Pelkäisitkö sinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kastehelmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kastehelmi"

Vieras
Naapurit ovat mielestäni sairaita henkisesti.
5 vuotta ovat roikkuneet meidän pihan kulmauksessa, kytänneet ikkunasta sisään.

Heillä on sairaalloinen pakkomielle saada lapset ja itsensä meidän pihan viereen, vaikka asuvat tien toisella puolella.

Yrittävät värvätä muitakin ihmisiä roikkumaan meidän pihan viereen ja tämä näyttää olevan heidän ainoa ajatus. Tämä alkoi pyynnöstä, voisivatko joskus viettää aikaa muualla kuin meidän pihan vieressä. (esim. omalla pihalla tai puistossa tai oman takapihan metsässä)

Hieman jo pelottaa. Tilanne on kiristynyt puolin ja toisin ja on hermon menestystä täälläkin. Pelkäisitkö sinä? Minä pelkään: jos minua tai lapsiani joku pyytäisi roikkumaan muualla kuin kotini vieressä, niin se ei olisi minulle ongelma. Itse asiassa ei tulisi mieleenkään mennä roikkumaan kenenkään kodin viereen tai pyytää lapsiani leikkimään toisten kodin viereen tai kurkkimaan toisten ikkunoista, ovatko nämä keittiössä.

Lapsemme ovat siinä iässä, että voisivat olla jo keskenään kotona (koululaisia). Nyt ei oikein voi, kun ei tiedä ketä hulluja tulee pihan viereen roikkumaan värväystoiminnan seurauksena, ja sitten jos jotain tapahtuu, lapsilla ei ole mitään tietoa, kuka hullu on ollut asialla.

Pientaloaluehelvetti. Älkää ikinä koskaan tällaiseen muuttako. Sairaita pakkomielteisiä ihmisiä on olemassa, joilta puuttuu elämä. Kyseessä kaveripariskunnat, joiden naispuoliset henkilöt jo kotiäitiaikana kyttäsivät, moneltako verhomme aukeavat, käykö lapsi kerhossa, miksi ei....

Näillä olisi kyllä tilaa olla enemmän kuin meillä, heidän tontti rajoittuu kauupungin metsään.

Mitä v'ttua olet niille asiasta sanonut, oma mokasi. Elä omaa elämääsi ja niin kauan kun eivät teidän tontille tule, saavat olla. Soitat sitten poliisin jos tunkeutuvat pihallenne. Ja pistät korkeat näköesteet pensaista ja muista ja aitaat pihan.

Mitä v'ttua olet niille asiasta sanonut, oma mokasi. Elä omaa elämääsi ja niin kauan kun eivät teidän tontille tule, saavat olla. Soitat sitten poliisin jos tunkeutuvat pihallenne. Ja pistät korkeat näköesteet pensaista ja muista ja aitaat pihan.

Aivan totta. Olisi pitänyt jotenkin tajuta, että ovat sairaita, (eihän terve ihminen asu kenenkään toisen kodin kulmauksessa) eikä puhua yhtään mitään. Mutta olin tyhmä, tämä on totta.

Tiedustele poliisilta. Todennäköisesti et oikein voi tehdä muuta kuin kyhätä näköesteitä niin kauan kuin pysyvät pois tontiltanne. Outoja kyllä ovat.
Teidän on parasta elää kuin näitä ei olisikaan - se on heille kiusa. Jos näytätte kiusaantumisenne, sekös toisia ilahduttaa.
Sekin vaihtoehto on, että otat asian puheeksi: "Onko teitä jäänyt harmittamaan jokin/ se kun pyysin teitä kauemmas tästä? Pyydän vilpittömästi anteeksi, jos olen loukannut." Ystävällinen ele voi joskus saada ihmeitä aikaan. Toisaalta voit saada vihaisen vastauksen - se on heidän häpeänsä, olet ainakin yrittänyt.

Hyvin häiritsevää kieltämättä. En pelkäisi, mutta olisin ajoittain hyvin ärsyyntynyt. Koettaisin elää omaa elämääni naapureista välittämättä, vilkuttelisin ja hymyilisin kyttääjille.

Tuleeko kenellääkään aikuiselle mieleen kieltää lapsia oleilemasta omakotitaloalueen kadulla tai määräämästä missä lapset saavat leikkiä omalla pihallaan?

Meillä tenavat leikkivät vuorotellen kavereiden pihoilla toki niin, että talon oma lapsi on mukana leikkimässä, ilman lupaa ei toisten pihoille mennä. Samoin lapset välillä ajelevat, rullaluistelevta tai piirtelevät liiduilla kadulla.