Pelkääkö lapsenne joitain eläimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anti-age
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anti-age

Uusi jäsen
30.05.2011
12
0
1
Meillä tytöllä (heinäkuussa 3v ) ihan hillitön pelko kissoja, koiria ja hevosia kohtaan. Sai aivan kamalan kohtauksen, kun pihallamme käveli kissa tänä aamuna. Itse en pelkää eläimiä ja silitän ja rapsutan niitä mielelläni, joten minulta ei ole voinut tuota pelkoa mallioppia. Myöskään mieheni ei pelkää ja olemme koettaneet hakeutua tilanteisiin, joissa on eläimiä. Mikään eläin ei ole koskaan tehnyt mitään lapsellemme. Mistähän tuollainen pelko on peräisin?

Meilla kaksi lasta pelkaa koiria, koska he kerran nakivat kun koira puri yhta lasta. ( Se lapsi oli yksin koiran kanssa ulkoiluttamassa sita, rettuutti ja repi, eli syytan lapsen vanhempia eniten), eika mikaan ole sita pelkoa oikein poistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23886976:
meidän 2v pelkää leijonaa ja lehmää.. =) Taitaa kuulua ikään. Koiria ei pelkää, koska niitä löytyy kotoa ja heppoja rakastaa.

Meillä itselläkin on koiria ja silti yksi lapsista pelkäsi joku aika sitten koiria (muttei tietty omia)

Ei pelkää (2v4kk) varmaan siksi, että meillä on 2 kissaa ja mummolassa koira. On ollut syntymästään asti eläinten kanssa tekemisissä. Ja eiköhän tämä mun ja isänsä eläinrakkaus väkisinkin "tartu" lapseen :)

Yks meidän muksuista pelkäsi jonkin aikaa hysteerisesti koiria kun asuttiin kerrostalossa jossa yksi nainen antoi kultaisen noutajansa kulkea rappukäytävässä/hississä vapaana. Koira oli ihan kiltti mutta 2-3-vuotias ihan ymmärrettävästi pelästyi monta kertaa kun sellainen jättiläinen kohkotti hissistä päälle ja haukkui.
Mä olen ihan pienestä asti pelännyt käärmeitä ja kastematoja ja oon ainakin yhteen lapseen tartuttanut pelkoni...

meillä pelkää armottomasti kissoja ! aina kun näkee kissan hyppää syliin ja alkaa itkeä. nyt kuitenkin on vähän tutustunut kissoihin niin, että isä on pitänyt kissaa sylissä ja minä olen pitänyt tytärtäni ja sitten tämä tyttäreni on silittäny tätä kissaa:) vielä pelkää, mutta ei niin kauheasti kuin ennen.

Kai se liittyy jotenkin ikäänkin...? Meidän 1v 9kk pelkää kaikkia mahdollisia eläimiä juuri nyt. Eniten ekä kaneja. :D :D Meillä on itsellä kissa ja lapsi pelkää sitäkin nyt.

Meillä poika 3v pelkää kaikkia ötököitä ihan hirveesti. Siis itkee ihan hysteerisenä kärpäsiä jne. Tosi kiva kesä tulossa... Meillä tuli tossa keväällä muurahaisia sisään niin silloin alkoi pelko, muurahaisiin on nyt tottunut, mut kaikki muut on kamalia. Ovi kun on auki ja sieltä kärpänen tulee sisään niin alkaa hirvee huuto ja aina pyytää "äiti voitko laittaa ovan kiinni". On vaan tartuttanut nyt hysterian pikkuveljeensä 2v, niin alkaa välillä jo ärsyttämäänkin. On luettu niistä kirjoja ja Nalle Puhin tarinaa missä Nasu pelkäsi ötököitä mutta tajusikin että ne on kivoja. Ollaan myös yritetty niihin muutenkin tutustua, välillä on ihan ok ja kärpänen saa lennellä, mutta useimmiten ei. Pikkuveli on nyt oppinut sen että rullaa lehden ja jahtaa kärpästä sen kanssa, mutta ei oo sit kiva ku tekee saman ampiaisen kanssa.

4v pelkää kaikkia pieniä pörriäisiä. kärpäsiä ja itikoita ja ampiaisia. ihan kaikkia. Varmasti osittain mun vikaani, minä pelkään kaikkia pistäviä pörriäisiä ja muutkin on inhottavia ja voisivat pysyä musta kaukana. Ja ennen hän pelkäsi myös lehmiä (enkä ihmettele, onhan ne aika isoja ja julman oloisia kun viereen menee seisomaan).
Kuopus ei ole osoittanut mitään pelkoa eläimiä kohtaan.

Miedän vajaa 2-vuotias ei pelkää yhtään mitään, mutta 4 vuotias tyttö pelkää joitakin (innokkaita) koiria ja lisäksi kettuja, karhuja ja tollasia "petoja". En tiedä mistä on pelkonsa saanut. Ainiin ja lentäviä pörriäisiä pelkää myös, mutta tähän syynä lienee mun pelkoni moisiin.
(nauratti, kun tyttö tuli illalla jo sänkyyn käytyään hysteerisenä alakertaan, että "ÄITI, mun ikkunalla on hirvee iso ampiainen!" Menin itsekin vähän paniikkiin ja lähdettiin yhdessä katsomaan - ikkunalaudalla oli sitten kärpänen, kuollut sellainen :D)

Meillä 2,5v pelkää koiria, koska naapurin koirat vapaana juostessaan juoksevat suoraan kohti ja lujaa. Niitä on 4kpl.. Meillä itelläki on koira, jota lapsi ei pelkää.

2v6kk pelkää koiria vaikka niitä on kotonaki 3kpl...

kotieläinpihalla käynti jäi lyhyeksi, huusi ku oikohöylä. possut oli kivoja siihe nasti ku alkovat röhkiin. huuski ja tärisi ihan hysteerisesti :(

Yhteistyössä