PERHEPÄIVÄHOITAJAT!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla työpäivä klo 7-16. Lapsia omani lisäksi 3.
Ulkoillaan, leikitään, nukutaan, luetaan, joskus askarrellaan.
Tarkoitus elää päivisin "normaailia kotielämää" eikä ylenpalttisesti virikkeitä.
Vanhemmat olleet samaa mieltä.
Nauttivat siitä kun saavat vain leikkiä ja kinastella keskenään ;)

Kunnallinen =)
Ja kunnassa olivat niin reiluja että valitsivat mulle lapset hyvin. Yksi vaippaikäinen, yksi 3v ja yksi 5v
Olisi aika hurjaa jos kaikki olisivat vaippaiässä.

NRO 2: Sulla on kunnallisena ihan hyvä palkka :-) Itsekin olen miettinyt kunnalliseksi ryhtymistä ja jos meillä on noin hyvä palkka täälläkin päin niin kelpaa (en ole vielä ollenkaan kysellyt päiväkodinjohtajalta asiasta) :-)

Itse olen yksityinen ja palkkani on 650e/lapsi, josta sitten toki lähtee siivu yel-maksuihin ja veroihin.. Yksityisen palkka riippuu kunnassa maksettavasta kuntalisästä eli jos sitä ei maksettaisi, olisi palkka paljon pienempi. Minun päiväni on 7.30-16.30. Ulkoilemme, leikimme, askartelemme, nukumme eli samaa kuin edellinenkin pph. Itse pidän työstä kovasti. Nyt ryhmäni on vajaa ja siksi jatko vähän huolettaa ja sen vuoksi olenkin miettinyt kunnallisksi siirtymistä, olisi varmemmin töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Minkä pituisia ovat teidän työpäivänne?
Mitä teette päivisin lasten kanssa?
Millainen palkka on pph:lla?

Työpäiväni n. 7.00-16.15
Päivisin teemme kaikki rutiinihommat ja itse järjestän paljon virikkeitäkin, teemme retkiä, pelaamme, laulamme, jumppaamme, leivomme yms.
Minulla on neljä ja puoli lasta ja palkkani on reilu 1700?/ brutto + kulukorvaus, joka on n. reilu 300?.
Olen kunnallinen hoitaja.

tes:n mukainen palkka on reilu 350?/kokopäivälapsi+lisät, suurimmassa osassa Suomea palkka on tes:n mukainen. Pääkaupukiseudulla paikallisia sopimuksia ja siten palkat isommat. Myös lisät vaihtelevat kunnittain, joten palkka asiat kannattaa selvittää omasta asuinkunnasta.

Täysi työaika on keskimäärin 43h 15min/vko, yleensä kahden tai neljän viikon jaksoissa, 9-10h työpäivä on aika normaali. Työpäivä sijoittuu usein 6-18 väille, riippuu miten vuorohoito on kunnassa järjestetty, voi olla myös ilta- viikonloppu- tai yötyötä. Monessa kunnassa saa myös kieltäytyä esim. viikonloppu- ja yötyöstä.

Minulla päivä alkaa 6.30 tai 8.15 ja loppuu 15.30 tai 16.30, riippuen lasten vanhempien työajoista. Hoidossa viisi lasta, joista paikalla yhtäaikaa 2-4, yleensä se neljä. Päivämme rytmittävät ruokailu- ja lepoajat: aamupala 8, lounas 11, lepo 12-14, välipala 14.15. Muut ajat ulkoilemme, leikimme, laulamme, askartelemme, pelaamme pelejä, leivomme ja teemme ruokaa yhdessä. Ei toki kaikkea joka päivä vaan vaihdellen. Lisäksi järjestetään tapahtumia ja retkiä toisten hoitajien kanssa.

Samoja asioita tehdään kuin edellisetkin,toisina viikkoina enemmän ohjelmaa toisina vähemmän ohjelmaa enemmän vapaata leikkiä/mitä kuka haluaa tehdä.
Mulla hoidossa 2 ja omat 3 lisäksi :)
Palkka 733?/kk - verot + ruokakorvaukset....
Ja työajat mulla vaihtelevat aamu 7-8 alkaa ja loppuu 15-17 mutta aika usein 8-15 :)

Mulla on kolme hoidossa ja palkka 820ekk (verot jo otettu) Kulukorvauksia ei tässä ole)
Päivän pituus 6.30-17.30
Päivisin tehdään kaikenlaista, ulkoillaan, leikitään, luetaan ym ym kodinomaista hoitoa.
Lapset iältään: kaikki kolme alle 2v. Käsille on työtä, kaikki vaippaikäisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla oli 5 (3-5v) + koululainen. työaika 6,30-21.30 ja joka toinen viikonloppu töitä. palkka 1250. Arvatkaas miksi en enää ole pph.

No tämähän ei nykyisin voi olla edes totta. Jos on tuollaiset työajat joka päivä täytyy saada jo ylityökorvauksiakin. Lisäksi ryhmä on ylisuuri, tai kaikki lapset osapäivähoidossa, joka osaltaa selittäisi huonon palkan. Oma palkka lisien kanssa reilu 2500+ylityökorvaukset jos olisi ylitöitä. Se paljonko saa verojen jälkeen käteen on sitten jokaisella vähän eri. Meillä kun on toi progressiivinen verotus, joten esim. itse maksan veroja n. 30%

olen kunnallinen, lapsia kirjoilla 6 ( osa puolikkaita, korkeintaan 4 ½ yhtäaikaa), palkka 4½ mukaan reilu 1900 + kulukorvaukset n. 400 kk. Työaika 7.30-17.30 ylitöitä tulee, pidän vapaana tai maksetaan.
Lasten iät : 1½, 2X4v, 5v ja 2X6v

Alkuperäinen kirjoittaja tenavat:
olen kunnallinen, lapsia kirjoilla 6 ( osa puolikkaita, korkeintaan 4 ½ yhtäaikaa), palkka 4½ mukaan reilu 1900 + kulukorvaukset n. 400 kk. Työaika 7.30-17.30 ylitöitä tulee, pidän vapaana tai maksetaan.
Lasten iät : 1½, 2X4v, 5v ja 2X6v[/quoteEi millään voi olla tollanen palkka...

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Lasten iät : 1½, 2X4v, 5v ja 2X6v[/quote

Ei millään voi olla tollanen palkka...

Lasten iät : 1½, 2X4v, 5v ja 2X6v[/quote

Ei millään voi olla tollanen palkka...

siis jos saa n . 350 / laps ja puolikkaasta n. 170 niin millai voi olla reilu 1900 ? + kuluja 400??? KUNNALLISELLA?

et sitten tiedä että toi 350 on vähimmäispalkka, kunta saa maksaa niin paljon kun haluaa.. Ja kustannuskorvaukset tulevat kun osa lapsista syö aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen.

et sitten tiedä että toi 350 on vähimmäispalkka, kunta saa maksaa niin paljon kun haluaa.. Ja kustannuskorvaukset tulevat kun osa lapsista syö aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen.

no enpä tiennyt että joku kunta voi maksaa noin paljon . Itse kunnallisena ja saan toin n.350 / lapsi. Kyl aika hikinen palkka on . Tollasella ku sun palkkas, tekis työtä yhdellä "hymysuulla" eikä tarvis miettiä rahahuolia ;0)

no enpä tiennyt että joku kunta voi maksaa noin paljon . Itse kunnallisena ja saan toin n.350 / lapsi. Kyl aika hikinen palkka on . Tollasella ku sun palkkas, tekis työtä yhdellä "hymysuulla" eikä tarvis miettiä rahahuolia ;0)

ja mulla työtunteja 10,5 / päivä

Kyllä palkka voi olla tuon 1900, itse olen ollut hoitajana vasta 8 vuotta ja voin kuvitella että jos saan vielä muutaman "ikälisän" niin kyllä minunkin palkkani nousee nykyisestä 1734? tuonne ylemmäs. Kun liityttiin kaupunkiin niin meillä palkat nousee vielä samalle tasolle heidän kanssaan, joten lisää on tulossa siitäkin. Kulukorvaukset taas tulevat tuon palkan lisäksi ja se riippuu syöjien määrästä. Minä teen töitä nytkin hymysuulla!

ja mulla työtunteja 10,5 / päivä

mun yhdellä tutulla on kans tuollaisia päiviä ensimmäinen lapsi tulee 6.30 ja viimeinen haetaan 17.00.

Mulla palkka neljästä hoitolapsesta vähän vajaa 1800 euroa. Olen ollut alalla 4 vuotta.

Päivisin ollaan ulkona PALJON, leikitään, syödään, nukutaan, piirrellään ja joskus askarrellaan tai muovaillaan. Aika siis samanlaista kuin lasten kotonakin. En halua edes että toiminta olisi liian päiväkotimaista. Ulkoilusta lapset nauttivat eniten. Joskus katsellaan lastenohjelmia.

Yhteistyössä