PCO ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oona82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oona82

Jäsen
21.01.2010
113
0
16
Olen raskaana viikolla 36 ja pohdin jo etukäteen tulevaa imetystä.
Olen jonkin verran lukenut netistä, että PCO voisi vaikuttaa haitallisesti imetykseen, lähinnä maidon riittävyyteen. Onko tästä asiasta mitään näyttöä ja voiko maidon määrää lisätä imetyksen onnistumiseksi esim. Primperanin avulla?
Odotan toista lastamme, esikoisen osittaisimetys onnistui vain vaivoin alle kolmen kuukauden ajan hänen liian tiukan kielijänteen takia. Tosin en tiedä, vaikuttiko PCO jo tuolloin maidon määrään, sitä nimittäin tuli todella vähän.

Minulla myös kyseinen vaiva.
Tosin imetykseen ei ole vaikuttanut varmasti! Esikoista imetin täysin sen 6kk ja tissittely lopetettiin vasta hänen ollessa 1v 1kk. Ja lopettaminen johtui siitä, että esikko alkoi puremaan nännejä! : /

Nyt kuopus vajaa 3vko vanha ja maitoa tulee niin että herra vetää yöllä 4-6h unia putkeen! Eli maitoa tulee hyvin. Älä siis huoli, automaattisesti ei PCO tarkoita etteikö imetys onnistuisi! Tuo tiukka kielijänne on aiheuttanut imetyksen epäonnistumista myös kaveripiirissäni, eikä sillä ole mitään tekemistä maidontulon kanssa välttämättä.

Yhteistyössä