Pelikonsoli 5-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Birgitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Birgitte

Aktiivinen jäsen
11.11.2012
2 353
2
38
Lapsistani nuorempi on koko pienen ikänsä tykännyt kisailla ja pelata, toisin kuin vanhempi lapsi, jota ei yllyttämälläkään saa pelaamaan muuta kuin lautapelejä. Nyt tahtoisin ostaa nuoremmalle eli kohta 5-vuotiaalle pojalle pelikonsolin joululahjaksi, mutten tiedä niistä yhtään mitään. Mille konsolille löytäisi pelejä, jotka on suunnattu noin pienille?

Ostakaa pojalle uusi Wii U ja samalla uusi New Super Mario Bros Wii U.

Wii U:ssa on yhteensopivuus aikaisempaan Wii-konsoliin, joten soitte huoletta ostaa vanhempia pelejä ennen kuin Wii U:lle ilmestyy enemmän uusia pelejä. Ei tarvitse pelätä, että täytyy kohta ostaa uusia konsoli. Tarvitsette kuitenkin ilmeisesti vanhemman Wiin ohjaimen.

Esimerkiksi täällä on pitkä listaus sopivista Wiin lastenpeleistä (jotka toimivat myös Wii U:ssa kunhan hankitte sen vanhemman ohjaimen).
http://www.konsolinet.fi/tuotelistaus.php?path=34&tag=8

Tässä on video, miltä ehdottomani peli näyttää
http://newsupermariobrosu.nintendo.com/gameplay/
New Super Mario Bros.:than ovat myös tunnettuja moninpelejä, eli voi pelata samaan aikaan muidenkin kanssa.

Ja vielä lisänä: Suosittelen satsaamaan Wii U:hun yhteensopivuuden ja uutuuden vuoksi. Toki vanhemmalle Wiillekin tullaan vielä julkaisemaan pelejä, mutta vähitellen vanha konsoli jää aina pois ja tehdään tilaa uudelle. Wii U:lla olisi siis jatkossa vielä pitempi elinikä, koska konsoli on vasta ilmestynyt.

Kävin katselemassa tuota Wii U:ta. Tuo se voisi olla. Käyn vielä liikkeestä kysymässä, mutta olen aika varma, että siellä ollaan samaa mieltä teidän kanssanne. Johan tuon maalaisjärkikin sanoo, en vaan osannut nimetä oikeastaan minkäänlaista pelikonsolia, kun itse olin noita Sega - Nintendo - ajan lapsia... Kylläpä tunsin itseni puusta pudonneeksi, kun selailin noita linkkejä.

Kiitos kaikille!

Nintendon tekeleitä on pelipiireissä mollattu "lastenkonsoleiksi", mutta itse väittäisin, että pelitarjonta on monipuolista ja vähän kaikille löytyy kaikkea ja ehkä nuoremmille lapsille sopivampia pelejä on toisiin konsoleihin verrattuna enemmän. Hyvin tehtyjä 3+/7+ pelejä pelaavat paljon vanhemmatkin kuin esim. alakouluikäiset.

Kannattaa pitää Marion lisäksi pitää mielessä seuraavia pelisarjoja, kun aiotte miettiä jatkohankintoja. Tällaisia ovat Kirby, Pikmin, Lego-pelit ja mahdollisesti Disney-pelit. Myös Crash Bandicootia, Spyroa ja Sonicia julkaistaan Nintendon konsoleilla. Mario Party ja Mario Kart ovat ihan viihdyttäviä moninpelejä ja sopivat kaikenikäisille. Etenkin Pikmin on noista pelisarjoista jopa älyllisesti haastava ja kehittää ongelmanratkaisutaitoja.

Wii U julkaistaan perjantaina ja se on suomessa ennakkotilattulopppuun ja suomen uudet erät tulevat tammikuussa. MUTTA, jos olet valmis maksamaan 400e kaupasta ja jonottaa heti perjantaina, niin voit saada sen lahjaksi pojalle. Itse tilasin 2kk sitten netistä.

Meillä 5v tulee saamaan Nintendon käsipelikonsolin, tod.näk. DSi XL version. Ei ole juurikaan kiinnostunut pleikalla pelaamisesta mutta isoveljen DSi on melkoisen mielenkiintoinen kapistus.

Lisäyksenä vielä että käsipelikonsoli on helppo ottaa reissuunkin mukaan ja viihdyttää esim. pitkillä automatkoilla. Jos taas käyttö on lähinnä kotona pelailua niin ehkä sitten telkkariin liitettävä konsoli voi olla fiksumpi ratkaisu.

Käsikonsoli on myös ihan fiksu valinta, mutta niin nuorelle lapselle pitää erityisesti painottaa, miten sitä konsolia kohtelee, kun sitä kuljetellaan mukana. Itselläni 3DS on vahingossa pudonnut taskusta lattialle. Ei onneksi mennyt rikki, mutta lommo tuli. Olen miettinyt, että mitä jos vääntää liian kovasti saranoista ja naksahtaa kahteen osaan, kun vaikuttaa jotenkin huokoisalta se kohta....

Yhteistyössä