peräpukamat ja tuleva synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mitä ihmettä mä teen. synnytys tapahtunee viimeistään viikon sisällä (mennään jo yliajalla) ja mulla on kamalia peräpukamia.
ihan pelkästään vessassa käynti aiheuttaa hirveetä painetta tuonne perspuolelle. miten ihmeessä selviän synnytyksestä?
olen yrittänyt käyttää lääkerasvaa mutta tuloksetta. nämä ovat olleet riesanani jo vuosia mutta nyt kun synnytys lähenee ovat vasta alkaneet häiritsemään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuules aika pieni juttu nuo peräpukamat. et ehdi niitä murehtia. voit hyvinkin revetä perseeseen saakka, joten silloin pukamat on ihan kuin hyttysen ininä

Ei varmaan juu synnytyksessä ehdi ajatella mutta voinpa kuvitella millainen olo on synnytyksen jälkeen jos on jo valmiiksi pukamainen perä, kun se elämä tuppaa jatkuman synnytyksen jälkeenkin. Pukamat sinällään voivat aiheutta isommat kivut kuin esim. repeämisen jälkeen paikattu värkki.

Otan osaa :( Ne on kyllä kamalan kipeet! Itselläni tuli just edellisenä yönä,kun piti lähtee tota toista käynisteleen sairaalaan ja en pystyny yhtään nukkuun,ku piti rampata vessassa koko ajan laittaan sitä salvaa :ashamed: Itkun kanssa sit sohvalla vääntyilin ja kääntyilin,ku koski niiiiiiiiiin tajuttoman paljon. Synnärillä sit kätilölle siitä sit mainitsin, et tämmönen vaiva olis :snotty: että eihän se koko peräsuoli sieltä vaan ponnistaessa pullaha ulommas,ku on niiiiiiiiiin kipee ja paineessa koko persus :$ Kätilö tuumi vaan siihen, et tökitään ne sit sormella synnytyksen jälkeen takas, jos oikein pullahtelee :whistle: Synnytyksessä ei kyllä sen alueen kipu enää häirinny ja sen jälkeen vaiva "häippäsi",kun kohtu oli tyhjentynyt ja paineen "aiheuttaja" oli saapunut maailmaan. Mut ei siihen varmaan kyllä oo mitään vippas konstia valitettavasti, ehkä jos makoilis vähän useammin?

Yhteistyössä