Hae Anna.fi-sivustolta

Passaajat osa 6

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Supi, 10.03.2006.

1. anna Vierailija

Minäkin olen tosi pahoillani Mariposan puolesta ja Nelalle lähetän myös lämpimiä ajatuksia. Itselläni on myös alkanut täydellinen lapsettomuus olla mielessä lähes joka päivä. Meillä ei PAS taaskaan onnistunut vaikka alkio oli tosi hyvä. 12 alkiota nyt siirretty ja toinen IVF kohta lopuillaan. Olen menossa vielä kolmanteen hoitoon, mutta olen jo nyt tosi väsynyt tähän yrittämiseen. Mutta pelkään, että kadun jos en vielä yritä. Sitten ei jää mikään enää mietityttämään...Mutta kyllä välillä on tosi surkeita oloja, ei voi kieltää. Mutta jotenkin sitä on jatkettava vain eteenpän...

2. Haiku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan aloittamassa uutta PASia lähiaikoina? Meillä olisi ensimmäisen IVF:n ensimmäinen PAS tulossa (siirto tod.näk. vkolla 44-45). En siis tiedä toimenpiteestä paljoakaan...Pakkasessa meillä on 7 vauvelia, toivottavasti saataisi muutama siirtoon asti. PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon (Zumenon).

On muutes aikasen pitkä tämä ketju, joukossa taisi kuitenkin olla plussanneitakin :)

3. Miili81 Vierailija

Heippa Haiku! Mulla toinen PAS-tohina tässä juuri meneillään. Viime maanantaina oli ultra ja nyt ensi viikon maanantaina olisi siirto. Mulla myös lääkkeellinen PAS (progynova). Viime kuussa tehtiin ensimmäinen PAS, nyt siis toinen. ICSI oli toukokuussa, josta jäi neljään ampulliin 9 pikkuista pakkasukkoa. Nyt en kyllä jaksa uskoa tähän PASiin, koska lääkärikin oli epäilevällä mielellä. Epäili korkeita kilpirauhas- tai prolaktiiniarvoja, jotka sitten estävät alkion kiinnittymistä. Lääkärin epäilykset lähtivät liikkeelle siitä, kun vuotoa ei meinannut alkaa edellisen PASin jälkeen ollenkaan. Testipäivästä viikon jälkeen vuoto vasta alkoi. Voitte kuvittella, kuinka sitä jo eli täysin "raskaana" testipäivään saakka. Muuten olen kyllä iloinen, että pakasteessa riittää vielä pikku-ukkoja - itse kun koin punktion aikalailla kivuliaana toimenpiteenä. Eikä kyllä siirtokaan mukava kokemus ole. Viime kerrallakin meni tunti siihen - ei tahdo lääkäri löytää polkua kohtuun... Mutta PASaillaanpas tässä!

4. Haiku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips!

Teillä taisi eilen olla siirto? Kuinka meni? Jäikö vielä paljon pakkaseen? *tsempit*

Minä napsin nyt teroja viidettä päivää, eli vuotoa odottelen ensi viikon loppupuolelle.

Harmi, että teille lääkäri antanut noinkin negatiivisen ennusteen, ei varmasti ole helppoa pitää toivoa yllä. Mutta eikös nuo kilpirauhas ym. prolaktiiniarvot ole aika helppo saada kuntoon lääkityksellä? No, mutta sitä suurempi ylläri plussa on, kun sitä ei osaa odottaa ;)

Btw, minä jään työttömäksi pari viikon päästä... eli nyt olisi oikein hyvä aika vauvelin ilmoitella tulostaan *vink, vink*

Ei minuakaan yhtään innostaisi lähteä uuteen yritykseen, meillä IVF meni aika lailla överiksi, vaikka hyviä soluja saatiinkin. Olin kolme viikkoa sairaslomalla, joista siirron jälkeen 4 päivää vuodeosastolla tiputuksessa kun hyperi oli niin vakava. Oli siis oikeasti jo hengenvaarallinen tilanne...pelottaa ihan sikana seuraava hoito, vaikka siihen nyt osataan varautua. Peruskuntokin romahti niin perusteellisesti, että vieläkin pitäisi saada 3 kiloa lisää että pääsisin takaisin edes normaalipainon rajoille. Meitsi on varmaan ainoa alipainoinen PCO-lainen... eikä se auta raskausasiassa yhtään!

No, sinnitellään, tytöt :)

5. Miili81 Vierailija

Juu-u Haiku, eilen oli siirto. Kaksi "pakkaspoikaa" siirrettiin, pakasteeseen jäi vielä kaksi ampullia jäljelle. Mulle tämä toivon ylläpitäminen tahtoo muutenkin olla vaikeaa - peruspessimisti. Jokaisen epäonnistumisen jälkeen itken ukkokullalleni, että entä jos ei ikinä. No onneksi miehet osaavat lohduttaa ja tukea:)

Herranjestas - kylläpäs se voi ottaa lujille - ei ihme, ettet innolla ole aloittamassa uutta IVF:ää. Mulla oli siirto todella hankala sillon ICSIssä - kesti reilun tunnin ja turvonneena koin sen todella kivuliaaksi. Mutta nyt tajusin, että hyvinhän mulla tais silti olla asiat.

Ei muuta kuin kiloja kasaan ja odottelua siirtoon!

Miili81

6. piia Vierailija

no nii. mimmit jelppikää. miten helpoiten poslariksi?
    mach 3:sta on suositeltu ja saunaa ennen ajoa sekä jotain geeliä, mitä?

ajaminen sattuu ja varsinkin sen jälkeen kirvelee joten kertokaa helpoin tapa päästä eroon karvoista, ja nimenomaan kaikista.

en kaipaa kommentteja et älä aja tai miksi ajat tai poslari on ruma ym ym. mä en vain pidä karvoista ja haluan ne pois. ja helposti. kiitos neuvoista etukäteen.

7. ohikulkija Vierailija

En näillä palstoilla käy,mut vastaanpa tohon poslarijuttuun.Itellä ollu jo monta vuotta kun en kans niistä karvoista pidä yhtään.Jos sulla on karvat "normaalipituudessa" nyt niin saksi ne eka niin lyhyiks kuin saat,alle puoleen senttiin.Sit paljon vaahtoa ja ajelemaan.Ja liian usein ei kannata ajella,iho ei tykkää,ainakaan mulla.Kannattaa pitää muutaman päivän väli ajelujen välillä.Muistan kans joskus et alko kutittaan kun sänki alkoi kasvaan,mut mulla sitä oli vain silloin ekoina kertoina.Nykyään ei ollenkaan kutia,iho on kai niin tottunu.Sitä geelivaahtoa en osaa suositella,ite käytän mitä milloinkin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri