Perheemme kutsuttu huomiseksi kylään... onko tökeröä jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli miehen kaveri kutsui perheemme heille juomiseksi ja tulossa on muitakin. Talo kuulemma tarjoaa sapuskat eikä mitään tarvitse tuoda mukana mutta... en jotenkin osaa mennä tyhjin käsin ja mietinkin et jos tekisin perunasalaattia ja suklaakeksejä viemiseksi kun tiedän ainakin isäntäväen kummastakin tykkäävän kun ovat meillä viettäneet vappua jo useampana vuotena ja olen aina sillon tehnyt perunasalaattia ja viimeks tais olla noita daimkeksejäkin ja hyvin kävi kaupaksi. Tiedän että he eivät ainkaan itse tee tuota salaattia joten sen suhteen en ole huolissani mutta... jättäisinkö tuon perunasalaatin pois ja pakkaisin vaan keksit johonkin rasiaan ja sellofaani ympärille?

KOrrektia olisi viedä jotain säilyvämpää jotta päätösvalta jää kuitenkin isäntäväelle että laittavatko esille vai ei. Eli keksit ok ja muuuv astaava jota ei ole pakko laittaa tarjolle.

Itse kyllä loukkaannun jos joku tuo tarjolle laitettavaa ellei ole erikseen sovittu nyyttärityyppisistä. aina voi tuoda esim. kukkia, karkkia, keskejä, viiniä, juustoja tms.. tuliaista jos haluaa ilahduttaa.

Minä taas en tykkäisi. He ovat luultavasti suunnitelleet tarjottavat sen mukaan että ne sopivat yhteen. En haluaisi että kukin lykkää sinne omia sörsseleitään jotka mun mielestä ilmiselvästi ei sinne sovi. Keksejä voi viedä, mutta älä oleta että ne laitetaan tarjolle. Veisin ennemmin viinipullon vaikka (jos viinistä pitävät).

Alkuperäinen kirjoittaja mieltä;22778631:
aina voi tuoda esim. kukkia, karkkia, keskejä, viiniä, juustoja tms.. tuliaista jos haluaa ilahduttaa.

Näitäkin mietin mutta uskoisin heillä näitä miehen työn puolesta tulleen jouluna ihan riittävästi.

Itse veisin salaatin ja keksit jos perheen emäntä ei ole nipon tiukka tarjomisista eli osaa arvostaa salaattiasi ja laittaisi sen myös tarjolle. Mutta jos emäntä on tiukkis, niin veisin sitten vaikka ne keksit ja jonkun pullon jos sellainen tuntuu sopivalta tai jos pullo ei sovi, niin sitten vaikka joku kukka niin ei tartte tyhjin käsin mennä kylään.

Itse veisin salaatin ja keksit jos perheen emäntä ei ole nipon tiukka tarjomisista eli osaa arvostaa salaattiasi ja laittaisi sen myös tarjolle. Mutta jos emäntä on tiukkis, niin veisin sitten vaikka ne keksit ja jonkun pullon jos sellainen tuntuu sopivalta tai jos pullo ei sovi, niin sitten vaikka joku kukka niin ei tartte tyhjin käsin mennä kylään.

Ai onko sitten tiukkis, jos on suunnitellut valmiiksi ruokalistan eikä siihen perunasalaatti välttämättä käy...OK
Siellähän voi olla vaikka texmexiä tai italialaista ruokaa ja noihin käy perunasalaatti todella huonosti.

Kysäse etukäteen et mitä voisit tuoda, ku voi hyvinki olla et emäntä on varannu perunasalattia tarjolle.. jos menette viettämään iltaa omakotitaloon jos on hyvän kokoinen piha, ni myös jätkänkynttilä tai joku ulkoroihu vois olla ihan ok

No ei todellakaan perunasalaatti sovi joka ruuan kanssa vaikka sinänsä ihan hyvää onkin.
Ei ole kyse siitä että olisin tiukkis mutta en mä ainakaan jonkun esim pihvien ja kermaperunoiden kanssa halua perunasalaattia syödä.

Mieki veisin keksit. Perunasalaatti on siitä riskaapeli juttu, et jos isäntäväki on laittanut ( = mie olisin ostanut) tarjolle salaatteja, myös perunasalaatin, niin mitäs sille sun tuomalle salaatille sit tehtäis. Pitäishän sekin laittaa sit tarjolle. Eihän tuollaset salaatit montaa päivää kestä.

Viemisiksi jotain sellasta, joka säilyy hetken. Vie lisäksi vaikka kahvia:D

Vie paketti kahvipaketti (tai teetä, jos eivät juo kahvia), leivo itse keksit ja pakkaa nätisti. Tämä voisi olla yksi vaihtoehto, jos juotavia on tullut jo liikaa joulun takia.

kaveri perheelle huomenna iso marmorikynttilä,siihen lasilautanen.ja kuohuviinipullo.
lapsille viedään namia,elokuva ja raketteja.

mietin mitä muuta voisit viedä kuin ruokaa?eihän sen tarvitse mitään kallista olla!joku ihana pöytäkynttilä tai iso kynttilälyhty (hurrikaankiko?) tai vaikka ens vuoden kalenteri=)

Kiitokset vastauksista. Lisätään että tiedän lapsille olevan tarjolla ranskalaisia ja nakkeja & aikuisille jotain lihaa... käsittääkseni ihan perussetistä kyse mitä moni uutena vuotena syö.
Ainakin isäntä oli kovasti ilahtunut kun poikamme vei itse tekemiään riisisuklaita kiitokseksi kun kävi isänsä kanssa kuusta hakemassa heiltä ja tiedän etteivät ole itse innokkaita leipureita/kokkeja ja hekin ovat yleensä vappuna meille tullessaan tuoneet munkkeja tms vaikkei ole ollutkaan puhe tuoda mitään.
No, ne keksit ajattelin kuitenkin viedä (ja lykkään ehkä ohjeen siihen mukaan kun en ole sitä muistanut vapun jälkeen antaa ja sitä sillon kysyttiin) mutta ehkä mies saa kysästä perunasalaatista illalla kaverille soittaessaan kun salaatin joka tapauksessa olen tekemässä.

Yhteistyössä