Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

PayPalin käyttäjiä ? Kokemuksia?

Viestiketju osiossa 'Säästöpossu' , käynnistäjänä mietiskelijä., 29.06.2009.

1. mietiskelijä. Vierailija

Onko täällä PayPalin käyttäjiä?
    Onko siitä hyötyä, ja jos niin, millaista?
    Maksaako rahansiirrot jotai (tieto oli hieman epämääräinen sivuilla)?
    Mitä muuta olisi hyvä tietää?

2. On.
    On, ei tartte kaivella luottokorttitietoja eikä lähetellä niitä pitkin nettiä. Tosi kätevä esim. ebayssa.
    Ei, saattaa ne jonkun sentin ottaa kikkailemalla vaihtokursseilla mutta käytännössä ei mitään.
    Eipä kai siitä muuta.

3. Meitzi *****

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse käytän ulkomailla ostaessa PayPalia aina kun se on mahdollista. Näin itse liike ei saa tietooni luottokorttini tietoja, vaan ne ovat pelkästään PayPalin tiedossa.

4. Tarkoititko, että ulkomailta ostettaessa (ei ulkomailla)? Paypal ei kai sovellu myymälöissä maksamiseen, vai soveltuuko?

5. PayPal! Vierailija

Suosittelen. Itse käytän Paypalia ulkomaisista nettikaupoista ostaessani aina kuin mahdollista (kaikilla liikkeillä ei tätä mahdollisuutta ole). Kaupat eivät saa korttisi tietoja selville ja käsittääkseni Paypal myös korvaa tilanteissa, joissa tavara on viallinen tai ei saavu perille. Tässä voin olla väärässä, korjatkoon jos joku tietää muuta.

Paypal ehdoton esim. ebaylta ostaessa, myyjät kun (suurin osa) ovat yksityisiä, tilitiedot eivät mene minne sattuu ja ostaminen on turvallista, ainakin ebay antaa rahat takaisin, jos tuote ei vaikka koskaan saavukaan perille.

6. ei jymmärrä ei Vierailija

No no mutta kenelles ne tiedot sitten menevät? Tai siis miten tuonne PayPaliin siirretään rahaa, tarvitseeko visanumeroa tms?

7. niillä se toimii Vierailija

8. mikä logiikka Vierailija

Mutta meneehän se korttinumero kuitenkin jollekin ylimääräiselle jos kerta tuo toimii esim visalla..

9. korttinumero Vierailija

10. Sarandar Vierailija

Onhan sekin ylimääräinen taho jolle kortin numero menee.. ihan sama jos joku kauppa sen numeron saa, pystyyhän tuolta paypalistakin joku työntekijä numerosi varastamaan..

11. paypalista Vierailija

silloin se on paypalin vastuulla ja he ovat korvausvastuussa. ethän koskaan voi käyttää korttiasi, jos koko ajan pelkäät, että joku varastaa sen. kuka tahansa voi sen numeron varastaa, vaikka prisman kassa.

12. ihmettelijä24 Vierailija

Voiko paypal tiliä käyttää välittömästi kun siihen on liitetty luottokortti, vai onko pakko ensin suorittaa se kortin varmistus(ja odotella pari päivää että verkkopankissa näkyy se koodi)?

13. Voi käyttää, ilmeisesti ilman varmistamista on jokin raja (luokkaa 150-200e?) mitä kalliimpia ei voi ostaa. Mutta itse siis en ole varmistanut, ja pystyn kyllä pienehköjä ostoksia tekemään.

14. paypal varastaa rahas ja laittaa limitin accounttiis näin on mulle käyny noin 10 kertaa.

15. wot Vierailija

Olen odotellut PayPalista Osuuspankin tilille siirtämiäni varoja kuin kuuta nousevaa. Virtuaalinen raha vilahtaa kyllä PP:n tilille, mutta ei ole todellakaan MITÄÄN takeita siitä, että saat ne sieltä ulos kotimaan pankkitilille!

Ohjeissa sanotaan siirtoajaksi milloin 3-5 milloin 5-7 päivää, mutta nyt on jo 13 arkipäivää kulunut, eikä rahat ole OP:n tilillä. PP sanoo, että siirto on "completed" ja asia on heidän osaltaan ilmeisesti selvä. Kovalla työllä ansaitut rahat vaan hävisi jonnekin bittiavaruuteen!

En yhtään ihmettele, miksi PP on niin huonon maksupalvelun maineessa.

16. uskallaanko Vierailija

Voiko olla niin, että maksaja voi asettaa rahan siirrolle tilille sellaisia ehtoja, jotka eivät tule näkyviin rahojaan odottavalle. Olen nimittäin saanut tarjouksia veneeni ulkomaisilta ostajilta ja niissä näyttää erääksi osapuoleksi nousevan joku kuljetusliike, joka antaa jonkun täydentävän asiakirjan vielä paypal-pankille. Saamani ostotarjoukset ovat liian edullisia ja kiireisiä,että asia alkaa jo haista ! Taitaa minultakin silloin jäädä rahat vain bittiavaruuteen

17. Jadran Vierailija

Kuulostaa huijaukselta. Netissä on ollut varoituksia nimenomaan autojen, veneiden ja elektroniikan myyjille tehdyistä ulkomaisista huijaritarjouksista, joista perinteisesti on käytetty katteetonta shekkiä ja viime vuosina PayPalia.

18. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Paypal on ihan kätevä. Itse käytän sitä suuren kansainvälisen Kiva-organisaation maksuihin.
    Tämä järjestö antaa korotonta lainaa ympäri maailmaa yksityisille ihmisille lähinnä kehitysmaissa, esim. lisähankihtoihin omaan jo perustettuun liikkeeseen. ompelukoneen hankintaan tms. Laina maksetaan osissa takaisin paypal-tilille, ja rahan voi taas lainata toiselle. Kaikki käy tosi helposti muutamalla näpäytyksellä. Olen antanut kymmenkunta lainaa ja nyt takaisinmaksuja tulee kuukaudessa varmaan 100€ paypal-tilille, se on sopiva summa taas yhdelle uudelle lainalle.
    Suositteleen paypalia.

Suositttelen myös tutustumaan:

Kiva - Loans that change lives

19. Heli Copter Vierailija

Jos PayPalin kautta on maksanut luottokortillaan jollekin kinuskipaskahuijausvirmalle esim. varaosista, niin Paypal vetäytyy kokonaan vastuusta. Ei heidän lakimiesarmeijansa hetkauta kravattiaankaan moiseen huijaukseen heidän maksuvälineensä kautta, nuole vaan omat haavasi, PRKL! Huijausta kaikki tyynni!

20. Animani Vierailija

Olin rekisteröitynyt, en lähettänyt heidän tililleen rahaa, mutta maksui onnistui Visa E:llä hienosti muutaman kerran - KUNNES - tsekkasin luottokorttini tapahtumia huomasin, että sinne oli tullut 3 ylimääräistä maksusuoritusta, jotka eivät missään nimessä olleet minun ostamiani ja mistään en nähnyt MITÄ TAVARAA olisi ostettu. Suljin korttini välittömästi. JOKU oli saanut korttini tiedot ja hyödyntänyt niitä omiin ostoksiinsa. Laitoin kyselyn, arvaatkaa....sainko vastauksen!?!!!! Onnekseni summat olivat pieniä......... En käytä enää itse, enkä suosittele muillekaan!

21. Maksoin Vierailija

netin leffojen vuokrauksia, sillä sivusto antoi vaihtoehdoksi vain PayPalin. Minulle jäi epämääräinen olo, sillä sivusto ei ehdottanut muita vaihtoehtoja, kuten Visaa tai muita yleisiä maksutapoja, mitä nyt on olemassa.

En tiedä PayPalista oikeasti mitään, mutta en ole käyttänyt tätä maksutapaa enää tämän yhden kokeilun jälkeen.

22. Kokemuksia Vierailija

Kylllä Paypal rokottaa ylimääräistä esim jos myyt ebayssa tavaraa dollari- tai punta hinnoilla niin tilillesi ei ilmesty sitä kaikkea rahaa euroissa .
    Heidän vaihtokurssinsa ovat 5-7% ainakin huonompia mitä muilla (esim. valuuttamuunnin )
    Jopa samana päivänä tehdyt ostot ja myynnit näyttävät euroissa täysin poikkeavia summia/kursseja - Vaikka siinä tilillä on molemmissa sama kurssi !!! näkyvissä.

Esimerkki kurssin mukaan sinun pitäisi saada 100 euron arvoisesta puntamyynnistä 100 euroa tilillesi - tilille tulee vain 94euroa
    ja toisaalta kun maksat punta-arvoista ostosta niin joudutkin maksamaan euroissa 106euroa

Tähän kun lisäät sen että ebay ( JOKA SIIS OMISTAA PAYPALLIN) ottaa kaikista myynneistäsi sekä myyntien postituskuluista 10% palkkion itselleen , niin on kyllä kyse todellisesta liiketoimesta ja "monopoli"aseman väärinkäytöstä ?

Siis jos olet kirjautunut ebay.uk tai ebay.com sivustolle niin varaudu että maksat myytävän tavaran arvosta maksuina 20% koska ebay ottaa siitä lähetyskuluistakin sen 10% jottei ihmiset pääse huijaamaan - ettäs kehtaavatkin !!!

23. sambeli Vierailija

Voin sanoa että paypal on täys paska. Lähetin ensimmäistä kertaa tavaraa ulkomaille ja ostaja maksoi paypal ja paypal ei suostu siirtämään varoja minun tililleni. Välttäkää tätä paskaa paypal järjestelmää. Lähetin myös viestiä paypalille ja he eivät voi tehdä mitään tälle asialle mitä vittua :D

24. vierailija Vierailija

Minulta alkoi tuntematon taho laskuttaa joka kuukausi PayPalin kautta. Ilmoitin asiasta PayPalille, joka sanoi ettei voi(ei halua) tehdä mitään. Otin yhteyttä tahoon joka vei rahani, sanoivat että ota yhteyttä PayPaliin, he voivat lopettaa tilisiirrot.
    Oli lopetettava PayPal-tili. PayPal ei todellakaan ole luotettava toimija!

25. vierailija Vierailija

Paypal on todella hankala yhteistyökumppani, rajoittavat tilin käyttöä vaikka saldoa olisi, mikään ei kelpaa valtuutukseen omallekaan tilille eikä rahoja saa sitten edes kotiutettua. Niin kauan kuin on mitä tahansa muita vaihtoehtoja niin käyttäkää niitä!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri