Perätilasynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonsu

Vieras
Tästä aiheesta on varmaan ennenkin kyselty mutta kysyn kuitenkin ja toivon saavani jonkun vastauksenkin...
Eli minulla on menossa rv 37+5 ja vauva on perätilassa :/ eikä mahdu enää kääntymään toisinpäin, joten pitäisi synnyttää näin... Lantio on kuvattu ja sain luvan alakautta synnyttämiseen. Kysyisinkin onko kellään kokemuksia perätilasynnytyksestä alakautta? Miten meni? Oliko ongelmia? Onko "epäonnistunut" eli jouduttu kuitenkin tekemään sektio? Miten helposti sektioon mennään? Miten palautumisen kanssa, jos onnistunut alatiesynnytys? Haluaisin kulla muitten kokemuksia ennen kuin itse joudun tositoimiin...
Kiitos vastanneille!

Moi!

Me saatiin tuplat ja B-vauva tuli lääkärin avustamana jalat edellä maailmaan.Lantio oli kuvattu ja tilaa oli hyvin tulla. Ainut ongelma oli ettei supistuksia enää tullut ja jouduin punnertamaan väkisin. Tytöllä oli mittaa 3365g ja 52cm. Mulla tosin oli pojan jälkeen ns. paikat auki
:D ...

Tsemppiä!

Moi
laitoin jo jotain tuolla odotuspuolella...
mutta siis minä koitin synnyttää alakautta poikaamme kaksi yötä NKL ja sairaalan henkilökunta oli sitä mieltä, että joo tänään vauva syntyy. No supistukset loppuivat jossain vaiheessa ja ainakin tuolla on se politiikka, ettei perätilaa käynnistetä tai nopeuteta esim tippaa yms. muita keinoja ei käytetä vaan kaiken pitäis tapahtua mahd normaalisti.
Mulla kans lantiomitat oli hyvät.

No poika laittoi loppumetreillä jalan eteen, eli tarjonta vaihtui. Olin tässä vaiheessa 6 cm auki.
Sitten tehtiin sektiopäätös.

Se oli oikeesti ihanaa, ett henkilökuntaa oli koko ajan paljon mukana, ylilääkärikin koko ajan läsnä. Tunsin olevani hyvissä käsissä, kammoa ei jäänyt.
Tsemppiä sulle!!
Pamuk + peräjalkatila poika 8 kk

Yhteistyössä