Pelkään että mieheni löytää jonkun viehättävämmän. Kerronko huolestani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas

Vieras
Olen ollut vuoden naimisissa mieheni kanssa. Hän kehuu minua usein kauniiksi ja seksikkääksi ja meillä menee joka tavalla hyvin. Olen kuitenkin pohjattoman epävarma itsestäni ja kun olemme jonkun viehättävän naistuttavan kanssa, muutun kireäksi ja alan mittailla, katseleeko mieheni tätä toista naista. En ole puhunut huolestani, sillä pelkään että se toisi etäisyyttä välillemme. En halua hänen käsittävän, että en luota - kyse on puhtaasti omasta epävarmuudestani. Kuitenkin tämä asia haittaa jokapäiväistä elämääni. Pitäisikö minun tehdä asian kanssa töitä omassa päässäni vai puhua miehelleni suoraan?

Maailmasta löytyy miljoona sinua kauniimpaa naista ehkä kymmenen miljoonaakin, joten asia ei korjaannu ainakaan vertailemalla itseäsi muihin.

Eihän asia mitenkään miehellesi edes kuulu joten sinuna olisin aivan hiljaa ja korjaisin oman pään kuntoon.

Epävarmuus ei ole viehättävää. Koettaisin siis saada oman pään kuntoon. Jos miehesi kerran kehuu sinua ja pitää kauniina, ei sinulla ole mitään hätää. Älä pilaa suhdettasi turhalla huolestumisella. Miehelle en sanoisi myöskään mitään. Miksi kylvää hänen mieleensä ajatusta, ettet olisikaan puoleensavetävä...

Totta mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti. Epäilysten ja negatiivisten tunteiden kääntäminen positiivisesi ja voimavara siitä siihen teidän kahden väliseen suhteeseen.
Mustasukkaisuus on pahinta mikä tappaa parisuhteen ja karkottaa toisen pois. On ymmärrettävää, että ihmistä ei ole tarkoitettu elämään häkissä, talutusnuorassa ja silmät sidottuina.
Mitä enemmän annat ns löysiä sitä varmemmin mies pysyy ja arvostaa sinua luotettavana ja vahvana vaimonaan.
Parisuhde on riski siinä missä tämä koko elämäkin ja helpointa on elää täysillä koska huomenna kaikki voi olla toisin.