PCO & aurallinen migreeni + raskauden ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnjj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnjj

Vieras
Olen 26-vuotias nainen ja kärsin aurallisesta migreenistä ja PCO:sta johon liittyy lievää aknea ja lievää karvaisuutta. Olen normaalipainoinen, eli laihduttaminen ei auta.

Kävin naistentautien erikoislääkärillä ja hän kieltäytyi kirjoittamasta minulle yhdistelmäpillerireseptiä migreenini vuoksi. Kärsin migreenin yhteydessä joskus näköhäiriöistä ja tällaisten oireiden yhteydessä ei kuulemma voi käyttää yhdistelmäpillereitä kohonneen tromboosiriskin vuoksi.
Hän sanoi että voisin kokeilla kierukkaa(kuparista), minipillereitä tai ehkäisykapselia.

Kuparikierukalle sanoin ei kiitos heti. Tunnen monia naisia, jotka ovat käyttäneet kyseistä kapistusta ja kärsineet pahoista vuodoista ja kovista kivuista. Minulla on jo valmiiksi kuukautiskipuja enkä halua niiden pahentuvan.

Kokeilin minipillereitä muutama vuosi sitten. Silloin minulla ei ollut vielä pco diagnoosia. Cerazette ei sopinut ollenkaan minulle. Tästä huolimatta lääkärin mielestä olisi parempi vaihtoehto kokeilla jotain toista minipilleriä. (kapselissahan on sama vaikuttava aine ku mineissä?)

Pelkään vain että akne ja karva ongelma riistäytyy käsistä minipillereitten kanssa....