Perinteisistä päiväkirjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias Uno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias Uno

Vieras
Kuinka moni enää tänä tietokoneiden valtakautena kirjoittaa perinteistä päiväkirjaa? Kuinka usein kirjoitat? Minkälainan on tämän hetkinen päiväkirjasi? Mitä kriteerejä yleensä asetat päiväkirjalle, pitääkö olla valkeat sivut, viivoitettu, kovakantinen, kierreselkäinen? Onko päiväkirjassasi muutakin kuin tekstiä, esim. elokuvalippuja, valokuvia, piirustuksia?

Minä aloitin elämäni ensimmäisen päiväkirjan 1.1.2012 :)

Oispa muuten kiva taas alottaa päiväkirjan kirjotus.Ekan päiväkirjani aloitin noin 10 vuotiaana.Kyllä niitä sitten kertyikin.Joo ja siellä oli välissä elokuvalippuja/konserttilippuja ja tottakai ekat rakkauskirjeetkin:)Nyt vuosikausia myöhemmin kirjat oli hävitettävä koska lapset oppivat lukemaan ;)Ei sillä että ne olisivat olleet sopimatonta luettavaa(no,sitähän ne oli!!!)vaan niissä oli mun henk.koht. ajatukset,tunteet ja salaisuudet.

Mulla on päiväkirja, joku lasten nalle puh-kirja lukolla se on, maksoi joskus honkkarissa 2e. Mun päivkirjoissa on aina pitänyt olla lukko, ja viivat sivuissa kun en muuten osaa kirjoittaa salaisuuksiani suoraan. Kirjoitan aika vaihtelevasti, joskus kerran päivässä, joskus monen kuukauden välein, yleensä silloin kun on huolia, eikä mullakaan aina ole sellaisia. Mun päiväkirjoissa on aina ollut pelkkää tekstiä, muille muistoille on sitten omat paikkansa ja kirjansa.

Minä kirjoitan :) Joka päivä, just pari minuuttia sitten laiton päiväkirjan käsistä alas. Siihen on mukava illalla kerätä päivän tapahtumat ja ajtukset, samalla kiva rentoutumis- ja rauhoittumishetki itselle.

Päiväkirjan pitää olla nätti, tämän hetkinen on liila, viivoitettu ja kierrekantinen, sellainen että siihen on mukava aina kirjoitella. Monesti olen aikonut liittää valokuviakin mutta pitäisi printata kuvia niin se aina jää.. Joskus piirtelen sinne jotain, käytän värikyniä ja liimailen jotain tarroja tai lehtikuvia jne.

Kuumimmat

Yhteistyössä