pelottaa.. huomiseen iltaan aikaa asti antaa vastaus kosintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marii"

Vieras
olen tuntenut miehen kahden vuoden ajan ja olemme olleet todella läheiset ystävät. mies oli jo aiemmin kertonut että on rakastunut naiseen ja aikoo kosia häntä mutten yhtään tiennyt että se olen minä. mies tietää etten ole henkisesti tasapainossa ja saan usein pahoja paniikkikohtauksia, mutta silti hän ei välitä muusta kuin minun onnesta. olen ihastunut mieheen, mutta yhtä suurta rakkautta en tunne. minut on aiemmassa suhteessa pahoinpidelty ja jätetty, joten minua kalvaa jatkuva pelko. en usko että tämä mies tekisi minulle pahaa, mutta teenkö väärin jos vastaan kosintaan myöntävästi? en usko, että voin löytää yhtään niin hyvää miestä kuin mitä hän on. olemme molemmat valmiita tekemään mitä vain että liitto onnistuu.

Siis teillä ei ole edes seurustelusuhdetta ja mies kosii? Ja laittaa vielä deadlinen. Ei taida miehellä olla kaikki muumit laaksossa. Ehdota nyt ainakin ensin pelkkää seurustelua, jos olet miehestä todella kiinnostunut.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Siis teillä ei ole edes seurustelusuhdetta ja mies kosii? Ja laittaa vielä deadlinen. Ei taida miehellä olla kaikki muumit laaksossa. Ehdota nyt ainakin ensin pelkkää seurustelua, jos olet miehestä todella kiinnostunut.

mies kosii ilman seurustelua. sanoin kosinta hetkellä että tarvitsen miettimisaikaa, vaikka luotan mieheen kun olemme tulleet läheisiksi tämän kahden vuoden aikana. ei hänessä mitään vikaa ole ja terve on kaikinpuolin.

No jos mies on vakavissaan niin hyväksyy kyllä myös vastauksen joka on "ehkä" eli katsotte vielä. Miksi ihmeessä kosinnassa ylipäätään on joku deadline?? Ikäänkuin kosinta olisi tehty jonkun netin kautta.. livenähän olisi pitänyt vastata saman tien, eikö vaan?

Jos oikeasti rakastaa ja on valmis laittamaan sinun onnen etusijalle niin ei ole niin ehdoton, naimisiin ehtii myöhemminkin.

Mitään suurta rakkautta et tunne - älä siis lähde kiirehtimään liittoon vaan alkakaa seurustella. Ajan myötä rakkaus joko syttyy tai ei syty, ja siitä sitten tiedät mennäkö naimisiin vai ei. Älä lähde leikkimään moisella myöskään sen takia että sun maailmasi ei ole nyt tasapainoinen, jos homma meneekin mönkään niin se voi vaikuttaa tosi huonosti.

Sano miehelle, että haluaisit seurustella ensin vaikka vuoden ja sitten hän voisi uusia kosintansa. Tuollainen on minusta painostamista, että ihan puskista kosii ja siihen pitäisi vastata heti. Onko miehellä itsellään mielenterveysongelmia?

Se ei ole minusta riittävä peruste mennä naimisiin, että toinen on kunnollinen ihminen ja terve (toivottavasti on terve myös mieleltään). Jos hyvän RAKKAUSsuhteen haluaa, niin pitäisi myös tuntea myös jonkunlaista intohimoa toista kohtaan ja olla sellainen olo, että haluan juuri tämän ihmisen -en siksi ettei ketään muuta kunnollista ole tarjolla- vaan ihan oikeasti juuri hänet.

En suostuisi, jos emme olisi tosi rakastuneita, tuntisi toisemme perinpohjin jne. ja jos epäilyttäisi vähänkään. Painostuksesta ja aikatauluvaatimuksista ei saa välittää! Itse asiassa kukaan normaali ei sellaisia edes esittäisi.

[QUOTE="marii";27340603]olemme tunteneet kahden vuoden ajan ja tulleet todella läheisiksi. en saanut viime yönä nukuttua kun mietin kosintaa ja päätökseni olen tehnyt. aion suostua hänen kosintaansa. uskon, että voimme olla onnellisia ja saamme liittomme kestämään kaikesta huolimatta.[/QUOTE]

Mutta millä tavalla läheisiä? Oletteko asuneet saman katon alla yhtään? Edes viikkoja? Sekstaillut?
Oletko sinä yleensäkään seurustellut vakavasti ennen?

Tuo ei kuulosta yhtään hyvältä ajatukselta, ihan kuin mies haluaisi kahlita sinut nyt ennenkuin opit tuntemaan hänet tarpeeksi hyvin.

Ymmärrän ihan hyvin semmoset ystävyysliitot, mutta tuossa on nyt jotain mätää.

Mutta millä tavalla läheisiä? Oletteko asuneet saman katon alla yhtään? Edes viikkoja? Sekstaillut?
Oletko sinä yleensäkään seurustellut vakavasti ennen?

Tuo ei kuulosta yhtään hyvältä ajatukselta, ihan kuin mies haluaisi kahlita sinut nyt ennenkuin opit tuntemaan hänet tarpeeksi hyvin.

Ymmärrän ihan hyvin semmoset ystävyysliitot, mutta tuossa on nyt jotain mätää.

kerromme toisillemme avoimesti asioista ja jaamme sekä ilot että surut. olen asunut miehen luona nyt neljä kk:tta, vaikka toki välillä kävin omassakin asunnossa hakemassa tavaroita. emme ole harrastaneet seksiä ja olen seurustellut vakavasti aiemmin. mies ei halua kahlita minua mihinkään vaan on huolissaan voinnistani, siksi hän ehdotti yhteenmuuttoa.

Yhteistyössä