Hae Anna.fi-sivustolta

Pcos jatkaako julkisella vai yksityiselle?

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Lapseton96, 11.03.2019.

1. Lapseton96 Vierailija

Moikka!

Mulla todettiin tossa vajaa vuosi sitten PCOS tyyppiset munasarjat, mitä lähdimme tutkimaan. Kun mulla ei ole koskaan ollut oikeen omaa kiertoa, e-pillereitä söin 4vuotta, jolloin vuodot tulivat. Mutta niiden lopetettua ei kk kuulunut... Ensin sain perus tk lääkäriltä terolutit käyttöön, jotka sitten auttoivat vuotoihin. Mutta en ovuloi... nyt olemme olleet n. Puoli vuotta lapsettomuushoidoissa, mutta tuntuu ettei hoitoja saada kunnolla rullaamaan. Minulle halutaan tehdä kaiken maailman magneettikuvauksia ja verikokeita, sisätautilääkäreiden konsultaatioita yms. Mutta edes aukkariin emme ole saaneet aikaa, vaikka minulle sanottiin että voin varata sen samantien. Tuntuu että kokoajan keksitään jtn uutta, ettei saada asioita eteenpäin.
    Varsinkin kun olen kuullut ja lukenut, että monet PCOS naiset saavat tyylillä ensimmäisellä gynekäynnillä lääkkeet kouraan, mikä voisi auttaa tai hyvällä tuurilla auttaa jo raskautumaan. Olen pohtinut, että miksi minä en saa?
    Mietin myös, että pitäiskö siirtyä vain yksityiselle puolelle, kun kyse on kuitenkin PCOS mikä on tietojeni mukaan yksi helpoimmista lapsettomuudensyistä hoitaa...
    Tuntuu, että siellä gynetutkii siellä ja antaa lääkkeet vaivan hoitamiseen.
    Tuntuu että se reitti olisi meille helpompi, kuin julkisella puolella odottelu.. mitä mieltä olette?:)

2. vierailija Vierailija

Moi! Luetkohan tätä vielä... itselle myös PCOS ja olemme yksityisellä. Olen ihan muutamassa kuukaudessa saanut tärkeimmät tutkimukset hoidettua (aukkarit, verikokeet) JA samalla olemme aloittaneet oikeat hoidot. Itsellä ei kokemusta julkisesta, mutta iso peukku yksityiselle!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri