PCO ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oona82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oona82

Jäsen
21.01.2010
113
0
16
Olen raskaana viikolla 36 ja pohdin jo etukäteen tulevaa imetystä.
Olen jonkin verran lukenut netistä, että PCO voisi vaikuttaa haitallisesti imetykseen, lähinnä maidon riittävyyteen. Onko tästä asiasta mitään näyttöä ja voiko maidon määrää lisätä imetyksen onnistumiseksi esim. Primperanin avulla?
Odotan toista lastamme, esikoisen osittaisimetys onnistui vain vaivoin alle kolmen kuukauden ajan hänen liian tiukan kielijänteen takia. Tosin en tiedä, vaikuttiko PCO jo tuolloin maidon määrään, sitä nimittäin tuli todella vähän.

Mulla kans PCO. En ole koskaan kuullut että PCO voisi vaikutta imetykseen negatiiviisesti maidon riittämättömyyden muodossa. :O Tosin, itselläni kävi juurikin esikoisen aikaan niin ettei maitoa oikein tullut kunnolla joten lähes heti siirryttiin korvikkeisiin. Osa syynä oli myös se, etten yrittänyt imetystä tarpeeksi pontevasti, joka harmittaa jälkikäteen. Nyt odotan toista ja kun tämä aikanaan syntyy niin panostan kyllä imetykseen täysillä! Toivottavasti tuossa tiedossa, että PCO vaikuttaisi maidon riittävyyteen ei ole perää. Ja tokihan voi olla, ettei tuo koske kaikkia PCO:laisia. :)

• Tykkää
Reactions: nallukkan
En minäkään ole aikaisemmin kuullut, että PCO vaikuttaisi. Minulla on PCO ja täysimetin lastani puolivuotiaaksi ja imetyksen lopetin, kun lapsi oli muutaman kuukauden yli vuoden. Lapsi siirtyi äidinmaidosta suoraan lehmänmaitoon.

Minulla on pco ja imetin poikaa 1v5kk eikä maidon riittävyyden kanssa ollu ongelmia,,imetys tosin sotki hormoonitoiminnan täysin pojan ollessa reilu vuoden ikäinen ja seurauksena oli vuotohäiriöitä(kolmekin viikkoa putkeen) ja lopulta kehittyi kohdun täydeltä solukkoa..:( näiden ongelmien takia ei kannata imetystä lopettaa vaan teroludia voi käyttää myös imetysaikana pitämässä vuotoja kurissa..tsemppiä!

Yhteistyössä