Passin hakeminen jos ei henkilöllisyystodistusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkomaille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;26467174:
Juu, ymmärrän isommilta lapsilta, mut mun lapset oli 2 ja 3, ku haettiin niitä passeja :D Siis toisaalta tietenkin ihan ymmärrettävää, mutta erittäin hankalaa, kun virastojen aukioloaikoja on lyhennetty...

No pointti on siinä että se virkailija tarkistaa että passikuvassa oleva tyyppi on sama tyyppi ketä väität lapsekses. Ettet vie naapurin onnin kuvia oman poikas passikuvina jolloin voit salakuljettaa onnin pois maasta. Mun piti herättää 3kk ikäinen vauvakin vaunista jotta virkailija teki tunnistuksen..

Kävin juuri hakemassa uutta passia. Mulla itseasiassa on voimassa oleva passi (sellanen vanhan mallinen), mutta ei tarttenut muuta kun täyttää passin hukkumis ilmotus ja näyttää kelakortti + ajokortti ja se oli siinä. En joutunut mihinkään ristikuulusteluun.

Minä sain osakseni ihmetystä kun ei ollut mitään voimassaolevaa henkilötodistusta/ passia.
No siksihän minä sitä passia uusin kun vanhaksi tuo edellinen meni :O

Minulta kyseli henkilötodistuksessa myös vuosilukuja missä ja milloin olen asunut (olen tosi huono vuosiluvuissa joten sanoin sinnepäin) :(
Samoin kyseli vanhempien syntymäaikoja (mistä hitosta minä ne voin muistaa kun meillä ei vahemmat koskaan juhlineet omia synttäreitään)
Olen olut aijemmin naimississa ja tämä vuosiluku virkaintoinen virkailija
sitten kysymään milloin astui avioerosi voimaan?
no voi hemmetti mistä minä noin vanhoja muistaa!!
Etenkin kun on uusi onnellinen elämä uudessa avioliitossa .
Sanoin sille suoraan että eikö oikeasti keksi mitään simppelimpää kysellä sillä olen surkea vuosissa vaan siksi kysellään vuosia jos huijaa näin jää kiinni ja kaikki muut on kuulemma helpompi opetella.
Kai toi lopulta uskoi kun keksi kysellä jotakin muutakin ja ne vastasin kaikki oikein :)

Yhteistyössä