perhepetiläiset: mihin aikaan itse nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin näin jo etukäteen noita käytännön kuvioita, että jos meinaa perhepetimallilla vauvan kanssa nukkua, niin mihin aikaan sitten itse menee nukkumaan. Siis te jotka perhepeteilette, niin menettekö itsekin nukkumaan vaikka jo kahdeksalta, jos vauveli siihen aikaan alkaa yöunille, vai käyttekö viemässä vauvelin vanhempien petiin tuolloin nukkumaan ja menette sitten perässä, kun itsellä alkaa uni silmää painaa?

Pikkuvauvana nukahti niin myöhään et olin itekkin niin poikki siinä kohtaa,eli menin nukkumaan samaan aikaan...mut joskus sit 3kk eteenpäin kun alko menee aikasemmin ja nykyään kun menee n.20.30,niin meen joskus parin tunnin päästä perästä ja mies sit vielä myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vauvat/lapset meni petiin 19-20, minä ja mies huomattavasti myöhemmin.

näin meilläkin...

Ok. Ei kun näin teoreettisesti vain pohdiskelin, että eikös perhepetiä kannateta perusturvallisuuden tunteen kasvattamisen yms. vuoksi. Jos kuitenkin alkuyön nukkuu itsekseen, niin onko eroa, että nukkuuko sitten loppuyönkin omassa sängyssään.

Vauva menee nukkumaan 21-23 aikaan jolloin yleensä menen minä myös. Jos en nyt ihan nukkumaan niin tuijottamaan hetkeksi töllöä/lukemaan.

Joskus harvoin kun neiti tsippaa jo klo 20, niin menen itse vasta myöhemmin viekkuun.

No meillä nukkui perhepedissä käytännön syistä: yöllä oli helpompi kääntää kylkeä ja imettää kuin nousta ylös, nostaa tenava sängystään ja sitten imettää. Sai itse vähän enemmän lepoa, kun muutenkin väsytti.

Vauva nukahti aina viimeistään klo 21 yöunille (ja heräsi tietty monta kertaa yössä) ja laitettiin vanhempien sänkyyn nukkumaan. Itse sitten miehen kanssa myöhemmin nukkumaan.

Mun vauvat ovat nukkuneet kantoliinassa alkuyön ensimmäiset muutamat elinkuukautensa, sitten alettu laittaa yksinään sänkyyn pariksi tunniksi ennen kun me vanhemmat siirrymme viereen. Siellä perhepedissä perusturvaa tuo vanhempien hajut ja tuoksut ja sen lisäksihän vauvan kasvaessa hän oppii yhdistämään sängyn vanhempiinsa. Häkkisängyssä nukkuessaan lapsi ei haista tai muutoinkaan aisti vanhempiansa ollenkaan ja tottuu siihen, että nukkumisaika on yksinjäämisen aika.

Yhteistyössä