Perhe mukaan miehen ulkomaankomennukselle. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiki"

Vieras
Ollaan lähdössä Jenkkeihin n.puoleksi vuodeksi miehen työn takia. Lapsia kolme, koululainen ja pari pienempää. Vähän jännittää tuleva. Tulen olemaan paljon yksin lasten kanssa kotona, kun mies tekee pitkää päivää. Mitenköhän saadaan aika kulumaan?! Onko kellään kokemuksia perheen mukanaolosta miehen työreissussa?

Puolivuotta menee kylla niin nopeasti, ettei luulisi ajankulumisesta tulevan ongelmaa. Hauskaa reissua!
Teilla varmaan kuitenkin tulee terveydenhoito, asuminen jne. tyonantajan puolesta, niin ei tartte niista huolehtia itse. Ota ihan loman kannalta..

Joo, niin oon ajatellut, että yritetään tutustua mahdollisimman paljon uusiin ihmisiin ja petrataan kielitaitoamme. Lomaahan se mulla tulee olemaan, kun töitäkään en voi siellä tehdä. Miehen työnantaja tosiaan hommaa asunnon ja hoitaa muut tarvittavat. Eiköhän me pärjätä. ;)

Teillä ramppaa kuitenkin puoli sukua ja lauma kavereita kylässä, niin että tuo puoli vuotta tuntuu jossain vaiheessa todella lyhyeltä ajalta.

Lapset saavat hyvä pohjan tuleville kieliopinnoille (käytännössä lapset oppivat kielen tuossa ajassa) ja saavat lisäksi perspektiiviä siihen että on myös muita maita joissa eletään toisella tavalla kuin kotona.

Itse en tiedä millaista on olla "vain mukana" - mutta kehoittaisin hankkimaan heti alkuu ihan tietoisesti kodin ulkopuolista tekemistä - vaikka sitten jotain kotirouvakerhoja, niin saa vähän vaihtelua siihen omaankin olemiseen ja paremmat mahdollisuudet luoda myös itselleen jotain verkostoa. Jos puoli vuotta menee vaan jommankumman ehdoilla, voi parisuhteessa olla kuitenkin hankaluuksia.

Yhteistyössä