Perhepäivähoitajat: kertokaa ammatistanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terrae-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

terrae-

Jäsen
12.12.2008
31
0
6
Suunnittelen perhepäivähoitajaksi ryhtymistä. Kertokaa nykyiset perhepäivähoitajat rehellisesti ja realistisesti ammattinne hyvistä ja huonoista puolista.

Minkälainen päivärytmi teillä on lasten kanssa? Entä jos teillä menee kertakaikkisesti hermot muksujen kanssa ollessa? Miten saatte päivän pysymään kasassa? Miten saatte kurin pysymään talossa ja lapset tottelemaan? Onko teillä kaikilla alaan liittyvä koulutus?

Tahdon tietää mihin olen nokkaani laittamassa. =)

Minulla ei ole alan koulutusta, vain kokemusta omien lapsieni kasvatuksesta. Itselläni on 2 lasta ja nuorempi on vasta 5 viikkoinen. Aloittaisin työn imetyskauden jälkeen, ehkä suunnilleen vuoden kuluttua syksyllä.

olen ollut kohta 3 vuotta perhepäivähoitajana, aluksi olin kunnallinen hoitaja ja nykyään olen yksityinen hoitaja.

hyvät puolet tässä homassa on kotona oleminen,omat lapset saavat olla kotona, minulla kaksi omaa lasta 4v. ja 7v. meillä koululainen tykkää kun voi tulla koulusta suoraan kotiin :) kotityöt voi dehdä päivän aikana ja jos lapset nukkuu päikkärit jää hoitajallekin hetki aikaa kahvitauolle ;)

Meillä alkaa päivä 7.00 ja päättyy 15.30 hoitolapsia kaksi , meillä lapset ovat vieraskoreita, eivät oikeastaan ikinä kiukuttele, uskovat kun kerran sanoo, omille joutuu enemmän sanoa.

koulutusta minulla ei ole.

huonot puolet taas on että teet yksin kaiken, välillä tuntuu että kädet ei riitä :p hyvin olen mielestäni kuitenkin pärjännyt.

itsekin pohdin vuoden hoitajana aloittamista, en ole katunut päätöstäni, vaikka huonojakin päiviä ollut :)

Miten, bensku, pidät kuria? Mitä teet jos lapset ei kertakaikkiaan tottele ja sulla on vaikka joku toinen lapsi just käsissä puettavana?

Mitä tarkoitat, kun kädet ei riitä? Tuntuuko, ettet kerkiä osoittamaan rakkautta kaikille vai mitä tarkoitit?

Teetkö itse lämpimän ruuan lounaaksi vai tuleeko ruoka jostain keskuskeittiöstä? Jos teet itse, miten kerkeät keittämään? Vai syöttekö vain leipää tms. lounaaksi?

Paljonko hommasta tienaa /kk ennen ku vähennät verot pois?

Yhteistyössä