patti kaulassa 5v pojalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiskä

Vieras
On jo jonkin aikaa, ehkä puoli vuotta sitten, kun huomasin pojalla patin kaulassa, silloin tais olla flunssaa, niin laitoin sen piikkiin.. Nyt taas viikko sitten huomasin että taas on patti kaulassa, oikealla puolen kaulalla korvan kohdalla, n. 3cm korvasta alaspäin tuntuu semmonen aikuisen lillisormenpään kokoinen muljuva kova patti :/ Kun poika kääntää päätä niin näkyy ihan ulospäinkin.. sanoo ettei ole kipeä.. Mikä tää voi olla :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:02 vieras äiskä kirjoitti:
On jo jonkin aikaa, ehkä puoli vuotta sitten, kun huomasin pojalla patin kaulassa, silloin tais olla flunssaa, niin laitoin sen piikkiin.. Nyt taas viikko sitten huomasin että taas on patti kaulassa, oikealla puolen kaulalla korvan kohdalla, n. 3cm korvasta alaspäin tuntuu semmonen aikuisen lillisormenpään kokoinen muljuva kova patti :/ Kun poika kääntää päätä niin näkyy ihan ulospäinkin.. sanoo ettei ole kipeä.. Mikä tää voi olla :\|
Pojalla ei ole flunssaa, tällä hetkellä ihan terveenä, silti tuo patti siellä kaulassa on :(

Turvonnut imusolmuke. Varmaan jäänyt flunssasta. Pojilla nuo tuollaiset on tyypillisiä ja vaarattomia juttuja. Mutta jos huolettaa niin voithan käydä sitä lääkärille näyttämässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:05 vieras kirjoitti:
Turvonnut imusolmuke. Varmaan jäänyt flunssasta. Pojilla nuo tuollaiset on tyypillisiä ja vaarattomia juttuja. Mutta jos huolettaa niin voithan käydä sitä lääkärille näyttämässä.
Mulle on moni äiti sanonut jolla myös poika, että heillä noita patteja ollut kanssa...
osa käyttänyt lääkärissäkin mutta todettu vaarattomaksi..
Aion kuitenkin ottaa lasten lääkärillä puheeksi kun mennään pojan kanssa siellä käymään muiden asioiden takia..

Voihan sen lääkärissä tarkistuttaa mikä se on.
En halua säikäyttää, mutta exältä leikattiin joku vuosi sitten kiduksen jäänne kaulasta. Kaikilla meillä sellainen ylimääräinen kehonosa löytyy, mutta yleensä sitä ei mitenkään huomaa. Joskus se saattaa tulehtua ja paisua ja silloin poistetaan. Exän jäänne paisui luumun kokoiseksi ennen kuin se poistettiin.

Kannattaa ehkä soittaa lääkäriin/neuvolaan ja kysästä.Voi olla myös kysta.En nyt osaa selittää mutta googlen kautta varmaan löytyy tietoa.Enkä tiedä voisiko noin pienellä olla.Ehkä se turvonnut imusolmuke.Itselläni oli kanssa joskus patti samalla kohdalla,mutta lähti pois jonkin ajan kuluttua.Flunssaa ei kyllä sitä ennen ollut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:07 vieras äiskä kirjoitti:
\
Mulle on moni äiti sanonut jolla myös poika, että heillä noita patteja ollut kanssa...
Aion kuitenkin ottaa lasten lääkärillä puheeksi kun mennään pojan kanssa siellä käymään muiden asioiden takia..
Omilla pojillanikin on tuollaisia ja vaarattomia ne on. Älä ole suotta huolissasi. Kyllähän tuollaiset patit aina säikäyttää, tai minä ainakin olen noiden poikien patteja usein säikähtänyt. Lääkäritkin ovat vaan sanoneet että ne patit on normaaleja jos elimistö on ollut tulehdustilassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:07 vieras äiskä kirjoitti:
\
Omilla pojillanikin on tuollaisia ja vaarattomia ne on. Älä ole suotta huolissasi. Kyllähän tuollaiset patit aina säikäyttää, tai minä ainakin olen noiden poikien patteja usein säikähtänyt. Lääkäritkin ovat vaan sanoneet että ne patit on normaaleja jos elimistö on ollut tulehdustilassa.

Kiitos vastauksista!!!
:flower:

Meidänkin molemmilla pojilla on tuollaiset patit.
Esikoiselle tuli siitä, kun mäkäräiset söivät hänen niskansa ja nuorimmaisen patti johtuu atopiasta. (Elimistön tulehdustilasta, niinkuin joku oli jo laittanutkin) Niin ja vaarattomia, turvonneita imusolmukkeita on nuo patit.
Esikoiselle kun tuli silloin aikanaan se patti, niin itkua väänsin koko yön ennenkuin sain pojan lääkäriin. Olin aivan paniikissa siitä patista! Lääkäriä vaan huvitti mun tila ja se sano, että olin sinä päivänä viides äiti joka toi huolestuneena poikaansa saman asian takia... Eli on tosi yleistä pojilla! Patit saattavat olla hyvinkin kauan ilmaannutuaan. Esikoisellakin oli ainakin 2 vuotta.
Eli nou hätä, luulen mä! :hug:

Niin -useimmiten ne patit ovat tosiaan vaarattomia, mutta kannattaa silti näyttää lääkärille, koska aina on olemassa myöskin toinen mahdollisuus, joskin se on epätodennäköistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 23:28 Ultramariini kirjoitti:
Onko tuollaiset patit sitten jotenkin yleisempiä pojilla?

Miksi näin, jos näin on?
Kyllä ne kuulemma on yleisempiä pojilla (ainakin meidän tk:n ylilääkärin mukaan). En tiedä miks niin.. Jos se johtuu jotenkin poikien hormooneista... :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä