PCO ja laihdutus

10.10.2007
434
0
16
Onko kukaan jolla pco pystyny tiputtamaan painoa pysyvästi?Ja miten?
Musta tuntuu et vilja(leivät,makarooni ja peruna sun muut)nostaa heti painoa ja varsinkin mahan seutu turpoaa heti. Oon kyl ny saanu tiputettua painoa salaatilla ja lihalla sekä kivennäisvettä juon 3l päivässä ja liikun enempi.
Pitääkö mun unohtaa leipä iäksi :(

PCO siis mullakin. Viimeisen vuoden sisään tippunu 91:stä paino 77:ään ja oikeestaan tippuu vaan edelleen. Syynä lienee liikunnallinen kesätyö, opiskelukauden aikainen välimatkojen liikkuminen (ja joskus jumpat, n. 1-2 krt viikossa) ja harvempi syöminen.

Ruuan laatua oon koittanu muuttaa proteiinisemmaksi (rahkaa, raejuustoa, pähkinöitä, lihaa, 5% juustoa) ja välttää isoja annoksia. Silti tänä aikana oon aika usein (monesti viikossa jopa) sortunut isoihin hiilaripläjäyksiin eikä oo tehny kun väliaikaista turvotusta korkeintaan. Myös karkit ja pullat on jostain syystä jääny "vaikuttamatta"...

Ihmettelen ja mies ihmettelee, miten oon silti laihtunut :D Mut just sokeriverikokeissa kävin ja kaikki ok. Mites ootsä sokrut tutkituttanu ettei niissä oo vaikeuksia jos ei hiilari sovi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki harmaana:
PCO siis mullakin. Viimeisen vuoden sisään tippunu 91:stä paino 77:ään ja oikeestaan tippuu vaan edelleen. Syynä lienee liikunnallinen kesätyö, opiskelukauden aikainen välimatkojen liikkuminen (ja joskus jumpat, n. 1-2 krt viikossa) ja harvempi syöminen.

Ruuan laatua oon koittanu muuttaa proteiinisemmaksi (rahkaa, raejuustoa, pähkinöitä, lihaa, 5% juustoa) ja välttää isoja annoksia. Silti tänä aikana oon aika usein (monesti viikossa jopa) sortunut isoihin hiilaripläjäyksiin eikä oo tehny kun väliaikaista turvotusta korkeintaan. Myös karkit ja pullat on jostain syystä jääny "vaikuttamatta"...

Ihmettelen ja mies ihmettelee, miten oon silti laihtunut :D Mut just sokeriverikokeissa kävin ja kaikki ok. Mites ootsä sokrut tutkituttanu ettei niissä oo vaikeuksia jos ei hiilari sovi?
Odotus aikana kävin rasitustesteissä ja kaikki ok.Töissä myös olen mittaillut ja normaalina ollu. kumpihan parempi vaihtoehto leivässä ruis vai täysjyvä?

mä olen saanut painoa alaspäin vain jättämällä hiilarit minimiin.tää on ainut jolla pystyn painoani säätelemään.sallin kerran vkossa itelleni herkkuja eikä se ole hallaa tehnyt.

Hyvä että arvot ok. Seropi on oikeessa hiilaripyrkimysten suhteen minunkin mielestäni. Ruisleivistä kannattaa kaupassa valita todellinen ruisleipä; useimmat (esim. Ruispalat, pehmeät limput, Ruispaahto yms.) sisältää enemmän vehnäjauhoa kuin ruista. Täysruisleipää on esim. Vaasan 100% ruis ja monet paikallisleipomoiden limput. "Täysjyvä" voi olla vaikka pelkkää vehnää! Kuitupitoisuudet "tummissa" ja "täysjyvä-" tuotteissa voi olla vaikka vaan 5%. Parempi ois olla 15% ja sillee.

laihtuuko?
laihtuuko jos on joka päivä kalori vaje -500 ja syö suklaata 3 kertaa viikossa ja syö ruuan siasta suklaata siis syö vähän ruokaa mutta myös suklaata ja kcal vaje on -500 ni laihtuuko mitä haittoja on jos korvaa suklaalla ruokaa mut kalori vaje on silti -500? mut kulutan kyllä aina lähes kaikki suklaat ni kalori vaje on -500.. sori tää oli hankala selittää. ja mitä haittoja tästä on?

Yhteistyössä