PCO ja keskenmeno??

31.10.2008
223
0
16
Mulla on todettu PCO (vai onko PCOS, lääkäreiden informoinnissa olisi toivomisen varaa). Tutkimuksia tehtiin, ja todettiin kiertojen olevan normaaleja, ehkä vähän pitkiä vain (31-35pv). Pitempiaikaisessa stressitilanteessa ovulaatio jää - tai ainakin tulkitsen näin menkkojen pitemmät (yli 35 päivää, 6-7 vko) välit. Näitä on harvoin. Ovulaatiotestienkin mukaan ei ole huolta.

Tulin alle vuoden yrittämällä raskaaksi. Sain keskenmenon vko 6+1 ja kovasti mietityttää, tuleeko aina käymään näin. Olen kuullut keltarauhashormonikuurista alkuraskaudessa. Onko tästä apua? Entä muut konstit? Onko niitä?

Toiset väittävät PCO:n lisäävän keskenmenon riskiä, toiset väittävät, ettei se lisää. Mistä hemmetistä tietäisin edes, onko aihetta olla huolissaan??

Alkuperäinen kirjoittaja nns:
Sä oot siis tullut raskaaksi ja pysynyt raskaana loppuun asti? Onko sulla muita oireita? Mulla ei ole ylipainoa, mutta reisissä ylimääräistä karvaa ja akne.

ihan ekan kerran tuli raskaaksi ekasta kierrosta mutta se meni kesken... ja sitten taas kun alettin yrittää niin tärppäs ekasta ja meni loppuun asti ja toinen raskaus sai alkunsa ehkäisystä huolimatta ja meni loppuun asti =) ei ole aknea jne.. menkat tosi epäsäännölliset oli ennen ekaa raskaustta.. runsas ylipaino

Yhteistyössä