Perheenäidit väittelevät riisin kypsentämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uncle Ben's näytti olevan... Oli siinä määrilläkin mutta miksi sellasta käyttämään, kun kiireessä paljon helpompi heittää vettä kiehumaan ja riisit sinne? :)

Niin juu, enkä mä nää syytä alkaa muuttamaan sitä, koska meillä kumminkin käy viikoittain sukulaiset syömässä ja heiltä en ole koskaan kuullut mitään sanaa, että olisi jotenkin mössöä riisi. Kerran on ollut raakaa.
En jaksa alkaa kinaamaan enempää ettei tästäki tule mitään lehti juttua, mut tee sä niinku sä oot riisis tehny ja mä teen niinku mä olen tehnyt.. Tärkeintä on se, että maistuu :)

Niin juu, enkä mä nää syytä alkaa muuttamaan sitä, koska meillä kumminkin käy viikoittain sukulaiset syömässä ja heiltä en ole koskaan kuullut mitään sanaa, että olisi jotenkin mössöä riisi. Kerran on ollut raakaa.
En jaksa alkaa kinaamaan enempää ettei tästäki tule mitään lehti juttua, mut tee sä niinku sä oot riisis tehny ja mä teen niinku mä olen tehnyt.. Tärkeintä on se, että maistuu :)

Maistuu varmasti, en minäkään ole ikinä äitilleni huomauttanut vaikka senkin riisi on sellasta vesimössöä, jäyk, onneksi sitä ei ole usein kun olen ollut syömässä.

Meillä heitetetään kattila täyteen vettä ja sinne sitten vaan riisiä sen verran joukkoon kun on syöjiä. Ikinä en ole edes mitalla mitannut noita määriä ja ei kyllä ole mitään vesimössöä meidänkään riisistä tullut.

[QUOTE="vieras";22953277]No johan ihmettelinkin... koska ne vesimäärät on siihen lisäkeriisin tekemiseen, koetannyt lukea ensin ja sitten vasta väitellä asioista...[/QUOTE]

krhm.. ne on sitä lisäkeriisiä varten valmistus vaihtoehto A ja B...
Ei löytyny takapuolesta kuvaa netistä, mut jos sul on vaikeaa uskoa ni otan kyllä kameralla... huoh taas.... :rolleyes:

Meillä heitetetään kattila täyteen vettä ja sinne sitten vaan riisiä sen verran joukkoon kun on syöjiä. Ikinä en ole edes mitalla mitannut noita määriä ja ei kyllä ole mitään vesimössöä meidänkään riisistä tullut.

Ilmankos ne kotiruuat onkin usein kuulemma huonompia kuin meidän työmaaruokalassa tehdyt ruoat, yksi ruoista on peruskotiruoka, vaikka nyt sitten riisiä kanakastikkeella...

[QUOTE="vieras";22953340]Ilmankos ne kotiruuat onkin usein kuulemma huonompia kuin meidän työmaaruokalassa tehdyt ruoat, yksi ruoista on peruskotiruoka, vaikka nyt sitten riisiä kanakastikkeella...[/QUOTE]

No ehkä niillä ei sitten vaan ole taitoa keittää riisiä ilman mittoja yms. juttuja. ;) Kaipa sitä saa mistä tahansa ruoasta kauheaa jos ei ole taitoa hyppysissä....

:) Hauska juttu, jotenkin tuntuisi että kai toimittajalla olisi muutakin tekemistä tai asiaa.

Monesti ketjuissa tosin pitäisi selventää mistä kiistellään tilavuussuhteista vai riisin keittämisestä. Vielä kun ymmärrettäisiin että tietyt asiat ovat enemmän maku asioita. Onko kaikkien pakko keittää riisi samalla tavalla. Jonkinmoiset ohjeet kai löytyy joka paketista tyyliin lisäkeriisi 2:lle tai 4:lle :)