Pataljoonakeitto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verenpisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paven resepteissä, sivulla http://kurmee.tripod.com/id6.html on pataljoonakeitto-ohje, millaista intin käyneet varmaankin ovat syöneet, vaikka useat ovatkin kuulleet intissäkin nimityksen makaroonimuhennus.
Paven reseptissä ei käytetä perunoita, joita minun muistamani mukaan käytettiin makaroonin lisänä mm. kansakoululaisten muonituksessa.
Paven sivulla on muiden muassa myös mainio hernekeitto-ohje.

Voi hitsi hey mä oon viimeks syönyt minstrone keittoo lapsena ja sillo se oli hyvää ja tyttö tykää sen tyylisest. Toivottovasti se ei olisi vaikea tehdä. Oottekko te milloin syöneet minstrone keittoa ja mitä pidätte siitä jos olette sitä syöneet?

Voi hitsi hey mä oon viimeks syönyt minstrone keittoo lapsena ja sillo se oli hyvää ja tyttö tykää sen tyylisest. Toivottovasti se ei olisi vaikea tehdä. Oottekko te milloin syöneet minstrone keittoa ja mitä pidätte siitä jos olette sitä syöneet?
ihan hyvää se minestrone on mutta ei sillä ole mitään yhtymäkohtaa pataljoonakeittoon

Piti oikein googlettaa mitä se on.
Olisko tästä linkistä tuo viimeinen ruokalaji lähellä sitä suomalaista pataljoonasoppaa:

En ole ikinä syönyt, eikä sitä koulussakaan ollut.

Yhteistyössä