Peräkammarin poika

  • Viestiketjun aloittaja Ystävä pulassa?
  • Ensimmäinen viesti
Ystävä pulassa?
Hyvä ystäväni (30+) tutustui pari kuukautta sitten mukavanoloiseen mieheen. Mies on kuulemma hellä, fiksu ja huumorintajuinen. Kemiaakin kuulemma on ja ystäväni uskoo, että on kovaa vauhtia rakastumassa. Mutta!!!! Aika alussa mies kertoi, että hän asuu isänsa luona (36-vuotias) eikä ole ikinä asunut yksin. Viisi vuotta sitten asui pari vuotta avoliitossa exänsä omistamassa talossa. Ystäväni päätti asiasta kuultuaan, että ei jatka kyseisen miehen kanssa, sillä hän pelkäsi, että mies ei ole aikuistunut, kun asuu edelleen isänsä kanssa. Mies oli kai jonkin verran sitkeä ja ystäväni kuitenkin aika ihastunut, joten he ovat kuitenkin edelleen keskenään tekemisissä. Nyt hän kertoi minulle, että he olivat pitkään keskustelleet asiasta ja hän oli päättänyt jatkaa miehen kanssa seurustelua.

Miksi minä sitten puutun asiaan??!! En tiedäkään, pitäisikö sanoa yhtään mitään. Enpä ole tähän mennessä juuri mitään sanonutkaan, mutta olen varmaan kuulostanut aika teennäiseltä, sillä olen lähinnä hymistellyt... Mutta pelkään, että mies käyttää hyväksi ystävääni, joka on tarmokas ja aikaansaapa, mutta herkkä, ja ansaitsisi aikuisen miehen eikä mitään pikkupoikaa, josta hän joutuisi pitämään huolta. Miehellä ei ole aikomustakaan muuttaa isänsä luota pois ja minusta vaikuttaa, että hänen mielestään on ihan ok, että hän elelee vastuuttomasti maksamatta asumisestaan ja pitää kallista autoa ja käyttää rahaa ihan sumeilematta ja etsii naista, jonka luo voi muuttaa (?). Hän on mm. kommentoinut, että ei ole eronsa jälkeen koko aikaa asunut isänsä luona, 'kun on seurustellut senkin jälkeen'... Aika käki!!! Eli ei tarvitse omaa kotia löytää, kun aina löytyy naisia, joiden luo muuttaa(?). En tiedä hänen rahatilanteestaan sen tarkemmin, mutta olen käsittänyt, että se olisi osasyy siihen, että hän asuu isänsä luona. Mies on tietääkseni akateeminen, joten vaikea uskoa, että palkalla ei saisi vuokra-asuntoa... Ystävälläni ei sinällään ole hyvä taloudellinen tilanne enkä usko, että mies on sellainen onnenonkija (tai olisi valinnut varakkaan naisen...). Mutta ilmeisesti todella lapsellinen??

Onko kukaan kuullut moisista miehistä ja ovatko he ryhdistäytyneet, kun ovat löytäneet 'oikean naisen'. Ja mitä minun pitäisi tehdä? Olla hiljaa ja toivoa parasta? Itse erosin puoli vuotta sitten yli kymmenen vuoden avioliitosta ja pelkään, että sen vuoksi suhtaudun nyt todella pessimistisesti (vai raa'an realistisesti?) miehiin. Eli sinällään en haluaisi olla pahan ilman lintuna painostamassa. Mutta olen huolissani, että ystäväni satuttaa itsensä!!! Ja olenko oikea ystävä, jos olen hiljaa sen takia, että pelkään, että ystäväni loukkaantuu minun puheistani? Käsi sydämellä voin vakuuttaa, että en missään nimessä ole kateellinen ja halua, että ystävänikin on sinkkuna. Näenkö mörköjä siellä, missä niitä ei ole? Ehkä mies on ihan kunnollinen?
 
Viriili
Anna nyt hyvä ihminen ""peräkamarin pojalle"" ja ystävällesi mahdollisuus. Hehän ovat nuoria aikuisia, joten haluavat varmaan hoitaa omat asiansa ilman ulkopuolisten sekaantumisia.

Voi olla että olet itse tuo ""ystäväsi"", joten anna ""peräkamarin"" pojalle tuuletusta, kyllä hänestä vielä mies tulee.
 
Tahiti
Ehkäpä ystäväsi kertoo huolensa Sinulle, jos niitä ilmaantuu tässä suhteessa. Voit sitten tarjota lohtua, jos hän sitä kaipaa. Mikäli hän on ihastunut niin eihän sille mitään voi. Kyllä aika näyttää kuinka käy.
 
Oma elämä kuntoon
Ystäväsi on aikuinen ihminen ja tekee varmaankin ihan itse päätöksensä, sanoit sinä mitä tahansa. Voithan sinä kysyttäessä sanoa, että tilanne vähän arveluttaa, mutta en sinuna puuttuisi toisten elämään. Eri asia olisi, jos ystäväsi käyttäisi vaikka huumeita tai alkoholia, silloin olisi hyvä puuttua tilanteeseen.

Sanoit kyllä, että et ole mustasukkainen ystävästäsi, mutta vähän omistavalta tuo pohtiminen tuntuu. Ei kai vähän kaivertaisi se, että olet juuri menettänyt miehen ja ystäväsi on juuri sellaisen löytänyt? Nyt oma elämä kuntoon!

No, toisaalta olen joskus itsekin ihmetellyt joidenkin ystävieni miesmakua ja sitten lohdutellut, kun on haukuttu/petetty/jätetty. Mutta yllättäen jotkut 'oudoilta' vaikuttaneet parisuhteet ovat toimineet loistavasti.
 
Hmm..
Kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, ettet henkilökohtaisesti juurikaan tunne tätä ystäväsi miestä. Siihen nähden aika hurjia päätelmiä teet sillä perusteella, että hän asuu isänsä luona.

Tunnetko sinä tämän miehen todella? Tunnetko hänen raha-asiansa ja perhesuhteensa niin hyvin, että voit tällaisia päätelmiä hänestä tehdä? Mistä tiedät, että hän on vain huolenpitoa halajava pikkupoika miehen ruumiissa? Tiedätkö varmasti senkin, että hän vaan vastuuttomasti elelee isänsä leivissä korvaamatta isälleen sitä millään tavalla? Onko sinulla varmaa tietoa siitä, että hän tuhlaa rahojaan sumeilematta ja etsii vain naisia, joiden luokse voisi muuttaa?

Voisiko tälle isän luona asumiselle olla mitään muuta syytä kuin härski hyväksikäyttö? Missä perheen äiti on? Voisiko isä olla niin yksinäinen tai ehkä heikossa kunnossa, että tarvitsee ja haluaa poikansa apua arjessa? Voisiko miehellä olla taloudellisesti vaikeaa hankkia omaa asuntoa?

Tärkeintä taitaa olla se, että ystäväsi on aikuinen ihminen. Kaiketi hän sellaisena on myöskin itse kykenevä arvioimaan miehensä kunnollisuutta, ja sitä, miten itse suostuu elämään. Henkilökohtaisesti en näe mitään syytä, miksi sinun pitäisi ystävääsi ruveta varoittelemaan. Jos et tosiaan tunne itse tätä miestä, on erittäin suuret mahdollisuudet siihen, että oikeasti näet mörköjä turhaan. Mitä jos sinäkin antaisit tälle peräkammarin pojalle mahdollisuuden, kun ystäväsi on kuitenkin jo sen tehnyt ja päättänyt hänen kanssaan olla.

 
Sanottu
Kyllä hälytyskellot soittaa. Kysymyksessä on hyvin todennäköisesti nykymiehiä kalvava käki-ilmiö. Pysyisin itse kaukana moisesta värkistä. Kyllä nelikymppisenä pitäisi jo pärjätä ilman isää ja äitiä.
 
täti
30+ nuori(?) aikuinen ??? 25 on sit kai vielä lapsi?
nuoriaikuinen on mun mielestä itsenäistyvä, siipiään kokeileva pesänsä jättävä... tässä tapauksessa 30+ hihhih hii!
Onneton nysväke sanon mä. Kehtaakin aikuinen muuttaa eron jälkeen isin luokse. Äitiä taitaa tyyppi vielä tarvita.Vastenmielistä. Ellei poitsun isi ole sitten jotenkin sairas ja avun tarpeessa? Pitää olla varsinainen prinssi hurmaava tai ystävälläsi on tajuton hoivaamisvietti ja vauvakuume:)
 
memmukka
Olen itse sellaisessa tilanteessa, että parin sinkkuvuoden jälkeen olen aloittanut seurustelun (takana avioliittoa n.20v). Seurustelukumppani ei asu isänsä kanssa, mutta ei ole koskaan ollut avoliitossa. Pari kolme pitkää onnettomasti päättynyttä seurustelusuhdetta. Viimeisimmästä aikaa muutama kuukausi.
Yksi ystävistäni on suhtautunut seurusteluumme tosi nurjasti. Alkuun hän toden teolla yritti ylipuhua minua lopettamaan seurustelun. Ymmärrän kyllä, että hän ei haluaisi minulle sydänsuruja, mutta rajansa kaikella. Selitin hänelle, että olen aikuinen ihminen ja tiedostan täysin mihin olen ryhtymässä. Ei hän voi elää elämääni puolestani. Sitä on niin äärettömän helppo nähdä sivullisena mitä kenenkin pitäisi tehdä tai olla tekemättä.
En myöskään katso velvollisuudekseni selvittää minun ja miesystäväni asioita hänelle. Toisin sanoen hänen varoittelunsa ei edes perustu miesystäväni tuntemiseen.
Olen tavannut miehen, joka on hellä ja huomaavainen. Haluan nauttia joka hetkestä hänen kanssaan. Tätä suhdetta en tule katumaan kävi tässä miten tahansa.

Kyllä ystävä voi varoittaa, mutta ystävän pitäisi myöskin kuunnella mitä hänelle sanotaan.
 

Yhteistyössä