Pcos todettu kesällä 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catherine-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catherine-

Jäsen
02.09.2010
53
0
6
Hollola
Hei kaikille!
Olen 21 v ja mulla todettiin pcos kesällä 2009. Epäsäännölliset menkat oli melkeen 2 vuotta, paha akne ja rakkulaiset munasarjat. Nyt on lääkitys tuohon akneen loppusuoralla ja muutaman kuukauden päästä pääsis taas yrittämään joko tärppäis. Hieman pelottaa, kun ennen akne lääkitystä yritettiin lasta yli vuosi eikä tärpännyt.
Onko kellään kokemuksia ja mitä kannattaa tehdä pillereiden lopettamisen jälkeen petipuuhien lisäksi?

Kuinka epäsäännölliset sulla on ne menkat? Mulla kanssa pco ja menkat oli puolen vuoden-vuoden välein. Lääkityksenä kokeiltiin clomeja, joilla kierto suht säännöllinen ja ovulaation sain tikutettua melkeen kaikista kierroista. Ootko onnistunu tikuttamaan ovista? Mulla leikattiin ylimääräset rakkulat pois tähystysleikkauksella, jonka jälkeen menkat ollu suht säännölit kierto 26-36 pv. Mutta leikkauksessa löyty muuta vikaa jonka takia ootellaan ivf:ään menoa.

Mulla oli viime vuoden aikana menkat kaks kertaa ennen kun sain terolutit heinäkuun lopulla.
Nyt pillereillä menkat pysyny säännöllisinä, mutta nyt jännittää kun sais nuo pillerit lopettaa parin kk päästä. Nyt en oo tikuttanu, mutta sillon ennen pillereiden alottamista yhden.
Kovasti ois vauva toiveena. Mä en ookkaan kuullu, että ne voi leikata tähystyksellä pois.
Jouduitko jonottamaan kauan?

Ollaan Oys:ssä hoidoissa ja siitä kun lääkäri päätti että ne leikataan ei leikkaukseen tarvinu oottaa kun vajaa kuukausi. Toki ne rakkulat voivat kasvaa takaisin leikkauksen jälkeen, joillakin vaikutus kestänyt vaan joitakin kuukausia. Mulla on nyt leikkauksesta vajaa neljä kuukautta ja ainakin vielä kierrot pyörii, loppu kuusta on lääkäriin seuranta-aika jolla katsovat rakkuloiden tilanteen. Ja jos kaikki muuten kunnossa niin eihän sen vaikutuksen tarvi sen kauempaa kestääkkään ku että raskaaksi tulee :) mulla nuo terolutit aiheutti vaan kuukautisvuodon mutta en ovuloinu kuitenkaan.