Pelkään olla yksin kotona, mies reissussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jänishousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jänishousu

Vieras
Olen valvonut jo neljä yötä :( Nukun pieniä pätkiä ns. koiran unta. Kamala päänsärky... On todella tyhmää pelätä, mutta en voi sille mitään. Eniten pelkään murtovarkaita. Meillä on pihassa useampi tunnistevalaisin ja viimeyönä kaikki valot räpsähtivät päälle :/ kauhusta kankeana kurkin ikkunoista, mutta ketään ei näkynyt. Onko muita pelkääviä? Miten pärjäätte, kun mielikuvitus lähtee laukkaamaan? Tarkennan vielä, että asumme maalla ja täällä on yöllä sakki pimeää!

Me asutaan ihan keskellä korpea ja paremmin mä täällä tunnen olevani turvassa kun keskustassa asuessa. Siellähän ne kaikki hullut pyörii, tänne täytyy jo ihan tarkotuksella tulla ja sen jo kuuleekin jos auto ajaa pihaan.

Huoh. Mä oisin tosi onnellinen, jos öisin olisi säkkipimeää! Voisi katsella kuuta ja tähtiä katuvalojen häiritsemättä.

Mieti sitä, että pimeä toimii "kahteen suuntaan". Tuntematon ohikulkija ei helpolla huomaa säkkipimeää taloa.

Mä pelkään kans. Nytkin mies lasten kanssa mummilassa ja mä yksin kotona. Niin kovasti,kun haluaisinkin tästä nauttia,ni ahistaa yöt ja nukkuminen. Mäkin pelkään murtovarkaita ja sit pelkään näkeväni tummia varjoja tai liikettä tai ääniä sisällä talossa.Ihan sairastahan tää on,mä oon kuitenkin aikuinen,eikä tälleen pitäis käyttäytyä. Kokoajan lööpeistä tms. saa lukee kaikenmaailman juttuja,ni aina ajattelee,että miksei meillekkin vois käydä yhtä huono tuuri. Eilen iltana pimeessä sängyssä pelätessä auttoi vaan iltarukous. Suosittelen.

[QUOTE="Gigi";22107971]Mä pelkään kans. Nytkin mies lasten kanssa mummilassa ja mä yksin kotona. Niin kovasti,kun haluaisinkin tästä nauttia,ni ahistaa yöt ja nukkuminen. Mäkin pelkään murtovarkaita ja sit pelkään näkeväni tummia varjoja tai liikettä tai ääniä sisällä talossa.Ihan sairastahan tää on,mä oon kuitenkin aikuinen,eikä tälleen pitäis käyttäytyä. Kokoajan lööpeistä tms. saa lukee kaikenmaailman juttuja,ni aina ajattelee,että miksei meillekkin vois käydä yhtä huono tuuri. Eilen iltana pimeessä sängyssä pelätessä auttoi vaan iltarukous. Suosittelen.[/QUOTE]

Iltarukous tuli lausuttua ja kahteen kertaan :) Päivällä kaikki on ihan ok. paitsi nyt, kun on kamala päänsärky ja olen yliväsynyt. Olen raskaanakin, joten sekin vie voimia..

Mäkin pelkään yksin. En pelkää edes murtovarkaita tms. vaan mörköjä :D Oikeesti en voi katsoa esim. mitään kauhuleffaa varsinkaan yksin kun jo seurassa alan pelkäämään hulluna. Alan kuvittelemaan niitä tapahtumia kotiini... Eihän siinä ole mitään järkeä mut en mä voi sille mitään :D

Jos joudun olemaan yksin, niin meen sit vaan sänkyyn ja silmät kii, saan unta jossain vaiheessa. Mut jos sä oot oikeesti valvonut 4 yötä niin alkaa jo olee vakavaa... :/

Mäkin pelkään yksin. En pelkää edes murtovarkaita tms. vaan mörköjä :D Oikeesti en voi katsoa esim. mitään kauhuleffaa varsinkaan yksin kun jo seurassa alan pelkäämään hulluna. Alan kuvittelemaan niitä tapahtumia kotiini... Eihän siinä ole mitään järkeä mut en mä voi sille mitään :D

Jos joudun olemaan yksin, niin meen sit vaan sänkyyn ja silmät kii, saan unta jossain vaiheessa. Mut jos sä oot oikeesti valvonut 4 yötä niin alkaa jo olee vakavaa... :/

Olen siis nukkunut lyhyitä pätkiä kevyttä unta. Normaalisti nukun yöni sikeästi, paitsi herään vessaan kerran yössä. Nyt olisi edessä viimeinen yö. Tämä pelko on oikeasti todella stressaavaa ja haluaisin siitä eroon! Kesällä tätäongelmaa ei ole lainkaan. En tiedä voiko olla joku lapsuustrauma? Eikyllä tule mitään juttua mieleen..

Mua helpotti vähän kun laitettiin hälytysjärjestelmä, jonka voi halutessaan kytkeä myös "kotona-tilaan" eli sisällä voi liikkua, mutta ovet ja ikkunat ovat valvonnassa. Eli jos joku ulkopuolelta saisikin oven auki, järjestelmä hälyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja jänishousu;22108116:
Olen siis nukkunut lyhyitä pätkiä kevyttä unta. Normaalisti nukun yöni sikeästi, paitsi herään vessaan kerran yössä. Nyt olisi edessä viimeinen yö. Tämä pelko on oikeasti todella stressaavaa ja haluaisin siitä eroon! Kesällä tätäongelmaa ei ole lainkaan. En tiedä voiko olla joku lapsuustrauma? Eikyllä tule mitään juttua mieleen..

Kesällähän ne murtovarkaat vielä varmennin liikkuu kuin nyt syksyllä. Ja kyllä sä siihen heräät, jos joku teille murtautuu. Itse asun kanssa maalla keskellä metsää ja tosiaan samanlaiset pelot täälläkin, mutta hieman lievempinä. Ja lohduttaudun myös sillä, että eipä meillä mitään varastamisen arvoista edes ole.

miksi pitäs kotona pelätä? jos tulee varkaita ei siinä pelkäämisellä ole mitään virkaa. talosta lähtee ääntä, tuuli,sae, nurkat naksuu. ei niitä tarvi pelätä. jätä jonnekki valo päälle niin näet herättyäs että kaikki on kunnossa. ja stressi tila ei ole hyväksi vauvalle.

[QUOTE="vieras";22108352]Kesällähän ne murtovarkaat vielä varmennin liikkuu kuin nyt syksyllä. Ja kyllä sä siihen heräät, jos joku teille murtautuu. Itse asun kanssa maalla keskellä metsää ja tosiaan samanlaiset pelot täälläkin, mutta hieman lievempinä. Ja lohduttaudun myös sillä, että eipä meillä mitään varastamisen arvoista edes ole.[/QUOTE]

Niin kesällä ne varkaat varmaan enimmäkseen liikkuu.. Mitäs sitten ,jos heräisi siihen, että joku tulee sisään? Minä varmaan halvautuisin siihen paikkaan! Ei mekään nyt mitäänrikkaita olla, mutta varasto on pullollaan varkaille kelpaavaa tavaraa..

Toi "kyl sä sit heräät,jos joku teille murtautuu" ei kyllä mua ainakaan lohduta yhtään. Olis ihan kamalaa herätä johonkin lasin helinään.Mä varmaan olisin ihan kauhusta kankee...Näitähän oli jossainpäin Suomea loppukesästä,et jotkut idiootit murtautui taloihin,joissa oltiin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja jänishousu;22108372:
Niin kesällä ne varkaat varmaan enimmäkseen liikkuu.. Mitäs sitten ,jos heräisi siihen, että joku tulee sisään? Minä varmaan halvautuisin siihen paikkaan! Ei mekään nyt mitäänrikkaita olla, mutta varasto on pullollaan varkaille kelpaavaa tavaraa..

Kyllä mä varmaan paniikkiin menisin, mut jos pysyisin järjissäni niin soittaisin 112. Ja yleensä varkaat pelästyy, jos huomaa, että siellä onkin joku ja lähtevät pois. Miksi pelätä turhaan mitään olematonta kun todennäköisyys, että teille tulee varkaita on hyvin pieni. Ja jos menevät varastoon niin anna mennä. Sitä varten on vakuutukset.

[QUOTE="Gigi";22108385]Toi "kyl sä sit heräät,jos joku teille murtautuu" ei kyllä mua ainakaan lohduta yhtään. Olis ihan kamalaa herätä johonkin lasin helinään.Mä varmaan olisin ihan kauhusta kankee...Näitähän oli jossainpäin Suomea loppukesästä,et jotkut idiootit murtautui taloihin,joissa oltiin kotona.[/QUOTE]

Kyllä oli ja on edelleen. Asumme juuri tuolla alueella :(

Savon alueella on ollut noita murtoja. En tiedä onko kesäiset tekijät saatu kiinni, mutta tässä meidän lähiseudulla on murtauduttu/yritetty useaan eri taloon. Myös keskellä päivää. Olisipa edes koira :(

Savossa? Viitsitkö kertoo tarkemmin? Mulla asuu sukulaisia siellä. Mä ihan muistelin,että niitä murtoja oli jossain varsinais-Suomessa... Onko teillä miten katuvaloja tai ulkovaloja omasta takaa? Mulla palaa kaikki ulkovalot yöllä,mut sisälle en jätä ikinä valoa. Mun mielestä se on pikemminkin sen merkki,et ei olla kotona,jod esim. eteisen valo palaa.

[QUOTE="Gigi";22108475]Savossa? Viitsitkö kertoo tarkemmin? Mulla asuu sukulaisia siellä. Mä ihan muistelin,että niitä murtoja oli jossain varsinais-Suomessa... Onko teillä miten katuvaloja tai ulkovaloja omasta takaa? Mulla palaa kaikki ulkovalot yöllä,mut sisälle en jätä ikinä valoa. Mun mielestä se on pikemminkin sen merkki,et ei olla kotona,jod esim. eteisen valo palaa.[/QUOTE]

Voi olla, että on ollut jossain muuallakin suomessa noita murtoja. Asutaan ylä-Savossa maalla, ei katuvaloja. Pihassa on kyllä tunnistin valoja. Minä taas jätän aina eteiseen valon päälle, enpä jätä enää :/

Joo, sammuta vaan yöksi eteisenkin valo ja laita kaikki mahdolliset ulkovalot,ellei teillä kaikki toimi tunnistimilla. Toivottavasti saat jo ens yönä nukutuksi paremmin,kun tiedät,että meitä jännittäjiä on muitakin. Kännykkä yöpöydälle ja kainaloon nalle,jota voi puristaa.Rohkeutta! Hyviä öitä ja kauniita unia! :)

[QUOTE="Gigi";22108545]Joo, sammuta vaan yöksi eteisenkin valo ja laita kaikki mahdolliset ulkovalot,ellei teillä kaikki toimi tunnistimilla. Toivottavasti saat jo ens yönä nukutuksi paremmin,kun tiedät,että meitä jännittäjiä on muitakin. Kännykkä yöpöydälle ja kainaloon nalle,jota voi puristaa.Rohkeutta! Hyviä öitä ja kauniita unia! :)[/QUOTE]

Kiitos Gigi! :)

Yhteistyössä