Pelleilyä lasten käsien pesu hoidossa (ei käytetä saippuaa!!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan saippua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan saippua

Vieras
Siis eihän ne pöpöt pelkällä vedellä lähde! Kun vie lapsen aamulla hoitoon niin saippuat
on ylähyllyn päälle nostettuna joten nopsaa pitää vedellä huuhtasta.

Ilmeisesti ennen ruokaa (toivottavasti) saavat vain saippuaa käyttää! :O

Huomaa et lapsi kotonakin välillä vaan pari sekuntia käyttää kädet hanan alla ja muka
sit on puhtaat. Täytyy aina muistuttaa käyttämään saippuaa.

Jos kerran noin tiukkaa on hoidossa se saippuan annostelu/käyttö niin mun mielestä ei
pelkällä vedellä tarvii käskyttää käsiä pesemään kun se on kuitenkin
yhtä tyhjän kanssa!!

Siis eihän ne pöpöt pelkällä vedellä lähde! Kun vie lapsen aamulla hoitoon niin saippuat
on ylähyllyn päälle nostettuna joten nopsaa pitää vedellä huuhtasta.

Ilmeisesti ennen ruokaa (toivottavasti) saavat vain saippuaa käyttää! :O

Huomaa et lapsi kotonakin välillä vaan pari sekuntia käyttää kädet hanan alla ja muka
sit on puhtaat. Täytyy aina muistuttaa käyttämään saippuaa.

Jos kerran noin tiukkaa on hoidossa se saippuan annostelu/käyttö niin mun mielestä ei
pelkällä vedellä tarvii käskyttää käsiä pesemään kun se on kuitenkin
yhtä tyhjän kanssa!!

Jos autat lastasi aamulla niin tietenkin saat käyttää saippuaa.
Meillä on 3-6v ryhmässä pari 2vuotiasta sekä muutama ylivilkas rajaton lapsi ja turvallisuussyistä on saippuat niin ylhäällä etteivät he niihin yletä. Muutama läheltäpiti tilanne on pakottanut tähän :(
Ennen ruokaa ja ulkoa sisälle tullessa saippua on lasten ulottuvilla kun on aikuinen seuraamassa tilanetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25936051:
eikö sulla muuten ole liikkuvat kädet? että ojentaa kätensä ja ottaa sen pesuaineen sieltä hyllyn päältä.

En yleensä ehdi itse jäädä odottelemaan ja riisumaan kenkiä.
Tyttö pesee aamupissan jälkeen kotona kädet
saippualla jonka jälkeen 15min päästä ollaan hoidossa niin en sit koe
tarpeelliseksi alkaa niitä uudestaan saippualla pesemään hoidossa. Mutta hoitajat pakottaa
vedellä huuhtelemaan... jos yrittää pesemättä mennä niin tyttö käy sit vedellä
huuhtasemassa. Ihan älytöntä toi vedellä huuhtelu.

[QUOTE="a p";25936086]En yleensä ehdi itse jäädä odottelemaan ja riisumaan kenkiä.
tarpeelliseksi alkaa niitä uudestaan saippualla pesemään hoidossa
. Mutta hoitajat pakottaa
huuhtasemassa. Ihan älytöntä toi vedellä huuhtelu.[/QUOTE]eihään tässä ole siis mitään ongelmaa. sanot että kädet on pesty jo eilen niin tänään ei tarvi kun teillä ei oo mitään pöpöjä.:laugh:

[QUOTE="a p";25936086]En yleensä ehdi itse jäädä odottelemaan ja riisumaan kenkiä.
tarpeelliseksi alkaa niitä uudestaan saippualla pesemään hoidossa. Mutta hoitajat pakottaa
huuhtasemassa. Ihan älytöntä toi vedellä huuhtelu.[/QUOTE]

lapset pesee kädet kun ne tulee hoitoon. piste. se on vanhempien tehtävä pestä lapsen kädet kun ne tulee hoitoon. piste.

ihan sama vaikka ne ois desinfioitu just ennen sisälle tuloa niin silti. vanhemmilla pitää olla sen verran aikaa aamulla että ehtii pestä lapsen kädet

Alkuperäinen kirjoittaja herätys;25936093:
lapset pesee kädet kun ne tulee hoitoon. piste. se on vanhempien tehtävä pestä lapsen kädet kun ne tulee hoitoon. piste.

ihan sama vaikka ne ois desinfioitu just ennen sisälle tuloa niin silti. vanhemmilla pitää olla sen verran aikaa aamulla että ehtii pestä lapsen kädet

En ole kertaakaan parin vuoden aikana nähnyt että joku vanhempi menisi lapsen mukana
vessaan pesemään. Aina eteiseen jättävät lapsen ja korkeintaan auttavat riisumaan ja
sanovat heipat. Sit muksut juoksee vesssaan nopeesti hanan alla käyttämään
kädet ja pyyhkii viimiset märät vedet käsistä paitoihin tai housuihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja herätys;25936093:

Meillä ainakin itse jään eteiseen ja lapset menevät hoitajan kanssa vessaan käsien pesulle. Tietty jos eteisessä oisi hana, mutta hölmöltä tuntuisi, jos itse joka aamu riisuisin itseni ja menisin peremmälle.

Meillä ainakin itse jään eteiseen ja lapset menevät hoitajan kanssa vessaan käsien pesulle. Tietty jos eteisessä oisi hana, mutta hölmöltä tuntuisi, jos itse joka aamu riisuisin itseni ja menisin peremmälle.
meillä on päiväkodissa sellaisia kengän päälle pujotettavia suojia jotka on helppo vetää päälle, käydä pesemässä lasten kädet, antaa lähtöpusut ja ovella poistaa suojat. ei minusta yhtään hankalaa. mutta jos ei viitsi niin eihän sille mitään voi....

[QUOTE="a p";25936032]Todellakin olen. Eihän ne pöpöt siitä mihinkään vedellä häviä, leviää vaan.[/QUOTE]

Vesipesu ON parempi kuin kokonaan pesemättä jättäminen, usko pois.

Kyllä mä menen lapsen kanssa aamulla tarhassa pesemään kädet enkä vaan odota että tarhatädit sen tekisi, ei siinä mene kuin pari minuuttia aikaa! Lähdet sen pari minsaa aikaisemmin kotoota niin ehdit katsoo että lapsesi pesee ne kädet sillä saippualla, so simple!!

[QUOTE="Tanjuska";25936151]Kyllä mä menen lapsen kanssa aamulla tarhassa pesemään kädet enkä vaan odota että tarhatädit sen tekisi, ei siinä mene kuin pari minuuttia aikaa! Lähdet sen pari minsaa aikaisemmin kotoota niin ehdit katsoo että lapsesi pesee ne kädet sillä saippualla, so simple!![/QUOTE]

No kyllä 6v osaa jo ihan itse :D Jos ei sitä saippuaa ole tarjolla ja kotona on just 15min aiemmin
pesty kädet niin mun mielestä niitten ei tarvitsis pakottaa
vedellä huuhtasemaan! Tytöllä on muutenkin kuivat kädet :(

Yhteistyössä