Pelkäättekö syöpää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelko

Vieras

Itse pelkään, olen alkanut pelkäämään noin vuosi sitten kun muutettiin mieheni vanhempien vanhaan kotiin. Mieheni äiti kuollut tässä talossa syöpään 10 v. sitten ja nyt mietin onko tässä talossa jokin syöpää aiheuttava asia....ja tätä kun pähkäilee niin soppa on valmis.

Muutenkin pelkään jo kaikkea, remonttipölyä, takan savua jne. Netissä pyöriminen vain pahentaa tilannetta, tuntuu että jokainen asia aiheuttaa syöpää!

En. Sukurasitteena eräs syöpä. Olen nähnyt niin monen kuolevan syöpään, joidenkin toipuvankin entiselleen. Jokainen kuolee joskus. Ainoastaan kipua pelkään, mutta olen myös ottanut selvää kivunlievityksestä terminaalivaiheessa, joten sekään ei pelota kuin vähän.

En varsinaisesti pelkää syöpää, mutta olen varuillani sen suhteen. Käyn säännöllisesti papa-kokeessa, tutkin rintani silloin tällöin ja mulla on naisten syöpävakuutus.

Mä kans pelkään syöpää ja muita sellasia sairauksia. Liittynee lievään masennukseen, lääkityksellä pelot helpottivat mut nyt ku oon raskaana ja ilman lääkitystä niin taas tulevat oireet.. Mut yritän sinnitellä! Tsemppiå sulle!

Tämä ei varmaan lohduta yhtään, mutta mulle tuli syöpä, vaikka ei ollut juuri mitään yleisesti tunnettuja riskitekijöitä. Minun kohdalle se vaan tuli. Tuollaisia asioita on turha alkaa pelkäämään !!

mulla tänää oli papa-koe ja hiukan pelottaa, että jso sitltä kuitenki löytyy jotain. viime keralla 2v siten oli lievää solumuutosta, mitä jos se kehittyki syöväksi

Mikä on naisten syöpävakuutus? Mä en pelkää minkään muun takia kuin että en halua sairastua kun poika on noin nuori.. Eikös se ole niin että joka kolmas suomalainen sairastaa syövän, joten pakkohan se on omaan perheeseenkin sattua. Mieluummin minä kun muut, mutta ei vielä...

Minulla myös vahva sukurasite (mm. molemmat vanhemmat sairastaneet/ kuolleet syöpään) ja sairauskin on, mikä lisää sypäriskiä huomattavasti.

Ehkä juuri siksi en ajattele asiaa ikinä. Kuollaan sitten kun tulee sen aika.

Googlatkaa AIG naisten syöpävakuutus. Siinä maksetaan 5-11 euroa /kk, summan saa itse valita, ja sen mukaan saa korvauksia 10 000-20 000 euroa, jos joskus sattuis sairastumaan syöpään. Tää tuo siis taloudellista turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Googlatkaa AIG naisten syöpävakuutus. Siinä maksetaan 5-11 euroa /kk, summan saa itse valita, ja sen mukaan saa korvauksia 10 000-20 000 euroa, jos joskus sattuis sairastumaan syöpään. Tää tuo siis taloudellista turvaa.

Pieni summa vakuutuksen hintaan nähden. Kymppitonnillakaan ei nykyään kauaa elellä. Parempi sijoittaa ja säästää muuten niin, että on vähän turvaa taustalla.

Mullakin kuolemanpelkoa lisää se kun on 3 pientä lasta, haluis olla mukana heidän elämässään. Sukurasitetta ei ole ja yleensä sanotaan että se, mitä pelkää ei toteudu. Se taphtuu, jota ei osannut edes ajatella...tai jotain. Mieheni suvussa on syöpää ja ajattelenkin välillä 3 tyttöäni ja heidän tukevaisuuttaan, kenelle tulee syöpä...kamalaa tällainen, mutta totta.

Tupakkaa en ole ikinä polttanut, mutta niin monet polttaa ja elää pitkän terveen elämän. Joku ei polta ja saa keuhkosyövän, mistä se syöpä sitten johtuukin?

Tällainen pelko ja pohtiminen vie todella paljon voimia ja tekee vihaiseksi, teen jo kuolemaa vaikka olen nuori terve nainen ainakin tällä hetkellä. Papa-koetta pelkään myös minä aina, vaikka 1 lk on aina näyttänyt.

Meillä myös lähestulkoon järjestäen jokainen lähisuvun nainen on sairastanut rintasyövän. Tietysti se on mörkönä takaraivossa, mutta olen oppinut olemaan pelkäämättä. Tai sitten oppinut elämään sen pelon kanssa.

En pelkää kun on ollut syöpä, tiedän mitä se on. Enää ei pelottais niin kovin kun tietäs mikä oottaa. Mut pelkään toki että uusii, tai tulee jokin muu syöpä. (syövän sairastaneilla on suuri riski sairastua toiseen syöpään).

milloin on hyvä käydä papassa uuden suhteen aloittamisesta?- Olin 10 v. saman miehen kanssa papa aina ok, mutta nyt uuden suhteen myötä ei voi tietää mitä toiselta tarttuu ja se pelottaa.ö

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä mä pelkään sen uusiutuvan taas.

Mikä syöpä sulla on ollut, saako kysyä? :hug:

Hodgkinin tauti kaksi kertaa. Ekalla kerralla kaulan imusolmukkeissa ja rintalastan alla, tokalla kerralla vain siellä rintalastan alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
milloin on hyvä käydä papassa uuden suhteen aloittamisesta?- Olin 10 v. saman miehen kanssa papa aina ok, mutta nyt uuden suhteen myötä ei voi tietää mitä toiselta tarttuu ja se pelottaa.ö

Uus kumppani kannattaa passittaa testeihin! Klamydia, GC, hepatiitit ja HIV kannattaa testauttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:

Uus kumppani kannattaa passittaa testeihin! Klamydia, GC, hepatiitit ja HIV kannattaa testauttaa!

kävikin kaikissa sukupuolitautitesteissä ja ok, mutta hpv-virustahan ei voi testata ja se on kohdunkaulansyövän aiheuttaja.