pelkään olevani raskaana

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
pelokas
Heippa! Pelkään siis olevani raskaana. Olen tehnyt monen monta raskaustestiä(7-9) ja kaikki olleet negoja. Viimeisestä yhdynnästä on 2kk, jonka jälkeen tullut 2kuukautiset. Seuraavien pitäisi alkaa ensi viikolla. Tarkkailen koko ajan vatsaani ja rintojani. olen aivan kauhuissani..
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta viiva (kai) näkyy vatsassa?
Voinko siis olla raskaana?!
(anteeks jos väärä palsta..)
 
Lopeta se pelkääminen
Heippa! Pelkään siis olevani raskaana. Olen tehnyt monen monta raskaustestiä(7-9) ja kaikki olleet negoja. Viimeisestä yhdynnästä on 2kk, jonka jälkeen tullut 2kuukautiset. Seuraavien pitäisi alkaa ensi viikolla. Tarkkailen koko ajan vatsaani ja rintojani. olen aivan kauhuissani..
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta viiva (kai) näkyy vatsassa?
Voinko siis olla raskaana?!
(anteeks jos väärä palsta..)

Hei.

Ja nyt soitat paikkakuntasi terveyskeskukseen, tai mieluummin terveyskeskuksen äitiysneuvolan/ehkäisyneuvolan terveydenhoitajalle. Kyllä hän selvittää, että oletko raskaana. Ja neuvoo sitten jatkossa.

Ei vaikuta siltä, että olisit raskaana. Mutta mene nyt hyvä ihminen hakemaan mielenrauha.
 
Viimeksi muokattu:
Täti
Kahdet kuukautiset jo olleet ja vieläkään et saa rauhaa.. Et todellakaan voi olla raskaana.
Mielenrauhasi vuoksi sinun tulee kuitenkin ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, sillä pelkosi taitaa olla jo suhteetonta?

Sinä sait kovan opetuksen, jos olit yhdynnässä harkitsemattomasti. Otat siitä opiksesi, etkä tee samaa virhettä uudelleen.

On aina parempi tutkituttaa itsensä ja puhua vaikeat asiat, olivat ne mitä tahansa, kuin jäädä epävarmana ja peloissaan pähkäilemään yksikseen.
 
Kissaemo12
Heippa! Pelkään siis olevani raskaana. Olen tehnyt monen monta raskaustestiä(7-9) ja kaikki olleet negoja. Viimeisestä yhdynnästä on 2kk, jonka jälkeen tullut 2kuukautiset. Seuraavien pitäisi alkaa ensi viikolla. Tarkkailen koko ajan vatsaani ja rintojani. olen aivan kauhuissani..
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta viiva (kai) näkyy vatsassa?
Voinko siis olla raskaana?!
(anteeks jos väärä palsta..)
Jos olisit raskaana, testi olisi sen näyttänyt ihan selvästi viimeistään kuukauden kuluttua tuosta yhdynnästä. Kuten tuossa sanottiinkin, pelkosi yltää jo aika järjettömiin mittasuhteisiin ja vaikuttaa haittaavan normaalia elämää. Jos et pysty rauhoittumaan huolimatta siitä tiedosta, että raskaus olisi näkynyt jo testissä (raskaushormonin määrä pompsahtaa ekojen viikkojen jälkeen jo niin, että näkyy vaikkei olisi aamuvirtsastakaan tehty testi) niin mene hakemaan pelkotilaasi ja ahdistukseesi ammattiapua. Ja hoida se ehkäisy kuntoon, ettei tarvi vastaisuudessa hermoilla. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä