Perheitä, joissa ns. laiha ja lihava lapsi samalla ruokavaliolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evoluutio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

evoluutio

Vieras
Meillä on 2 hoikkaa lasta, toinen syö ihan hirveästi toinen niukasti. Paljon syövä ei liiku, niukasti syövä liikkuu ja harrastaa 4x viikossa (pallolajeja).
Ahmatti ja sohvaperuna on todella hoikka, liikkuja pieniruokainen hoikka, mutta ei liian hoikka ns. normaalipainoinen.

Meillä myös perheen isä syö koko ajan eikä liiku ja painaa 69kg (178cm), minä taas olen sähköjänis ja syön niukasti (koska en edes oikein ehdi). Ja olen hieman ylipainoinen..

Onko muita perheitä, joissa selvästi geeniperimä on lapsilla erilainen tämän(Kin) suhteen?

Meillä kaikki kolme ekaa laiheliinia,nelonen(poika 4v)on sitten vähän enempi sellanen "isäntämäinen" =) Vaikka liikkuu tosi paljon,ans kattoo miten tää vitonen sitten!
Ravintoterapeutilla käytiin muttei ollu mitään hyötyä,kun totesivat meitin syövän terveellisesti |O Mää luulen,että poika nyt jämäkämpi ja kohta tulee pituusspurtti ja se on siinä! =)

Meillä ns. normaalipainoinen noin +-0 käyrillä kasvanut, yksi +20 käyrillä kasvanut, yksi -10 käyräinen ja nuorin oli pahimmillaan pelkällä rintamaidolla +45%, nyt muun perheen kanssa samalla ruokavaliolla paino kulkee +25 prosentissa... Me aikuiset olemme nromaalipainoisia.

Meillä vanhempi lapsi oli pienenä vähän pullea. Nyt nuorena suht laiha, normaalipainoinen. Toinen lapsi oli pienenä laiha (käyrillä -16). Nyt nuorena on vatsan kohdalta liian pyöreä, vaikka liikkuu selkeästi enempi kuin vanhempi poika.

Yhteistyössä