pco+terolut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
Hei,

tästäkin aiheesta on varmasti vaikka kuinka paljon keskusteltu, mutta kun arkistosta löytänyt, niin ajattelin aloittaa uuden.

Eli mulla todettu pco ja gyne antoi mulle terolut-reseptin, jotta kuukautiset saataisiin tulemaan, lisäksi käskettiin laihduttamaan.
Laihdutus on käynnissä, mutta nyt tarkemmin luettuani pco:sta rupesin miettimään olisiko minun kuulunut saada myös clomit, koska lapsen saaminen tässä olisi toiveissa ja sen kyllä gynellekin sanoin.
Mietin myös tuota ovuloimista, siis että onko mahdollista ovuloida luomusti vaikka onkin pco?
Olen mielestäni bongannut oviksen kierroissa, joissa olen syönyt teroluteja.

Vai onkohan hän mahd. ajatellut, että ensin yritetään laihduttamalla saada tilanne tasaantumaan ja sitten jos ei tehoa niin clomit käyttöön?

Miten teillä muilla vastaavassa tilanteessa olevilla?
Oletteko ensin pelkästään laihduttaneet, vai oletteko suoraan saaneet lääkkeet?

Itse sain kans vain ne Terolutit aluksi, sanoivat että myöhemmin otetaan clomit käyttöön jos terot ei auta. Kai yrittävät saada kropan toiminaan terojen avulla, että ovis tulisi ihan ""luomusti"", vaikka ite terot ei siihen suoranaisesti vaikuta.
PCO:ssa on myös mahdollista ovuloida luomusti muutenkin, harvinaisempaa mutta ei mahdotonta! Monista jutuista olen lukenut että laihduttaminen on tuonut ratkaisun ongelmiin. Itellä vielä yritystä päällä sen suhteen, lääkäri ei kylläkään käskenyt laihduttaa mutta luettuani juttuja aattelin kokeilla. Onnea yrityksiin!

ekaa lasta yritettäessä saatiin clomit, mutta lääkäri kyllä mainitsi laihdittamisestakin. Clomit auttoivat ja toka raskaus sai alkunsa pelkän laiuhdutuksen avulla. Eli kyllä se laihdutus se eka toimenåpide pitäisi olla jos on hiukkasenkin ylipainoa.

Kiitoksia vaan vastauksista molemmille!
Ajattelinkin, että kyllä se laihdutus taitaa olla ensisijainen keino ja sitten vasta clomit, joten tässä sitä nyt laihdutellaan ja samalla haaveillaan masuasukista:)

Mitenkäs muuten on noiden ovistikkujen kanssa, kun jostain luin, että pco:ssa saattaa olla niin, että tikut eivät oikein luotettavasti kerro oviksesta, kun ne ikäänkuin näyttävät että olisi koko ajan ovis?
Onko kukaan ovislainen tikutellut?

Itse en ole tikutellut, mutta olen kyllä miettinyt että pitäisikö kokeilla.

Moi,
mä kävin just viime viikolla lääkärissä, ja sanoi, että vähäistä keltahormoonituotantoa, sen takia menkat epäsäännölliset.

Kun jätin pillerit, kierto oli puol vuotta 26 - 34 ja nyt viimeksi 40 pvää.

Menin viime viikolla gynelle, ja kestoi että rasautuminen hankalaa, koska ei tuota hormoonia tarpeeksi. Kirjoitti teroa.

Mun mielestä mulla on kyllä ollut ovis, ainakin tuntunut siltä.

Eli kierto saadaan normaaliksi ja luulisin, että se sitten auttaa raskautumaan. Olen laihduttanut jo 26 kg, ja vielä pitäis pudottaa.

Onko kokemuksia kenelläkään, että olisi tullut terojen aikana raskaaksi ja kuinka nopeasti.

Yhteistyössä