Pelottaako ketään muuta tuttavaperheen, naapurin tms. lasten puolesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SporttisMama

Aktiivinen jäsen
28.04.2011
2 650
0
36
Mä en nyt enää jaksa katsella tuota naapurien touhua. Meillä on kiva ja rauhallinen naapurusto pientaloalueella ja pääsääntöisesti täällä on järkeviä vanhempia jotka asettavat lapsilleen rajat. Paitsi yhdessä perheessä! 4-ja 5-vuotiaat pojat ovat jo vuosia liikkuneet pitkin aluetta yksin pitkin päivää ja iltaa. Kukaan ei koskaan hae syömään tai nukkumaan vaan surutta voivat palloilla yli 22 asti tuolla ympäriinsä. Tämä vanhempi oireilee muutenkin tosi pahasti, valehtelee ja manipuloi, hakee huomiota aivan järkyttävillä toilailluillaan kaikilta aikuisilta. Minä olen jo vuosia hoitanut näiden poikien asioita ja katsonut perään, pelastanut monesta pulasta ja neuvonut, ohjannut. Nyt en vaan enää jaksa. Itse olen semmoisessa työssä että työskentelen tiiviisti lastensuojelun parissa. En usko kuitenkaan että senkään puuttuminen rauhoittaisi asiaa. Vanhemmat kun ovat aika arvaamattomia, räyhäävät naapuruston lapsillekin vain sen vuoksi mitä omat lapset käyvät sisällä itkemässä (valehtelemassa). Koskaan muulloin heitä ei pihalla näy kuin silloin kun menevät "selvittelemään" eli huutamaan naapurin lapselle.
Ajattelin kysellä onko mulla kohtalotovereita, onko tämä miten yleistä? Mikä auttaisi noita vanhempia tajuamaan että heidän lapsensa ovat vaarassa heidän typeryytensä takia? He ovat aloittaneet jo 2-vuotiaina tuon yksin pörräämisen ja tuskin loppua tulee. Puhumiset vanhemmille eivät ole tuottaneet mitään tulosta...

Hieman huolettaa, mutta eri syystä. Perhettä kohtasi tragedia ja toivon, että kaikki toipuvat siitä, eivätkä jää hautomaan asioita. Lapset ovat kaikki jo yli 17 v. Mutta silti.

Kannattaisi varmaan jollekin lastensuojelun, neuvolan tms. ammatti-ihmiselle puhua noista naapurin asioista, jos vanhemmille menisi paremmin perille ulkopuolisen sanomana, että tuon ikäisten ei vielä kuulu yksin kuleksia ympäriinsä kaiken aikaa.

[QUOTE="vieras";23843845]Kannattaisi varmaan jollekin lastensuojelun, neuvolan tms. ammatti-ihmiselle puhua noista naapurin asioista, jos vanhemmille menisi paremmin perille ulkopuolisen sanomana, että tuon ikäisten ei vielä kuulu yksin kuleksia ympäriinsä kaiken aikaa.[/QUOTE]

Niin, kai se on konsultoitava lastensuojelun kanssa ennenkuin noille ihan oikeasti sattuu jotain. Monta läheltä piti-tilannetta jo ollut kun eivät edes osaa liikenteessä liikkua yhtään. Kai se on juuri sitä rajojen hakemista kun tekevät noita hölmöyksiä, niillä vaan voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Yhteistyössä