Pelkään ihan sairaasti tulevaa sektiota =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan hullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan hullu

Vieras
Edellinen synnytys meni päin ...settä ja nyt sitten sanottiin että vauvan hyvinvoinnin varmistamiseksi tehdään sektio. Mutta siis se että hereillä oon ja maha leikataan auki on ihan hirveetä mun mielestä =( =( =( saako sen lapsen silloin syliin ollenkaan? mihin se viedään? koska sen saa viereen sinne vuodeosastolle ja kuka sitä hoitaa jos itse ei pysty heti? Tuntuu pahalta ajatus jos oon niin kipee etten voi ottaa lasta syliin ja kiireiset hoitajat ei ehdi auttaa...

Äkkiä sen vauvan saa siihen näytille. Se viedään toiseen huoneeseen putsattavaksi ja puettavaksi.
Onko sinulla mies tulossa mukaan? Mieshän pääsee paijaamaan vauvaa sillä aikaa, kun sinua kursitaan takaisin kasaan.
Hoitajat siellä auttelee ja tietty miehesi myös.

Lasta näytettiin siinä leikkaussalissa ja sitten lähti isän ja hoitajien kanssa pois, mut vietiin heräämöön ja parin tunnin päästä sieltä osastolle missä vauva odotti isänsä kanssa. Vierihoitoon sai heti, hoitajat tuli kyllä auttamaan nostoissa yms. Kannattaa pyytää herkästi apua aluksi, mä en edes uskaltanut itse nostella vauvaa kun huimasi niin paljon. Kyllä se sitten siitä helpottaa parissa päivässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Lasta näytettiin siinä leikkaussalissa ja sitten lähti isän ja hoitajien kanssa pois, mut vietiin heräämöön ja parin tunnin päästä sieltä osastolle missä vauva odotti isänsä kanssa. Vierihoitoon sai heti, hoitajat tuli kyllä auttamaan nostoissa yms. Kannattaa pyytää herkästi apua aluksi, mä en edes uskaltanut itse nostella vauvaa kun huimasi niin paljon. Kyllä se sitten siitä helpottaa parissa päivässä. :)

Taysissa vauva ja mies odotti heräämössä, jonne siis pääsin välittömästi ompelutöiden valmistuttua. =)

edellisessä synnytyksessä mies istui kädet täristen tuolilla ja siitä noustessa pyörtyi ja nyt sanottiin että olisi varmaan parempi jos odottaisi oven ulkopuolella... =)

Voi :/ Mulla ei ole kokemusta hereillä olosta sektion aikana, onnekseni sain nukutuksen koska kun sektiopäätös kiireellisesti tehtiin, menin ihan paniikkiin. Hereillä olossa on kuitenkin se hyvä puoli että saat ainakin varmasti nähdä sen vauvan heti, saat kuulla sen ensiparkaisun ym. :) Ja isä voi olla mukana pitämässä kädestä. Eihän se varmasti miellyttävä kokemus ole, muttei välttämättä ihan niin kauheakaan :) Sektiosta voi parantua hyvinkin ja nopeasti että pystyy liikkumaan, varsinkin jos nuori olet. Ja kyllä ne auttavat sinua vauvan kanssa, nostavat viereen alussa kun et itse pysty nostamaan. Rohkeasti vain pyydät ja tarvittaessa vaadit apua. Selviät varmasti mutta tottakai se pelottaa. Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Äkkiä sen vauvan saa siihen näytille. Se viedään toiseen huoneeseen putsattavaksi ja puettavaksi.
Onko sinulla mies tulossa mukaan? Mieshän pääsee paijaamaan vauvaa sillä aikaa, kun sinua kursitaan takaisin kasaan.

just näin ja osa isistä ottaa vauvan paidan alle ihokontaktiinkin, kun äiti on vielä ommeltavana. Osassa sairaaloita vauva ja isä pääsevät myös heräämöön, osassa vauva ja isä ovat synnytyssalissa sen pari tuntia ja siirtyvät sitten osastolle jossa odottavat jo valmiina kun äiti tulee heräämöstä. Vaikka isä ei pääsiskään synnytykseen, niin hyvää huolta vauvasta pidetään, älä huoli! Hyvää synnytystä sinulle:)

Kyllä vauvan saa heti nähdä ja pesun ja pukemisen jälkeen syliin tai olkapäälle ainakin hetkeksi.. :)
Sitten tuleekin pari pitkää tuntia heräämössä ennenkuin pääsee osastolle.. meillä on ollut molemmilla kerroilla perhehuone joten mies on ollut hoitamassa apuna.

Mulla ainakin pahinta koko sektiossa oli se, kun neula laitettiin kämmeneen. Seuraavana päivänä jo kävelin omin jaloin vessaan jne. Eikä oo tullu takapakkeja. Ja olin siis hereillä, ei tuntunu ollenkaan pahalle, kun vauvan ensiparkasun kuulee niin jaksaa kyllä kummasti loppuun asti eikä mitään muuta mieti kuin vauvaa. Vauva näytetään pikaisesti sulle ja sen jälkeen menee kätilön ja mahd. isän kanssa synnytyssalin puolelle mitattavaks jne. ja sut ommellaan sillä aikaa kiinni.

Sen jälkeen meet heräämöön niin kauaks aikaa et tunto palaa ja sit siirryt vuodeosastolle, missä vauva yleensä on jo. Ja vauva on aina ekan yön hoitajien huomissa ja aina kun tarviit :) Älä huoli, kaikki menee hienosti!! Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää on kyllä todellinen pelkosektio mulle =) Kiitos kuitenki kaikille vastauksista ja kannustuksesta!!!

Tsemppiä koitokseen! Pian teillä on pieni nyytti halittavana ja suukoteltavana. :heart:

Yhteistyössä