PERJANTAINA TEHTIIN RINTOJEN KOHOTUS+SUURENNUS, KYSYTTÄVÄÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-lärppänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-lärppänä

Vieras

Täällä keskusteltiin asiasta joitain kuukausia sitten. Nuorin neljästä lapsestani on nyt 8 kk ja otsikon toimenpide tehtiin siis perjantaina. Lähtötilanne: napaan päin osoittavat tyhjät b kupin lärpäkkeet.

Mikäli olisin halunnut kohotuksen pelkillä implanteilla, olisi minun tarvinnut ottaa hyvin kookkaat (n. 450 cc) implantit. tuo cc on käsittääkseni meidän tuntemissa mitoissa n. desi.

Halusin mahdollisimman luonnollisen ja kroppaan sopivat lopputuloksen (olen hoikka), en siis sinänsä isoja rintoja. Päädyttiin tekemään ripustus+ pieni implantti. Lopputulosta on vaikea sanoa vielä (n. 2-4 kk:n päästä tietää), mutta melkein itku tulee, kun rintoja katsoo; minulla on RINNAT, eikä patalaput. Rinnat näyttävät todella kauniilta jo nyt, vaikka toki niissä on vielä haavateipit kiinni jne

Haluaisiko joku tietää jotakin, lupasin informoida leikkauksen jälkeen

ja mikäli jollakin on kokemuksia, kuulen mielelläni ja jos joku haluaa keskustella, niin laitan yksäriä pyynnöstä (olen siis palstalla myös mustana ja jotkut tuntevat oikeassa elämässä) Koska esteettiseen kirurgiaan liittyy vielä paljon ennakkoluuloja, esittelen caseni anonyymisti.

implantit (mc ghan, joka siis laadukkain ja tutkituin), ripustus, augmentaatio, 2 konsultaatiokäyntiä, tukiliivit, toimenpide ja yö sairaalassa sekä 2 jälkitarkastuskäyntiä ja kapselitakuu (maksettava erikseen, eli ilman kapselitakuuta olisi maksanut 600 euroa vähemmän)

eli 5500 euroa (Suomessa) ilman kapselitakuuta olisi maksanut siis 4900. Sain erinäisiä alennuksia, oikea lopullinen hinta olisi kai pyörinyt 7000 euron luokassa.

Oikeastaan eka vuorokausi oli kipeä, sairaalassa sai hyvin kipulääkkeitä. Kapseloitumisesta; tottakai asia mietityttä, kapseloitumista on n. 3 %. Olen tätä asiaa pohtinut niin kauan, että tulin siihen tulokseen, että mikäli en tee mitään, harmittavat nämä rupsahtaneet nahkariekaleet minua koko loppuelämän. Leikkaukseen liittyy aina riskejä ja onkin hyvä miettiä, miten kestää sen, jos joku menee vikaan. Kahdella kaverillani (äitejä hekin) on implantit, toisella ollut samat implantit v-99 ja toisella nyt 3 vuotta. Molemmat todella tyytyväisiä. Ehkä sekin auttoi minua päätöksessä.

Kuinka pitkään on nostelukiellossa, miten onnistuu pienten lapsien kanssa? Itselläni on DD-kuppi joka tunnetusti tyhjenee imetyksen päätyttyä taas, täytettä en tarvitse enempää mutta pelkän kohotuksen haluan. Osaatko arvioida paljonko maksaa NOIN pelkkä kohotus?
Oliko monta käyntiä ennen itse operaatiota? Kuinka pitkät leikkausjonot? Missä kaupungissa tehtiin?

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
Kuinka pitkään on nostelukiellossa, miten onnistuu pienten lapsien kanssa? Itselläni on DD-kuppi joka tunnetusti tyhjenee imetyksen päätyttyä taas, täytettä en tarvitse enempää mutta pelkän kohotuksen haluan. Osaatko arvioida paljonko maksaa NOIN pelkkä kohotus?
Oliko monta käyntiä ennen itse operaatiota? Kuinka pitkät leikkausjonot? Missä kaupungissa tehtiin?

Helsingissä tehtiin. Pelkkä kohotus olisi ollut n. 4000 euroa. Kaksi käyntiä oli, yksikin olisi riittänyt, mutta halusin toisen "varmistus"käynnin, kun implantteja valittiin. Sitten leikkauspäivänä tehtiin lopulliset mittaukset ja piirustukset rintakehälle.

Normaalia elämää saa alkaa elämään heti, kunhan ei rehki. Nostelusta sanoi, että mahdollisimman vähän, joskaan ei haittaa ellei nyt ihan jatkuvasti sylissään jotain kanna

Alkuperäinen kirjoittaja tietty:
no me halutaan nähdä kuvat! :)

ei onnistu..Before kuvissa ei ole mitään katsomista, kaikki tietää, miltä tyhjät nahkalurpakkeet näyttää ja after-kuvat ei ole saatavilla vielä pariin kuukauteen. Haava- ja tukiteipit jne vielä paikoillaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Helsingissä tehtiin. Pelkkä kohotus olisi ollut n. 4000 euroa. Kaksi käyntiä oli, yksikin olisi riittänyt, mutta halusin toisen "varmistus"käynnin, kun implantteja valittiin. Sitten leikkauspäivänä tehtiin lopulliset mittaukset ja piirustukset rintakehälle.

Normaalia elämää saa alkaa elämään heti, kunhan ei rehki. Nostelusta sanoi, että mahdollisimman vähän, joskaan ei haittaa ellei nyt ihan jatkuvasti sylissään jotain kanna

Kiitos tiedoista. Tää on ehkä ajankohtaista mulle tuossa vuoden kuluttua viimeistään. Kuinka pian imetyksen jälkeen operoitiin?
Olen pitänyt kauneusleikkauksia turhamaisina, mutta menetettyäni kauniit rintani ensimmäisen lapsen jälkeen, päätin että mieluummin sitten olen turhamainen kuin häpeän roikkuviani miehenikin edessä (hän ei kyllä valita, tykkää näinkin) ja mietin asiaa päivittäin peiliin katsoessani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos tiedoista. Tää on ehkä ajankohtaista mulle tuossa vuoden kuluttua viimeistään. Kuinka pian imetyksen jälkeen operoitiin?
Olen pitänyt kauneusleikkauksia turhamaisina, mutta menetettyäni kauniit rintani ensimmäisen lapsen jälkeen, päätin että mieluummin sitten olen turhamainen kuin häpeän roikkuviani miehenikin edessä (hän ei kyllä valita, tykkää näinkin) ja mietin asiaa päivittäin peiliin katsoessani.

Imetyksen lopettamisesta oli 5 kuukautta. Mieheni oli myös aluksi kielteinen, mutta myöntyi lopulta juurikin siitä syystä, että kärsin itse rinnoistani niin paljon. En halunnut käyttää toppeja, en halunnut harrastaa seksiä kuin pimeässä ja itketti joka kerta, kun katsoi suihkun jälkeen peiliin.

ja vielä..

Mainittavaa oli se, ettei sairaalassa ollut yhtään "martina aitolehteä" tai "anne-mari bergiä" vaan kaikki rintaleikkauksessa olleet (meitä oli 4, kaikilla ei tietenkään ollut sama kirurgi) olivat itseni mukaanlukien aivan tavallisia naisia, jotka halusivat luonnolliset rinnat, ei mitään kumipalloja. Esteettinen kirurgia on Suomessa yllättävän yleistä, joskaan siitä ei puhuta leimautumisen pelossa (muutakuin nämä martinat, jonka vuoksi rintaleikkauksiakin leimaa tietynlainen "turhuus")

Kiitos kun kerroit täällä omakohtasesta kokemuksesta, saan rohkeutta alkaa säästämään tulevaa varten :D Omaan jo valmiiksi isot rinnat suhteessa kroppaan ja mielessä on käynyt operointi heti lasten jälkeen. Suvussa on näitä kansallispuvun taskuista kärsiviä ihan tarpeeksi. Mieskin antoi siunauksensa suunnitelmalle :D

Saanko kysyä minkä ikäinen olet? itseänikin kiinnostaisi, mutta koska jo luonnostaan olen pienesti varusteltu, niin jännittää lähipiirin ja työympäristön kommentit äkillisestä suurennoksesta. Vaikka en mitään isoja todellakaan halua, mutta kauniit luonnolliset reilu B-koon rinnat, jolloin vaatteetkin istuisivat nätimmin.. Ja toisaalta ehkä toinen lapsi vielä toiveena tulevaisuudessa, joten saatan antaa asian vielä odotella jonkin aikaa..

Kirjauduin ulos tämän kirjoittaakseni, juurikin ennakkoluuloihin liittyvistä syistä.

Mulle tehtiin rintojen suurennos viime vuoden toukokuussa. Myös minä halusin luonnollisen lopputuloksen, ja olen todella tyytyväinen.

Aluksi ensimmäiset 2vkoa olin täysin työkyvytön (kovin yksilöllistä), ja kotona. Nukuin sohvalla istualteen ensimmäiset viikot, sitten pikkuhiljaa sängyssä selällään ja vasta 2kk jälkeen kykenin kyljellään nukkumaan. Aluksi rinnat ovat hyvinkin kipeät, käsien nosto, painavien tavaroiden kantaminen, ym. tuntuu kurjalta, ja rinnat olivat kovat jonkun aikaa.

Nyt kuitenkin melkein vuosi leikkauksesta, ovat kuin osa omaa kroppaa, todella pehmeät ja luonnolliset, ja näyttävät siis ihan normaaleilta, B-C kuppi.

Yhteistyössä