Patti alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts

Vieras
Miten saan pois , ihan hemmetin kipee ja sattuu kävelläkin. Luultavasti siis sheivaamisesta tullu ku on vähän tylsä terä.
Ja patti on aika iso. Sellanen reilusti jotain finniä isompi ainakin ja siitä ei oo tullu mitään eritettä, paitsi en oo ihan varma et siitäkö tuli pieni veriviiru päivällä kun pyyhin? Toivottavasti oli siitä. Oon nimittäin raskaana niin ei oikeen muualta tullut veri ois hyvä juttu.

Mutta niin. Mill saan sen pois? Ja mikä auttaa siihen että on vaikee kävellä kun sattuu?

Mulle tulee noita joskus ja ne on jumalattoman kokosia finnejä. Se on hyvä että tulee verta, se on siis auki ja se vuotaa, ei se mene pois ennekun se tyhjenee. Tosi kipeä on ja kestää liian monta päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulle tulee noita joskus ja ne on jumalattoman kokosia finnejä. Se on hyvä että tulee verta, se on siis auki ja se vuotaa, ei se mene pois ennekun se tyhjenee. Tosi kipeä on ja kestää liian monta päivää.

Sama :(

siis patti se on . En tiiä mikä patti. Onko sitten finni vai mikä mutta iso ja hemmetin kipee.

Pitäsköhän terkkarilta tai lääkäriltä tms kysyy jos sill vois jotain tehdä? On niiiin rasittavaa ettei huvittais mihinkään lähtee kävelemään.

Ajos, eli ihan perinteinen paise. Niitä tulee usein juuri nivusiin, on otolloista seutua. Sitä voi haudutella esim. keitetyillä kaalinlehdillä (näin teki joskus kämppikseni), oman kokemuksen mukaan paranee nopeasti jos saa tyhjenemään. Muuten voi olla ikävä tulehdus ja antibioottien paikka. (He, mulla oli tosiaan kämppis joskus joka kärsi näistä kroonisesti. Oi aikoja... :) )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis patti se on . En tiiä mikä patti. Onko sitten finni vai mikä mutta iso ja hemmetin kipee.

Pitäsköhän terkkarilta tai lääkäriltä tms kysyy jos sill vois jotain tehdä? On niiiin rasittavaa ettei huvittais mihinkään lähtee kävelemään.

Peset toosas ja kätes ja puristat sen pois,sitten vielä desinfioit patin kohdan ja nuku ilman alushousuja ainaki tää yö. se puristaminen sattuu mutta kun patti puhkeaa kipe helpottaa. Paiseita tulee aika herkästi :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun rohkeus ei puristamiseen riitä :D se on niinku siis tossa just "limakalvon " tms ja ihon rajalla... siis vaikee selittää . mut kuitenki

Joo, höyryttelet ja haudot sitä lämpimällä pyyhkeellä eka, kun ne ei silleen itekseen poksahtele niinkuin finnit, täyttyy enemmänkin ihon sisään kuin pintaan. Jos et mitään tee, niin HUH HUH mikä ällöttävä, kivulias ja pitkäkestoinen riesa sulle saattaa puhjeta. (...Oi sinä nuoruuden ystäväni, mitähän sinulle nykyään kuuluu...)

Käy lääkärissä,minulla oli kans raskaana ollessa semmonen iso paise alapäässä,nivusen kohdalla...Menin vissiin liian myöhään lääkäriin,kun se puhkaistiin niin siitä pääsi se bakteeri verenkiertoon...Lopputulos kiireellinen sektio ja pari viikkoa sairaalassa oloa...Elä mene itse puristelleen,jos päässyt isoksi vaan KÄY LÄÄKÄRISSÄ !

Yhteistyössä