P
pohdiskelija
Vieras
Jos pariskunta avoliitossa ja liittoon syntyy lapsia joita lasten isä ei ole virallisesti tunnustanut (siis virallisia papereita lastenvalvojalla ei ole tehty) niin perivätkö lapset lapset sitten isäänsä? Olettaen että mitään testamenttia ei ole tehty? Vai voivatko esim miehen (lasten isän siis) sukulaiset, esim veli, olla vaatimassa perintöä itselleen? Kyllähän asia tietysti pystytään nykytekniikalla helposti osoittamaan että lapset ovat isänsä jälkeläisiä mutta noin niinku teoreettisella tasolla.
Itse olen asiaa vaan joskus mielessäni miettinyt kun yhdellä tutulla vastaava tilanne ja yksi miehen sukulaisista melkoisen ahne ja häikäilemätön luonteeltaan eli voisi hyvin kuvitella että hän on vaatimassa osuutta itselleen jos lapsia ei ole virallisesti tunnustettu ja heillä ei automaattisesti ole perintä oikeutta.
Itse olen asiaa vaan joskus mielessäni miettinyt kun yhdellä tutulla vastaava tilanne ja yksi miehen sukulaisista melkoisen ahne ja häikäilemätön luonteeltaan eli voisi hyvin kuvitella että hän on vaatimassa osuutta itselleen jos lapsia ei ole virallisesti tunnustettu ja heillä ei automaattisesti ole perintä oikeutta.