Hae Anna.fi-sivustolta

Passaajat, osa 5

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Vuonna 2006, 30.12.2005.

1. Piipu Vierailija

Minä otin luget aina suun kautta. Helppo on tosiaan käyttää, mutta kyllä ne vähän mulla ainakin tuhraa. Luget ei mulla ole kyllä pitäneet vuotoa pois, mulla menkat on alkanu aina ajallaan.
    Saa nyt nähdä miten tän crinonen kanssa sitten mulla.
    Tuntemuksia mulla ei ole ollut juuri nyt minkäänlaisia, toivon tietenkin kovasti että se ois nyt sen merkki.. kun aikasemmin oli ja ei onnistunut.
    Pidetään peukkuja sinulle sari!!!
    Mullakin piinaa jäljellä lauantaihin.

2. sari Vierailija

Tervehdys caicca! Päästiinkö teillä siirtoon?Toivottavasti olet meidän piinistelijöiden joukossa.

3. Nela Vierailija

kävin tänään testissä mutta kuten hoitsu sanoi, on hyvin epätodennäköistä että tulos olisi positiivinen kun apteekin testillä negasin pari päivää sitten.
    Piipu; onko sinun lääkärisi sanonut, että lugeja voi ottaa suun kautta???? Mä nimittäin aikoinaan kysyin asiaa ja lääkäri sanoi että suun kautta otettuna ei saa lähellekään samaa vaikutusta! Eli ""määräys"" on ollut emättimen kautta..

4. Polgara Vierailija

Minäkin ajattelin pitkästä aikaa ilmoittautua.

Niille, joille olen uusi, niin yritystä takana 4 vuotta, yksi luomu kohdun ulkoinen raskaus, esimmäinen IVF viime kesäkuussa, + mutta meni kesken rv 5, enimmäinen (ja ainoa) PAS marraskuussa + mutta meni kesken piinaavien viikkojen jälkeen rv 8+2 juuri enne joulua.

Nyt siis olisimme aloittelemassa uuttaa IVF:ää, mutta kun joulukuussa kesken meneen raskauden ja kaavinnan jäljiltä ei ole kroppa oikein vieläkään palannut normaaliin. Kierto on pidempi, on välivuotoja ja sitten suurin ongelma on toiseen munasarjaan ilmestynyt 3,5 * 3,8 cm nestekysta. Kystaa tässä juuri yritetään saada häipymään ja sitä varten on keltarauhashormonit tässä kierrossa apuna. Jospa sitten ensi kuussa pääsis aloittelemaan sumuttelut.

Viimeksi saimme IVF:llä vain kaksi alkota, joilla molemmilla oli kyllä hyvää yritystä. Seuraavassa IVF:ssä yritetään kypsytellä munasoluja ehkä vähän pitempään, jospa se parantaisi hedelmöittymisastetta.

Kärsimättöminä täällä siis odotellaan milloin päästän uuteen yritykseen. Hoidoista en ole moksiskaan, mutta sitä pelkään miten kestän sen odottamisen ja epävarmuuden jos uusi raskaus joskus taas lähtee käyntiin.

Tuossa edellä oli juuri keskustelua lugesteronista Minäkin itse asiassa inhoan niiden käyttöä. Marras-joulukuisessa raskaudessa olin jo heti viikosta 6 saakka erittäin pahoinvoiva ja vieläkin muistuu mieleen kuinka lugejen haju ällötti. Täytyykin kysyä tuosta uudesta geelistä.

Kevätterveisin
    Polgara

5. Piipu Vierailija

Nela; joo mulle sanottiin että voi, mutta ei ne tehosta puhunu mitää, tarkistin vielä lugen käyttöohjeista laatikossa mikä on mukana, niin sielläkin sanottiin että voi ottaa myös suun kautta.
    Mikä niitten vaikutus muuten itseasiassa nyt on??? Pitäs kait jo tässä vaiheessa tietää...

6. Mariposa Vierailija

Hei Nela ja kaikki muut,

Nela, todella kurjaa jos ei vielä onnistanut. Kerrothan mikä oli lopputulema... Kyllähn se tulos joskus muuttuukin, varsinkin jos testasit ensimmäisen kerran aikaisessa vaiheessa.

Itse olen ottanut aina Luget emättimen kautta. Mullekin on sanottu että on tehokkaampaa.

Vaikka en ole kirjoitellut, olen kyllä lukenut palstaa silloin tällöin, ja pitänyt peukkuja monille. Olen keräilemässä voimia kolmanteen ICSIin.... Pakastimessa on myös pari alkiota viime vuodelta, mutta koska ikää on jo jonkin verran (ja lisää tulee kovaa vauhtia), päätimme aloittaa uuden kierron alusta asti. Piikittely alkoi siis tänään.

7. Lumikki Vierailija

Meillä endon takia takapakkia ja hoito siirtyy hamaan tulevaisuuteen :(

8. Nela Vierailija

Hei taas,
    Tulos näytti niin vahvasti negaa kuin vaan voi. Eli hcg alle 1. Tämä sama kaava on toistunut kerta toisensa jälkeen. Herää epäilys, että voinko koskaan raskautua kun alkio ei edes yritä kiinnittyä???
    Onko kukaan täällä plussanut toistuvien negojen jälkeen????

Päätin tässä samalla, että lähdemme vielä yhteen IVF:ään (eli 3.ivf) mutta haluaisin kokeilla vaihtoehtoisia lääkkeitä ja blastokystiviljelyä. Pakkohan se on jotain vaihtoehtoista kokeilla kun nykyinen hoitomuoto ei tosiaan tunnu tepsivän. Onko kellään kokemuksia hormonien vaihdosta ja/tai pidemmästä viljelystä?
    Parempaa onnea teille.

9. anna Vierailija

Onpa kurjaa Nela! Mulla on ihan sama juttu ettei alkiot vain jostain syystä kiinnity. Yhden kerran viljeltiin 5 päivää ja silloin saatiin aikaiseksi huippualkio, mutta ei tullut taaskaan tulosta.
    Mutta kannattaa koettaa, koska silloinhan tietää paremmin kuinka alkio jatkaa jakautumista.

Mulla alkoi pari viikkoa sitten toka IVF ja eilen oli siirto. Alkiot oli kaikkiaan paljon perempia kuin viime vuonna joten siitä on hyvä mieli. Oli vähällä etten päässyt siirtoon kun lääkäri puhkaisi mun virtsarakon maanantaina munasolujen keräyksessä. Jouduin sairaalaan kahdeksi päiväksi, mutta onneksi kaikki on nyt suht koht hyvin. Onko kenellekään sattunut vastaavaa?

10. iik Vierailija

Tsemppiä Nela ja muut Passaajat!!!

Negoja ehti tulla nippu ja kun päätimme, että 3.ivf on sitten se viimeinen, tuli mitä tuli. Hoidot, punktiot yms. meni jo
    ""rutiinilla"" ja lääkärin taas toistama :""Nyt tarttuu, nyt onnistuu"" kuulosti kaiulta edellisistä toimenpiteistä!

Maanantai oli virallinen verikoepäivä ja kun viikonloppuna testasin, viivaa sai todella arvailla, että oliko sitä vai ei...
    Mies sanoi, että menet nyt sinne verikokeeseen, jotta ei jää arvailujen varaan! Kun iltapäivällä soitin tuloksesta, minulle sanottiin, että hyvältä näyttää, joku arvo on 746.
    Siinä sitten meni ilta sulatellessa, että mitähän se tarkoitti...
    (seuraavana päivänä piti vielä varmistaa, että olin ymmärtänyt oikein kuulemani...)

Että pitäisikö sitä sitten vaan relata koko jutusta, että saa sen plussan...
    Näin meille kävi. Vko 17 menossa ja maanantain rakenneultra jännittää vietävästi, sillä se voi tuoda vielä
    vaikka millaisia uutisia...

Tsemppiä kevätauringon myötä yrityksiin!!!
    Plussajuna pörrää edelleen ja poimii väkeä mukaan jatkuvasti! Tervetuloa!!!

t: elokuisista Eevi alias iik (tai toisin päin)

11. Piipu Vierailija

Anna; Apua, kaikkea sitä voi sattua, sattuko se kun virtsarakkooon pisti?
    Entä sen jälkeen, miten se hoidettiin?
    Onnea iik!!!

12. anna Vierailija

Ei silloin heti huomannut mitään, mutta ekalla pissareissulla alkoi tulla verta. Lopulta en saanut pissattua enää ja alkoi sattua tosi paljon. Sairaalassa laitettiin katetri ja pidin sitä kaksi päivää. Hyytymät (1,5dl) poistettiin nukutuksessa. Ei ollut kivaa...Ja kun pelko oli vielä päällä etten pääse tuoresiirtoon.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Vaikka olo ei ole vielä ihan ok, alkio möllöttää kohdussa ja toivottavasti tajuaa kiinnittyä sinne kaikkien näiden koettelemusten jälkeen;)

Multakin onnittelut, mahtavaa iik! Kuinka kauan yrititkään vauvaa?

13. Mariposa Vierailija

Iik, ihanaa että sun raskaus etenee hyvin. Sinullakin taisi olla pitkä yrittämä siina takana ennekuin onnisti! Mukavaa myös että kävit kertomassa kuulumisia, antaa toivoa meille muille sitkeille ja uusimmillekin yrittäjille. Onnea valtavasti.

Itselläni on alkanut piikitykset 4. IVF-hoitoon. Aivan oikein 4. yritys on siis edessä. Me kärsimme ns. selittämättömästä lapsettomuudesta. Kaikki näyttää hyvältä, ovuloin luonnostaan, miehen siemenneste on ok, hoidoissa munasolut hedelmöittyvät hyvin, ne jakaantuvat myös niinkuin pitää, ja lopputuloksena on useampia 1. - 2. -luokan alkioita, joista ei siis kuitenkaan lähde raskaus käyntiin! Olen kerran ollut raskaana, joten lääkäreiden mukaan ei kiinnyttymisen pitäisi olla mahdotanta.... Tiedä häntä.... Kuuri on vasta alussa, ja punkio on kai joskus viikon päästä.

Onnea ja tsemppiä kaikille kanssasisarille. Toivottavasti tosiaan plussajunassa on vielä paljon paikkoja jäljellä!

14. Nela Vierailija

Iik upeaa! Tosi kiva kun kävit kertomassa tarinasi, ehkä meitä muitakin onnistaa jonain päivänä... Kuulostaa niin kovin tutulta tuo ""kyllä nyt on huippualkio kyseessä ja erittäin hyvät mahdollisuuden onnistua"" - blaa blaa.

Mariposa, olemme aiemminkin taitaneet todeta ongelmamme samanlaisuuden. Oletko sinä ajatellut mahdollista blastokystiviljelyä tai lääkkeiden vaihtoa? Tosi paljon tsemppiä sinulle, ilmoittelethan meille hoitojen etenemisestä.

Oikein hyvää viikonloppua, toivottavasti aurinko paistaa oikein lämpimästi niin pääsemme kaikki ulkoilemaan!

15. kirjoittelija Vierailija

Mariposa....onko mahdollista kohdallanne,että sinun kehosi hylkii miehesi siemennestettä??? Eräs tuttava pariskunta yritti muutamia vuosia lasta siinä onnistumatta.Tosin keskenmenoja oli vissiin kaksi.....Lopulta selkis mistä oli kyse,ja saivat kohta lapsen,sitä en tiedä mitä asian hyväksi tehtiin,mutta 100% varmuudella lapsi on heidän yhteinen(siis ei luovuttajaa käytetty)Kun he olivat saaneet ekan lapsen ei pitkää aikaa kulunut,kun tuttava odotti jälleen.....Tämä on vain arvailua ja voin olla ihan hakoteillä asias,mutta voihan lääkäriltä varmaan tästäkin asiasta kysyä.Minulla ainakin vielä raskaus ok.....tosin mietityttää kun monet ovat kiinnittäneet huomiota siihen,että vatsani ei ole kasvanut paljon mitään pitkäänaikaan:(

16. Piipu Vierailija

Tein juuri raskaustestin, näytti negatiivista:(

Ihmettelen että miksei sitten ne helkutin menkat ole alkanut?
    Aikaisemmissa siirroissa menkat on alkanu aina kyllä ettei olis tarvinnu edes testata.

Pientä toivon kipinää..

17. Piipu Vierailija

Ai, en huomannu että uusi ketju aloitettu..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri