pelko tulevaisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täytän tänä vuonna 21 ja olen ilman peruskoulun jälkeistä koulutusta. Aion hakea sosiaali-ja terveysalalle mutta pelkään niin paljon etten ikinä pääse kouluun. Mitäs sitten teen? Tuntuu että olen niin yksin tämän asian kanssa. Kova halu olisi opiskella ja olla töissä. Stressaa ja ahdistaa niin paljon että en pysty nukkumaan vaan itken kaikki yöt. Onko minulla mitään toivoa?

Alat jo nyt harjoitella pääsykokeisiin, etsit vanhoja pääsykokeita ja katsot millaisia tehtäviä niissä on ollut, harjoittelet niitä ahkerasti ja saat näin ollen lisää itsevarmuutta kokeeseen.
Ja mikäli et nyt jostain syystä kouluun tällä kertaa pääsisikään, ei se ole maailmanloppu. :)
Olet harjoitellut jo, joten seuraavalla kerralla pääset helpommin sisään. Lisäksi miettisin, että se meneekö tuossa vuosi ns. hukkaan riippuu ihan täysin siitä miten sen käytät. Mikäli pääset tekemään esim. pieniä pätkiä töitä hoito-alalla niin sehän vain auttaa sinua jatkossa opinnoissasi sekä saat varmistuksen siitä, onko ala sinua varten. :)

Täytän tänä vuonna 21 ja olen ilman peruskoulun jälkeistä koulutusta. Aion hakea sosiaali-ja terveysalalle mutta pelkään niin paljon etten ikinä pääse kouluun. Mitäs sitten teen? Tuntuu että olen niin yksin tämän asian kanssa. Kova halu olisi opiskella ja olla töissä. Stressaa ja ahdistaa niin paljon että en pysty nukkumaan vaan itken kaikki yöt. Onko minulla mitään toivoa?
Kannattaisi käydä juttelemassa jollekin. Ei ole normaalia ahdistua noin pahoin.

Psykiatrisen avun hakemisesta voisi olla apua, kun olet noin ahdistunut.
Normaaliahan se on että tuollainen tilanne stressaa, mutta ei sitä pitäisi niin kovasti murehtia että menettää toimintakykynsä ja itkee kaikki yöt.
Monet muut ovat samassa tilanteessa kuin sinä, vaikkei siltä tuntuisikaan.
Teet vain suunnitelman(kuten muutkin), haet kouluun ja valmistaudut pääsykokeisiin todella hyvin.
Teet suunnitelman sen varalle että pääset kouluun ja ennenkaikkea sen varalle että et pääse kouluun.
Sitten jos et pääse, kannattaa hakeutua työkkärin kautta työharjoitteluihin esim.juuri hoitoalalle hoiva-apulaiseksi tms.

Yhteistyössä