Pco? Yksi abortti takana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira_1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maira_1

Vieras
Elikkäs mulla on yksi raskaudenkeskeytys takana, siitä on noin 3 vuotta.
Ja nyt kun on annettu vauvan lupa tulla, niin kierrot on olleet tosi pitkiä ja epäsäännöllisiä..
Lopetin siis pillerit vajaa vuosi sitten, ja sen jälkeen on kierrot heitellyt tosi paljon, on todella pitkiä ja on myös ollut suht lyhyitäkin...

Olen alkanut epäilemään että voisiko minulla olla PCO.. (vaikka joo tiedän että e-pillerit myös sekottavat kiertoa..) Minulla on nimittäin usein ollut jomotusta munasarjojen kohdalla, varsinkin oikean munasarjan kohdalla, välillä todella kivuliastakin.

Mutta mietin että eikö se olisi pitänyt todeta silloin kun minut ultrattiin abortin yhteydessä, että luulisi että diagnoosissa edes lukisi jos siellä olisi jotain pco:hon viittaavaan näkynyt?
Lääkärille on jo varattu aika mutta silti, voiko olla mahdollista että minulla tämä kuitenkin on?

Voi hyvinkin olla.. Itellä todettiin PCO, kun menkat olivat yli puoli vuotta pois. Sen lisäksi oikeassa munasarjassa päivittäistä jomotusta. Välillä tuntuu myös kystien poksahtelua.

Tässä kun muistelen kuukautisia ennen pillereiden käyttöä, ja ennen aborttia, niin eipä nuo koskaan ole ollut kovin säännöllisiä... eli on voinut jäädä juuri muutama kuukausikin ettei tule menkkoja ja sitten taas tulee muutamat kuukaudet säännöllisesti ja sitten kierto venyykin yllättäen.

Nytkin menossa kp55.. aluksi pelkäsin että se johtuu stressistä mutta en mielestäni kovin paljoa ole stressannut? No toivottavasti siellä lääkärillä selviäisi jotain..... (:
Pelkään vaan että nuoren ikäni takia minut tyrmätään siellä täysin eikä anneta mitään apuja...
Ikää siis 20..

Yhteistyössä