perhetyöntekijä täysin hyödytön!!! onko niistä kellekkään hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
siis tämä tuli meille päiväkodin pakotuksena(lapsen päiväkoti käytöksen vuoksi), päiväkodilta oli koko ajan lto että he tarvitsee työkaluja lapsen kanssa toimimiseen yms.

ja mitä on perhetyöntekijä tehnyt 2kuukauden aikana

-1 kerran ollut 1tunnin päiväkodissa tarkkailemassa lapsen toimintaa.

-1kerran vienyt minun kanssa lapsen hoitoon(työnsi rattaita kun minä kannoin vauvaa rintarepussa, olisin kyennyt itekki työntää ne rattaat, eli ei mitään apua siitäkään)
-1kerran ollut kotona tunnin(niin että molemmat lapset on ollu kotona) katsoi kun minä tein vauva sylissä ruuan),pelasi yhden muistipelin.

-1kerran oli vasu keskustelussa+ sitä ennen kotona juttelemassa vasu keskustelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mitä sen pitäisi tehdä?

täytyyhän sen olla läsnä, kartoittaa tilannetta. perhetyöntekijän apu on keskusteluapua ja tukemista, ei puolesta tekemistä.
Kyllä se on sitäkin käytännön hommaa jos tarvitaan.
Ainakin täällä ja siellä missä olin opiskelijana ohjaajan mukana.

Meillä kävi perhetyöntekijä vuosia sitten, ja mulle siitä oli valtavasti hyötyä. Mä olen ikuisesti kiitollinen saamastani avusta, ja siitä kuinka helposti sitä apua sainkaan.

Mä olin silloin lasten kanssa kotona (3v ja 1v) ja miehellä oli pitkiä ulkomaan reissuja. Soitin ja pyysin meille perhetyöntekijää avuksi. He kyselivät millaista apua haluan ja tarvitsen ja minä selitin. Sain juuri mitä halusinkin eli perhetyöntekijä kävi miehen reissuviikoilla kerran viikossa 4h. Suurin tarpeeni oli "omalle ajalle", ja siinä sainkin apua eli perhetyöntekijä oli lasten kanssa sen 4h ja minä sain tehdä mitä huvitti: kävin asioilla, siivosin ja joskus jopa vaan makasin sohvalla. Ja ne tädit oli ihania, olivat oikeasti lasten kanssa eivätkä vaan istuneet vahtimassa, veivät ulos puistoon, lukivat, pelasivat, leikkivät.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no mitä sen pitäisi tehdä?

täytyyhän sen olla läsnä, kartoittaa tilannetta. perhetyöntekijän apu on keskusteluapua ja tukemista, ei puolesta tekemistä.
Kyllä se on sitäkin käytännön hommaa jos tarvitaan.
Ainakin täällä ja siellä missä olin opiskelijana ohjaajan mukana.

riippuu kyllä ihan siitä, minkä kautta on, sossun, perheneuvolan tms. konkreettinen apu ei siltikään tarkoita puolesta tekemistä.

mutta kommenttini olikin lähinnä tuohon, kun ihmeteltiin sitä hyödyttömyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Meillä kävi perhetyöntekijä vuosia sitten, ja mulle siitä oli valtavasti hyötyä. Mä olen ikuisesti kiitollinen saamastani avusta, ja siitä kuinka helposti sitä apua sainkaan.

Mä olin silloin lasten kanssa kotona (3v ja 1v) ja miehellä oli pitkiä ulkomaan reissuja. Soitin ja pyysin meille perhetyöntekijää avuksi. He kyselivät millaista apua haluan ja tarvitsen ja minä selitin. Sain juuri mitä halusinkin eli perhetyöntekijä kävi miehen reissuviikoilla kerran viikossa 4h. Suurin tarpeeni oli "omalle ajalle", ja siinä sainkin apua eli perhetyöntekijä oli lasten kanssa sen 4h ja minä sain tehdä mitä huvitti: kävin asioilla, siivosin ja joskus jopa vaan makasin sohvalla. Ja ne tädit oli ihania, olivat oikeasti lasten kanssa eivätkä vaan istuneet vahtimassa, veivät ulos puistoon, lukivat, pelasivat, leikkivät.

sama. Ihania tätejä ja poika tykkäsi kun olivat aktiivisesti hoitamassa. Mulla mies paljon töissä ja ylitöitä jne joten olin käytännössä yksin lapsen kanssa ilman taukoja.

Yhteistyössä