Hae Anna.fi-sivustolta

Persjalkaisuus

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä persjalkainen, 12.05.2017.

1. persjalkainen Vierailija

Hei kaikki persjalkaiset kohtalotoverit. Miten kyseistä ongelmaa pystyy pukeutumisella häivyttämään? Mitä kannattaa välttää pukeutumisessa ja mitä suosia? Onko minihameet esim. pois laskuista?
    Itsellä on mittaa 167cm, minulla on pitkä selkä ja lyhyet, lihaksikkaat sääret(tyyliin kehonrakentaja liikuntaharrastusten vuoksi). Kengän koko on järkyttävä 41. Aikaisemmin olen käyttänyt korkoja ongelman häivyttämiseksi, mutta jalka-ja polviongelmien vuoksi en pysty enää käyttämään korkoja kovin usein. Miten pystyy jalkoihin pukeutumisella huijaamaan muutaman lisäsentin ja tasapainottamaan mittasuhteita? Mitä kannattaa välttää? Onko esim. pillifarkut huono vaihtoehto vai toimiiko suorat housut paremmin. Olen yrittänyt peilistä katsoa, mutta joku sokeus vissiin vaivaa kun en osaa sanoa mikä olisi itselle paras pukeutumistyyli. HELP! :)

2. tiinaliia Vierailija

Hei! Pitäisi itse asiassa nähdä sinut ja vieläpä liikkuessa, jotta pystyisi arvioimaan, onko sun "persjalkaisuutesi" oikeasti ulkonäköongelma. Kaikki lyhytjalkaiset ei ole persjalkaisia. Miten sen nyt ilmaisisi.

Kun jalkasi ovat hoikat ja kaunismuotoiset, olet jo "paremmalla puolella." Entä lantiosi malli ja varsinkin takamus. Jos lantiosi on leveähkö ja takamus iso ja pullottava, sitten voi olla jo persjalkaisuutta. Tai jos sinulla on notkoselkä.

Itsellä nimenomaan on, itse asiassa nuo kaikki. Jalkani ovat lyhyet, helposti rasvaa kerryttävät ja tasapaksut eli mulla ei ole kauniisti kaartuvia ohuita nilkkoja. Ei ollut edes silloin, kun olin melkoisen laiha, 43 kg ja 162 cm. Sitä suren eniten. Jalkojen lyhyys ei niinkään haittaa.

Jos et voi käyttää korkkareita (en minäkään), niin joka tapauksessa kannattaa käyttää sellaisia kenkiä, joissa on edes jonkinlainen korokepohja, vaikka sitten ihan tasainenkin. Tuo pituutta sääriin ja tasapainottaa kokonaisuutta. Jalkasi koko ei minusta ole haittaava, päinvastoin kuin minulla, jolla koko on 36-37. Kun on lyhyt paksu jalka, niin pieni kenkä näyttää tyhmältä. Toivoisin edes muutamaa numeroa isomman jalkaterän. Se antaisi taas sitä tasapainoisuutta kokonaisuuteen. Nyt näyttää kuin töpöttelisin elefantin jaloilla.

Minulle ainakin kapeat housut sopivat paremmin kuin mitkään suorat lahkeet, joissa näytän siltä kuin olisin hypännyt laatikkoon. Ne leventävät ja lyhentävät jalkojani vielä enemmän. Ja kaikkien sääntöjen vastaisesti jopa lyhyet, nilkkaa hiukan paljastavat lahkeetkin sopivat paremmin kuin täyspitkät. Kai tuo leveän ja täyspitkän lahkeen vaatimuksen oletetaan peittävän jalan ongelmakohdat, mutta kun jalka sitten muuten on lyhyt, näyttää kuin ei olisi nilkkoja ollenkaan ja on jotenkin ryhdittömän näköinen. Kesällä kengän pitää minulla olla sellainen, että se jättää jalkaterää kunnolla näkyviin eli ei saa olla liian umpinaisen näköinen. Korkealle nouseva sandaalin remmikin näyttää kummalliselta. Kerran erehdyttyäni ostamaan nilkkaremmikengät tajusin asian. Kaiken huipuksi niissä oli kiilakorko, mikä ei myöskään sopinut ollenkaan. Minulle kaikkein parhaiten sopii suora pohja, joka ei saa olla liian lituska. Ohutpohjaiset kengät näyttävät nekin siis hassuilta ja epätasapainoisilta.

Eli mulla kaikkein hankalinta on sopivien kenkien löytyminen. Minulle ei käy missään nimessä suippo kärki eikä toisaalta taas ihan pyöreäkään. Parhain on sellainen vain hieman kapeneva ja neliömäinen kärki. No niitähän ei tietysti löydy yhtään mistään, kun vaatimus olisi vielä tuo hiukan korotettu pohja. Minä käytän aina kenkäni viimeiseen loppuun asti.

Varmaan sulle käy minihameet hyvin, sullahan on hyvänmuotoiset sääret. Ei niitä saa piilottaa. Kunhan vain löydät kengät, jotka näyttää sun jalassa hyviltä ja saa aikaan tasapainoisen kokonaisuuden. Olen tässä elämän varrella tullut siihen tulokseen, että ihmisen, niin miehen kuin naisenkin, mutta erityisesti naisen kohdalla ne tärkeimmät kokonaisuuteen vaikuttavat asiat ulkonäössä on hiukset ja kengät. Niillä tehdään ihmeitä tai sitten pilataan kaikki.

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri