pco ja keskenmeno

  • Viestiketjun aloittaja anttu
  • Ensimmäinen viesti
anttu
Mun on pakko kysyä tällaista ikävää asiaa, kun jännittää niin paljon tää alkuraskaus ja tietämättömyys... siis mulla on todettu pco ja olen nyt raskaana (5+4) ja kun pco lisää keskenmenon riskiä niin olisko kellään tietoo että meneekö ne yleensä kesken ihan alussa vai voiko raskaus kestää jo yli sen 12 vko?? tekis mieli jo kuuluttaa kaikille mutta kun ei uskalla...kiitos jos jollain olis tietoo!!
 
Melinda*
Pco lisää nimenomaan alkuraskauden km riskiä. Itsellä 2 ensimmäistä raskautta meni kesken alussa(rv7 ja 9) ja nyt 1 lapsi ja toinen tulossa. Mutta ei kaikki pcolaiset onneksi joudu kokemaan yhtään km.a:) Pco tosiaan heikentää hormoonitoimintaa ja sen vuoksi kohdun limakalvot voivat olla liian ""heikot"" pitämään alkion kiinnittyneenä...Ja taas myös hormoonihoidot kuten clomifenit lisäävät hiukkaset myös km.n riskiä, mutta onneksi myös on paljon onnistuneita raskauksia pcolaisilla. Toivottavasti sinullakin kaikki menee hyvin!
 
myy85
mullakin on todettu pco ja en tullut raskaaksi ilman yhdistelmähoitoa terolut + clomifen, mutta nyt onnellisesti raskaana rv:llä 19+1 ja kaikki on ollut tähän asti niin kuin pitääkin ja nyt huolehtimista vähentää se, et tuntee jo masuasukin potkut=). Alkuaikoina olin todella hermoheikko ja vielä kun mulla oli kovia vihlovia kipuja kohdunkasvun takia, niin olin varma, että nyt se menee kesken...
 
pcos
Mulla todettu pcos 2,5 vuotta sitten, kun aloitettiin yritys. Nyt 2,5 vuotta diagnoosista ja hoidoista (letrozol + metforem + foolihappo) sain ekaa kertaa elämässäni tehdä sen positiivisen raskaustestin! kunnes tämä pitkään odotettu onni riistettiin pois rv 5+2 kovat oli kivut muutaman tunnin verran ja vuoto samanlaista kuin menkkojen aikana, ei mitenkään runsasta ja kestikin vain 5pv. Nyt uusi kierto, mutta ilman mitään hoitoja, kun polilta sanoivat että vasta syyskuulla aletaan miettimään toista inssi hoitoa. ( meillä siis yksi epäonnistunut inssikin takana, ennen tätä plussa kiertoa.)
 

Yhteistyössä