Penisiliini allergia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aloitin V-penisiliini kuurin angiinaan. Tunti ekasta tabletista tuli rintakehään punoittavaa ihottumaa. Vähän kuin aurinkoihottumaa. Se hävisi sitten noin tunnin jälkeen pois. Kutiamisherkkä on kuitenkin. Kurkkua/nielua ei kutissut. Kai sitä uskaltaa nyt toisen tabun ottaa? Aion kyllä olla hereillä 1-2 tuntia sen jälkeen että näen reaktion, että tuleeko pahempi.

Onko teille kellekään tullut oireeksi pelkkä ihottuma, ettei ole kuurin jatkuessa pahentunut? Vai onkohan tuo ihottuma/punotus aina oire allergiasta?

Minulla on penisilliiniallergia ja se ilmeni nimenomaan pahoina iho-oireina, jotka siis pahenivat sitä mukaa kuin kuuri jatkui. Olen myös allerginen useille antibiooteille ja kerran ollut elvytettävänä allergian takia (verenpaine putosi ja keuhkot täyttyivät). Mulle on kerrottu, että allergia tulee ensi kerralla olemaan paljon pahempi, jos otan allergisoivaa lääkettä. Ole varovainen!

...eikös allergia ajattelu mene juuri noin kuin edellä kuvattiin.
-Ensimmäisellä kerralla altistutaan, ja vasta toisella kerralla kroppa on jo todella herkistynyt aiheuttajalle ja vasta toisella kertaa tulee kunnon oireet päälle (tai myöhemmin muilla kerroilla).

....en kyllä tiedä uskaltaisinko itse ottaa... Paljon "tylsempää" olis vaan soittaa esim päivystykseen, ja pyytää sähköinen resepti, tai huomenna aamulla hoitaa asia..

Jos päädyt ottaa lisää lääkettä joka aiheuttaa sun hengitysteiden lähettyville allergista reaktioo, niin ite ainakin ottaisin allergialääkettä ennen sitä..

Aloitin V-penisiliini kuurin angiinaan. Tunti ekasta tabletista tuli rintakehään punoittavaa ihottumaa. Vähän kuin aurinkoihottumaa. Se hävisi sitten noin tunnin jälkeen pois. Kutiamisherkkä on kuitenkin. Kurkkua/nielua ei kutissut. Kai sitä uskaltaa nyt toisen tabun ottaa? Aion kyllä olla hereillä 1-2 tuntia sen jälkeen että näen reaktion, että tuleeko pahempi.

Onko teille kellekään tullut oireeksi pelkkä ihottuma, ettei ole kuurin jatkuessa pahentunut? Vai onkohan tuo ihottuma/punotus aina oire allergiasta?

Otin illalla lääkkeen ja aamullakin jo. Uutta ihottumaa ei ole näkynyt. Kutiamisherkkä olen, mutta näppyjä/punoitusta ei silti ole. Eli jonkinlainen reaktio lääkkeestä tulee, mutta mitään näkyvää ei.

En tiedä sitten onko allergiaa vai ihan vain joku sivuvaikutus. Menen kuitenkin aamulla vielä lääkärille asiasta juttelemaan, että onko lääkitystä tarve vaihtaa.

Yhteistyössä