Perheneuvolaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Olen miettinyt pitäisikö ottaa yhteyttä tulehtuneiden perhesuhteiden takia... Mies ei osallistu lasten tai muutenkaan muun perheen elämään, itsekseen vaan viettää aikaansa tietokoneella. Ei vie lapsia koskaan ulkoilemaan, tai mihinkään ellen käske moneen kertaan. Mitään muutakaan ei tee oma-aloitteisesti, korkeintaan laittaa pesukoneen päälle. Olen kuin yksinhuoltaja tässä...Olen huolissani miten riitaisat välit vaikuttaa lapsiin...!Nuorempi on jo alkanut oireilla, kiusaamalla isosisarustaan.Muutenkin lapset pelkää isäänsä ja ovat siksi perääni... Millaisia kokemuksia muilla on perheneuvolasta?Miten pitkään siellä "joutuu" asioimaan ja millaista apu on?

Sieltähän saa toki pariterapiaa jos se on tarpeen, mutta muutenkin keskusteluapua. Me käytiin lapsien kanssa joku.. puolisen vuotta muistaakseni, ja tykkäsin kovasti käydä, siitä oli mulle suunnattomasti apua.

Meillä sama tilanne, me ei enään puhutakaan toisillemme kuin pakollinen, seksiä ei oo ollut mooneeeen kuukauteen. Me asutaan saman katon alla, kuin kaksi vierasta. On asioita joita mä en voi hyväksyä tolta ukolta.

Suosittelen. Ongelmat on sitä helpompi hoitaa mitä nopeammin niihin puututaan ja aika jonka joudutte käymään riippuu teistä itsestänne. Mutta varmasti ei ole mikään parin viikon juttu.

me käytiin miehen kanssa perheneuvolassa melkein pari vuotta ihan yhteisestä halusta (kun tavattiin, olin raskaana edelliselle miehelle ja tilanne oli haastava sekä minun että mieheni puolelta) joten kävimme keskustelemassa niin ennen lapsen syntymää kuin myös sen jälkeen. Siellä saa käydä niin kauan kuin itse haluaa ja lopettaa kun siltä tuntuu, voi käydä yksin tai yhdessä... itse tykkäsin kovin ja voi sanoa että se osin pelasti suhteemme... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mehän asutaan eri huoneissakin, niin ollut jo monta vuotta. Enkä pysty olla edes samassa huoneessa saati ruokapöydässä, siinäkin eri aikaan

Huh, mun mielestä ehdottomasti kannattaa mennä perheneuvolaan, jo lapsienkin takia. Saat sieltä sitten joko tukea parisuhteen jatkamiselle tai sen lopettamiselle. Meidän piti alunperin mennä miehen kanssa kaksin, mutta hän ei sinne koskaan suostunut lähtemään. Niinpä sain sieltä sitten tukea suhteen lopettamiselle ja lapsien tukemiseen siinä tilanteessa.

Yhteistyössä