Passiivinen "tupakointi" ja astma/allergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entunnusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Entunnusta

Vieras
Ku oon tätä miettinyt, tiedän että jos lapsi on lähellä kun tupakkaa poltetaan tai jos sisällä poltetaan niin savulle altistutaan. Mutta, jos vanhemmat polttavat ulkona ja lapsi on sisällä niin vaikuttaako sitten? Tarkoitan, aiheuttaako/ärsyttääkö astmaa se määrä mikä on jäänyt vanhempien keuhkoihin ja pikkuhiljaa tulee ulos. Vai onko tuo suositus -Vanhemmat ei polttaisi-
tarkoitettu vaan sisällä polttaville tai lapsen vieressä polttaville?

Se suositus on siksi myös ulkona polttaville vanhemmille,että savua kulkeutuu sisään ovesta rampatessa,lapsi voi altistua savulle jos ulkoillaan yhdessä ja vanhempi polttaa vähän matkan päässä ja siksi että vanhempi näyttää huonoa esimerkkiä lapselle.
Uskoisin että on myös suurempi riski että myös lapset alkavat polttaa mikäli vanhemmat/vanhempi polttaa, tämä on siis ihan minun mutu-tuntumaani eikä mitään faktatietoa.

oma äitini poltti lapsuudessani sisällä ja olen altistunut siis paassiviselle tupakoinnille veljeni kanssa. Minulla on astman oireita ja allergioita, mutta toisaalta ne ovat kyllä vahvana sukurasitteena myöskin.

Itse ja veljeni emme ole koskaan polttaneet.

Oma lapseni ei ole koskaan altistunut tupakalle, mutta on samallalailla oireileva kuin minäkin. On atoopikko, allergiakin löytyy ja kausittain astaman oireita. Hänelläkin siiis perimässä molemmilta vanhemmilta allergoita ja astman oireilua..

Kiitos mielipiteistänne!!
Haen täällä lisä motivaatiota tupakoinnin kokonaan lopettamiseen.
Kotonani lapsuudessa poltettiin ja sisällä, silloin se oli inhottavaa mutta jostain kumman syystä erehdyin minäkin sille tielle :/ Olisi niin kiva kun voisi olla polttamatta niin voisi olla hyvä esimerkki tytölle :)

[QUOTE="vieras";23105955]Tästä oli keskustelua jokin aika sitten. Tupakan haitallisia aineita tarttuu vaatteisiin, ihoon ja hiuksiin ja sitä kautta kulkeutuu lapsiin.[/QUOTE]

Satutko tietämääm linkkkiä keskusteluun?

muistaakseni jossakin oli että tupakoivat vanhemmat eivät saisi nukkua samassa huoneessa lastensa kanssa koska hengityksessä erittää vielä tupakan haitallisia aineita.toivon että pystyt lopettamaan tai edes vähentämään tupakointia.

[QUOTE="mutsi";23106079]muistaakseni jossakin oli että tupakoivat vanhemmat eivät saisi nukkua samassa huoneessa lastensa kanssa koska hengityksessä erittää vielä tupakan haitallisia aineita.toivon että pystyt lopettamaan tai edes vähentämään tupakointia.[/QUOTE]

Tätä olen vähän epäillytkin, Kiitos..tsemppaan kyllä tosissaan! :)

Yhteistyössä