PERHEPÄIVÄHOITAJAT!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
Voisitteko hieman kertoa kokemuksianne?
Itse olen menossa työhaastatteluun, ensi viikolla, kyse on siis kunnallisesta perhepäivähoitajan työstä.

Haluaisin tietää jotain etukäteen ja toisten pph:n henk. kohtaset kokemukset kiinnostais.

Mulla ei ole alan koulutusta, mutta se ei alussa ole kuulemma pakollista, mutta jos haluaa jatkaa kyseistä työtä pidemmän aikaa, ikäänkuin vakkarina, tarvitsee käydä perhepäivähoitajan ammattitutkinnon, olisi siis kiva kuulla onko jollain kokemusta vastaavasta, että on opiskellut kyseisen ammatin siinä työn ohella? Sen kuulemma voi suorittaa v-loppu ja etäopiskeluna, mutta mitä se tarkkaan ottaen tarkoittaa?

Millaista palkkaa työstä saa, mulla itsellä on 2,5 vuotias poika, joten saisin ottaa 3 alle kouluikäistä ja yhden osapäiväisen eskari tai koululaisen, eli miten se palkka sitten määräytyy?

Kuinka usein työpäivät voivat venyä jopa 12 tuntisiksi, joka päiväkö? googletin aiheesta ja siellä oli juttua että jopa niin pitkiksi saattavat päivät venyä, ei sillä viihdyn kyllä lasten parissa.

Kiitos jos joku viittii lukea tämän ja kenties ehkä vastata!!

:wave:
Minua kiinnostaisi myös muiden kokemukset ja ihan samat asiat kiinnostaa minuakin, mitä alkuperäinen tässä jo kyseli :)

Itselläni on kaksi alle kouluikäistä, eli kaksi lasta voisin ottaa hoitoon, kolme muuta lastani ovat jo koululaisia.

Olisi kiva jos joku kertoisi mietteitään :flower:

Minä oon käynyt koulutusta (loppuosan koulutusta) työn ohella. Eli näin perheelliselle ja todellakin töissä samaan aikaan olevalle suosittelen sitä koulutusta. Opiskelu on helppoa kun ei rasita työpäivää siinä ohella. Ja koulutus päivät oli tosissaan perjantaisin klo 13 alkoi ja lauantai oli koko päivän opiskelua.

Palkasta en tiiä sun kohdalla koska se on aika paikkakunta kohtaista. Meillä täällä Tampereella saa ottaa oman lapsen hoitolapseksi, eli maksaisin omasta hoitomaksun ja saisin myös silloin hänestä palkan. Kätevää.

Ja hoitajan työpäivä riippuu niin paljon sen hetken lasten hoitopäivistä. Sitä on vaikea sanoa millaisia työpäiviä sinulle tulisi. Itselläni on hoitosopimusten mukaan työpäivä klo 7.15-16.45 vaan ei se paljon noin toteudu, päivät jää lyhkäsimmiksi puolella tunnilla.

Toisaalta tässä työssä ns. "pitkä" työpäivä ei edes tunnu pitkältä tämän kodinomaisen hoidon takia. Päivät tuntuivat pidemmiltä kun olin tarhassa töissä. Sitä tutki kelloaan jatkuvasti että voikun aika kuluis ja pääsis kotiin.....

...nyt ei tuu muuta mieleen.... :D
<br><br>

Olen kunnallinen pph ja minulla on 3 kokopäiväistä lasta. Yhdestä lapsesta maksetaan 315 euroa, eli mun kk palkka on 945 euroa miinus verot. Lisäksi saan kulukorvauksen joka määräytyy lasten läsnäolo päivien mukaan. Mahdolliset ylityökorv. ym lisäksi mutta surkeat lisät on.. Itsellä on 2 v. tyttö josta saan kotihoidontuen 3 vuotiaaksi saakka. Itse lopetan työt vuoden vaihteessa, rankkaa on ja päivät 11 tuntisia.. Omalla tytöllä todella paha uhmis päällä ja mustasukkaisuus vaivaa kun äidillä muitakin lapsia hoidettavana. Mutta joillekin työ on kutsumus, itselläni näin ei ole.

Yhteistyössä