Pco ja lapsettomuushoidot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wishful83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wishful83

Uusi jäsen
13.08.2011
18
0
1
Hei!

Elikkä meillä lasta yritetty 06/2010 alkaen ja pco todettiin minulla 02/2011. Hoitoina metforem 500mg 1x2 ja terolut kp 16-25. Clomifen otettu mukaan kesäkuussa 2011. Vaikka kaikenlaisia troppeja tässä nyt syönyt aikani, niin ainuttakaan plussaa ei ole tullut :(

Meillä on lapsettomuushoitojen ensimmäinen käynti kuukauden päästä ja olisinkin kaivannut tietoja nimenomaan pco:sta kärsiviltä, että mitenkä näissä hoidoissa sitten edetään? Ja kuinka toiveikas voin hoitojen suhteen olla? Luulisi, että kun pco:ssa kuitenkin ongelma on ovulaation tapahtuminen, niin sen saisi sitten helposti hoidettua. En tiedä sitten onko tässä meidän lapsettomuudessa vielä muutakin kun toi pco, sehän selviää sitten sielä. Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia hoidoista! :)

Aika nopeasti teillä otetaan hoitoihin :O
kokemusta ei siis ole, mutta mulla on pco, syönyt metuja viime syksystä ensin 3/pvä ja nyt 4/pvä, teroilla säännöllistettiin kierto ja nyt on eka kierto clomeilla ilman teroja. Ja clomeja syön 4 kiertoa ellei plussaa tule ja sitten saa vielä yhden 4 kierron satsin, jos ei nyt tärppää. Ja annostusta mahdollisesti nostetaan. kun kuitenkin saatiin ovulaatio tulemaan.
Eikä äitiyspuolen gyne antanut toivoa hoitoihin ennenkuin tuo kaikki on kokeiltu, eli aivan viimeinen vaihtoehto.

Tsemppiä hoitoihin.

Mekin päästiin hoitoihin noin vuoden yrittämisen jälkeen tais olla jopa vajaa.
Mulla on PCO sen verran paha ettei oma kierto toimi oikeestaan ollenkaan. Sillon tällön muutaman vuoden välein menkat tulee : / Joskus aikoinaan edellisessä suhteessa kokeilin terolutia + clomeja mutta ei mitään vaikutusta. Muuta kun, että saatiin sentään kierto aikaseks. Pelkillä clomeilla ei edes sitä. Ovulatiosta ei tietookaan. Nykysen miehen kans sit se vajaa vuosi ja tutkimuksiin. Meillä sit ilmeni osa syyks myös miehen vähäinen simppojen määrä ja laatukin oli aikalailla heikko. Sikspä me pompattiin suoraan ICSI:hin. Kaikenmaailman piikityksillä (joista mulla ei kertakaikkiaan mitään kolotuksia eikä jomotuksia, ei edes huonoo oloa) saatiin sit munikset kasvamaan. Tuoresiirto tehtiin mutta ei tulosta. Nyt ollaan Menossa parin vuoden tauon jälkeen PAS:n kun kuitenkin pakkaseen jäi muutama nenänpää.

Minulla myös pco. Miehen simpat tutkittu ja ne kunnossa. Muutama kierto viime keväänä mentiin ovulaatioinduktiolla (clomeilla ym) mutta ne eivät tulosta tuottaneet. Nyt takana eka inseminaatio ja siitä tuloksena tänään alkaneet kuukautiset. Toista inseminaatiota kohti siis mennään. Meillä lääkäri sanoi, että koska vika on minussa ja syynä pco kannattaa useampi inssi kokeilla koska inssi on paras hoitomuoto pcolaisille. Mene ja tiedä toinen lääkäri olisi varmaan toista mieltä, mutta näin meillä mennään.

Tsemppiä kaikille :)

Voi kurjuus. Kävin tänään gynellä kovien kuukautiskipujen takia ja lievä endometrioosi todettiin. Elikkä nyt sitten endokin pco:n lisäksi vaikeuttaa raskautta :( Gyne meinas, että ihan turhaan syön Clomifeniakin, että senkin nyt sitten lopetan tän kierron jälkeen. Tuntuu, että koko ajan tulee takapakkia ja oman lapsen haave hiipuu kauemmas ja kauemmas. Miehen sperma-analyysin vastausta odotellaan, mutta "villi" veikkaus että sieltäkin tulee huonoja uutisia. No koeputkihedelmöitykseen luulen meidän päätyvän kuitenkin, ei tässä varmaan muu enää auta.
Tsemppiä kaikille multakin, koitetaan jaksaa!