Hae Anna.fi-sivustolta

Passiiviset Tinder-miehet

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Cata, 22.04.2016.

1. Cata Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen miettinyt näitä Tinder keskusteluja, tarkemmin sanoen sitä kun siellä on hankala saada jutun juurta aikaiseksi suomalaisten miesten kanssa. En sano että naiset ovat tässä asiassa sen parempia mutta itse puhun nyt miehistä kun niitä omat kokemukseni koskevat. Ymmärrän kyllä, että jotkut keskustelut nyt vaan tyrehtyvät, kaikki eivät kiinnostu kaikista, osa porukkaa vain pelleilee ym ym. En ota Tinderiä supervakavasti, enkä roiku siellä jatkuvasti mutta ihmettelen, miten keskustelu tai pikemminkin "keskustelu" suomimiesten kanssa on kylmäksi jättävää lähes joka kerta.

Mun mielestä normaalia keskustelua on se, että molemmat kertovat omasta elämästään ja ovat kiinnostuneita myös toisesta eli kysyvät toiseltakin kysymyksiä. Tinderissä tällaista vastavuoroista keskustelua valitettavasti harvemmin näkee, siellä tapaamani suomalaiset miehet ovat viestittelyssään passiivisia jopa siinä määrin että tuo passiivisuus on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ulkomaalaisten miesten kanssa samaa ongelmaa ei ole, he ovat huomattavasti aktiivisempia ja viimeksi olenkin päätynyt seurustelemaan puolalaisen miehen kanssa, sitä ennen tapailin kesän ajan yhtä ruotsalaista.

Tyypillistä suomalaisten miesten kanssa keskusteltaessa on, että miehen tekemän "Moi" tai "Hei, mitä kuuluu?" yms. aloituksen jälkeen keskustelun eteenpäin vieminen on yksinomaan mun vastuulla. Mä kerron elämästäni ja esitän silloin tällöin miehelle kysymyksiä (en siis pommita miestä kysymyksillä). Mies kertoo omasta elämästään ja vastaa mun esittämiin kysymyksiin lyhyesti, muttei kuitenkaan kysy multa mitään. Jossain kohtaa väsyn tähän enkä viitsi enää väkisin repiä juttua tahi "haastatella" miestä. Tähän nämä keskustelut sitten tyrehtyvätkin.

Kerran kysyin yhdeltä mieheltä että mikä siinä on että miehet on niin passiivisia Tinderissä. Hän kertoi että luultavasti suurin osa siellä olevista miehistä vain huvikseen aloittavat keskusteluja ilman minkäänlaista aikomustakaan panostaa keskusteluun jatkossa. En oikein ymmärrä mitä iloa he siitä saavat että sanovat jollekulle moi ja sen jälkeen passivoituvat.

Kerran tosin yksi tällainen vähän passiivisempi kaveri kertoi miten hän on huono näissä virtuaalikeskusteluissa ja pyysi treffeille, jonne ilahtuneena meninkin. Treffeillä sama meno kuitenkin jatkui. Mies puhui ainoastaan itsestään ja vastasi muutamaan kysymykseen, jonka esitin. Kun itse puhuin, hän ei kommentoinut juttujani mitenkään vaan välillä selasi kännyään. Hän olisi halunnut tavata uudestaankin tosin, mutten suostunut lisätapaamisiin.

Koitan "valkata" Tinderissä fiksun oloisia miehiä ja painan rastia paljaan pinnan ja vatsalihasten esittelijöille ja kuvissa kännissä esiintyville bilemiehille ym. muille ilmiselvästi kevyttä seuraa etsiville. Mut silti juttu ei lähde luistamaan oikein kenenkään kanssa. Pitäisköhän sitä sitten ihan suosiolla vaan keskittyä noihin ulkomaalaisiin?

2. Tinder Taukki Vierailija

Voi taas miehiä. Totuus taitaa olla se, että hyvät on viety aikaa sitten ja jäljellä on mitä on. Seassa saattaa olla toki jokunen hyvä vähän käytetty, mutta jyvien erottelu akanoista on hankalaa.

Kaiken lisäksi miehillä on ihan sama ongelma naisten kanssa. Ja naiset ei yleensä jaksa edes sitä "Moi! Mitä kuuluu?" viestiä lähettää. Perinteisesti odotetaan, että mies on se, joka vie ja loukkaannutaan, jos näin ei ole.

3. Johanna-85 Vierailija

Mulla taas vähän erilaiset kokemukset Tinder-miehistä!

Oon ollut ihan yllättynyt miten kivoja miehiä sieltä on löytynyt! Yhden kanssa syntyi puhtaasti seksisuhde, ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Parin kanssa olen vaihtanut numeroita ja kirjoitellaan / soitellaan ja rupatellaan. Nähdään kun satutaan samaan kaupunkiin (n.150km välissä molemman kanssa). Parin kanssa kirjoittelin, mutta osoittautui, ettei jutut mene yksiin ja poistin matchin.

Mun tyyli on tosin aika huumoripitoinen ja rempseä, ehkä siihen on helppo lähteä mukaan ja heittäytyä höpöttelemään... ? TOSIN täytyy sanoa, että suuri osa matcheista ei välttämättä juttele yhtään mitään, jos en minäkään. Mutta eipä se haittaa, se kuuluu "peliin" :)

Oon huomannut, että pelkkä "moi, mitä kuuluu"-aloitus harvoin toimii kumpaankaan suuntaan, siitä on vaikea jatkaa. Pari kertaa kun olen itse aloittanut juttelun, olen kysynyt suoraan esim. jostain kuvasta tai esittelytekstistä, tyyliin "mitä sä haluisit just mulle kokkailla" tai "mikä sun lemppari kauhuleffa on?" tai muuta kevyttä :)

Usko pois, sieltä löytyy mukavia miehiä niiden mölöjen joukosta! Jatka vaan swippailua ;)

4. Johanna-85 Vierailija

.. jatkoa vielä tuohon edelliseen.

Sattui silmään tuo "miesten haastattelu". Voiko siinä ollakin ongelma, että osa kokee liiallisen kyselyn olevan vähän liikaa, kun Tinder kuitenkin on melko matalan kynnyksen kohtaamispaikka?

Olen tosiaan huomannut, että monen miehen kanssa toimii kevyellä flirtillä sävytetty jutustelu ihan höpö-aiheista. Sit jos huomaa, että juttu lähtee luistamaan, voi kysäistä jotain "asiaa", esim. "mitä etsit täältä, vai etsitkö mitään" tai "kauanko oot ollut sinkkuna". Ja niinkuin AP sanoitkin, ne vatsalihaspullistelijat ja pelimiehet pääasiassa tunnistaa jo profiilista, eikä tarvi käyttää aikaa heidän kanssaan :)

5. vierailija Vierailija

Moi vaan Kata,

Olen perussuomalainen insinööri Tampereelta.
    Nykyisin tosin asun Helsingin keskustassa.
    Muutin tänne Tampereelta pari viikkoa sitten, kun sain täältä hyvän työpaikan.
    Minun ongelmani on se, etten tunne täällä ketään muita kuin uudet työkaverini.
    En jää tähän sen enempää jaarittelemaan, kun en tiedä mitä sinä minusta ajattelet. Minulla on sen verran huonoja kokemuksia täältä, että haluaisin varmistaa, että sinä oikeasti olet sitä mitä sanot.
    Sen voisi varmaan parhaiten selvittää sillä, että nähdään livenä jossakin.
    En siis ole hakemassa seksiseuraa, vaan mahdollisimman pitkäaikaista suhdetta suloisen naisihmisen kanssa.

T: Todd

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari